• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Skönt att höra att man inte är ensam. Man känner sig nästan dum när man inte ser framemot det liksom...

En annan fråga hur förvarar man orgalutran? Hon på Apoteket sa att allt skulle in i kylen, men nu när jag har läst så verkar vissa ha det i rums temperatur...?

Dirvas skrev 2015-11-20 23:30:31 följande:

Kände liknande som dig innan sprutstart Nmg, totalt opepp dagarna innan men när jag väl fick börja blev det spännande istället. Kanske blir det så för dig med. Är iofs inte riktigt i samma läge som dig då vi har manlig faktor och knappt någon chans alls att lyckas på egen hand.

• Nmg

Hmm ok då kanske jag ska ta ut det ur kylskåpet. Tänk om det är förstört nu..

Iskristall skrev 2015-11-21 10:23:19 följande:

[quote=76028773][quote-nick]Nmg skrev 2015-11-21 09:37:23 följande:[/quote-nick]Skönt att höra att man inte är ensam. Man känner sig nästan dum när man inte ser framemot det liksom...

En annan fråga hur förvarar man orgalutran? Hon på Apoteket sa att allt skulle in i kylen, men nu när jag har läst så verkar vissa ha det i rums temperatur...?

[/quo

Orgalutranen ska förvaras i rumstemperatur. Ovitrelle ska förvaras i kylskåp, ingen mix up där?

• Nmg

Grattis!!!

jagvillhabarn skrev 2015-11-22 06:53:24 följande:

Kan inte tro de e sant. Var helt säker på att de va kört.

Lyckligast i världen just nu :)

• Nmg

Detta är så komiskt. Min mens är som en klocka jämt men nu när man ska börja ivf lyser den med sin frånvaro. Den skulle ju komma idag.. Vi får väl se om den dyker upp idag. Suck.

• Nmg

Tänk om det vore så

Väl! Önsketänkande nej jag har haft alla symptom som jag brukar ha innan mens så den kommer nog vilken dag som helst tyvärr.

Iskristall skrev 2015-11-22 15:07:09 följande:

Dagen är inte slut än! Än finns det många timmar kvar Du tror inte du kan ha blivit spontant gravid?

• Nmg

Haha bra att kroppen jävlas med en lite till... Som att det inte räcker liksom

Tjorven1980 skrev 2015-11-22 19:06:02 följande:

Så var det för mig med. Min mens är oxå som en klocka, 28 dagar med någon dag plus eller minus. Men nu när jag väntade på den för att komma igång med ivf så var den 2,5 vecka sen. Höll på att bryta ihop. Ringde till kliniken för att meddela detta då sa barnmorskan att det inte var ovanligt. Hon sa även att det inte var ovanligt att mensen kom efter att man ringt och pratat med dem om att mensen var sen. Och mycket riktigt, dagen efter samtalet kom mensen.

• Nmg

Är så nervös att jag svimmar snart. Haha. Fick min mens idag så sprutstart blir imorgon 24/11, behlver ändras på listan i så fall. Nån mer som börjar imorgon? Gaaaah...

• Nmg

Nej! men det är några dagar kvar än håller tummarna!! Gjorde du korta eller långa metoden?

Ashurst Klara skrev 2015-11-23 08:19:22 följande:

Jag har nästan gett upp hoppet. Hade världens mensvärk igår, så jag räknar med att jag börjar blöda någon gång under dagen idag  

Puffar upp listan lite =)

IVF-lista

ina - äp v.44

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år, 1:a försöketAshurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöketHJohannesson - äp v. 46, bim 28/11, 1a försöketDirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket

phee - äp v.47, bim?, 28 år, 1:a försöketFruGrävling - östrogenstart 6/11, FET v.48, 34 år, 1:a återföringen 

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år, 1:a försöketpocatello - sprutstart 11/11, äp?, 28 år, 1a försöket

Emrony - Sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år,1:a försöket. 

FörstaIVF - sprutstart 21/11, ÄP v.49, bim?, 31år 

Nmg - Sprutstart 23/11, ÖP v.49/50, bim?, 32 år, 1:a försöket.Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöketGravid!Cutepoison

• Nmg

Ja va roligt att ha nån samtidigt så kan man peppa varann! Visst skulle du oxå ha menopur? Jag ska börja med det och lägga till orgalutran på lördag det ser jag InTE fram emot. UL på måndag...

Iskristall skrev 2015-11-23 11:36:44 följande:

Åhh såååå spännande! Jag bara går och väntar på min mens. Den kan komma allt från i morgon till på torsdag. Jag hoppas på i morgon haha Hoppas jag blir max 3 dagar efter dig! Jag och sambon är väldigt förväntansfulla

Lycka till nu!

• Nmg

Va spännande!

Nej har inte testat orgalutran har oxå har att den inte är så skön så den är jag rädd för.

Emrony skrev 2015-11-23 13:23:37 följande:

Här är en till som är på sprutdag 5 idag, ska börja med orgalutran i morgon. Har du testat det innan? Har förstått att den svider.

Blodprov och vul i morgon. Känner verkligen av en massa aktiivitet i äggstockarna.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november