• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Då har vi nästan lika jag tänkte oxå träna lite mer eller komma igång och röra på mig mer sen så gör jag massa roliga saker, går på spa ut och äta, ska åka på weekendresa i helgen. Haha Könns ungefär som att man håller på och passar på att göra saker nu... Vill även ha kalendern på jobbet ganska fritt när jag börjar sprutorna så jag inte är inbokad på massa saker... Du då? Hur gör du?

Iskristall skrev 2015-11-10 17:14:46 följande:

Ja vad roligt! Om min mens kommer i tid bör den komma runt den 25 nov plus/minus nån dag eller så.

Vad sysselsätter du tankarna och så med fram tills dess då? Jag vill vara framme där nu! Jag funderar på om jag ska ta och försöka tänka mer på min kost, bli lite nyttigare osv

• Nmg

Ja va spännande! Hur har du mått av menopur?

Dirvas skrev 2015-11-10 18:35:00 följande:

Jag ska ta min tredje spruta Menopur idag, sedan tillkommer en spruta from torsdag, Orgalutran som hindrar för tidig ägglossning. Preliminärt äggplock är nästa vecka men vet nog mer efter VUL. Hoppas verkligen alla hinner innan jul :)

• Nmg

Förstår att det är svårt att säga nej... :/ nu hoppas att vi tiden går fort! Ca 2 v kvar!

Iskristall skrev 2015-11-10 22:44:55 följande:

Ja jag har inte riktigt bestämt hur/vad jag ska sysselsätta tiden med. Blir nog promenader och försök till att äta lite mer nyttigt, försöka dra ner på socker. Annars försöka göra saker jag mår bra av.

Det där med jobbet känns svårt. Vi har rejält stressigt stundtals och så vill jag inte ha det i den här processen. Har svårt att begränsa mig och säga nej, det måste jag bli bättre på

• Nmg

Kul! Jag ska börja runt 23 nov. Har oxå menopur. 225 ska jag ta har jag för mig att det står på lappen. Kör korta.

Emrony skrev 2015-11-12 13:44:55 följande:

Ja men det var ju roligt att det var samma :) Det verkar ju vara lite annorlunda med dessa sprutor från gonal-f som verkar enklare, men det är väl en vanesak det med.

Vi får verkligen hoppas att bebisgudarna är med oss, och att kropparna svarar som de ska på menopur nu då. :)

Vi behandlas också på distans vi bor i Sundsvall men vi kommer att åka till Falun för äggutplock och IVF.

• Nmg

Ja va roligt vi är nog 4-5 st som börjar samtidigt ja det är första ivf. Har gjort 2 inseminationer ( ostimulerade) gick inge bra.

Emrony skrev 2015-11-12 14:48:35 följande:

Kul att vi sätter igång nästan samtidigt!

Då kan vi följas åt och uppdatera hur det går :)

Börjar du med din första behandling nu?

• Nmg

Ja hur gör man en lista? ????

Iskristall skrev 2015-11-12 16:04:18 följande:

Min mens bör komma runt 25:e november, så jag sätter också igång ungefär samtidigt! Kul att vi är flera som ligger så lika tidsmässigt.

Vi kanske skulle försöka oss på en lista?

• Nmg

Oj vad många frågetecken det blev det skulle bli en smiley haha

Iskristall skrev 2015-11-12 16:04:18 följande:

Min mens bör komma runt 25:e november, så jag sätter också igång ungefär samtidigt! Kul att vi är flera som ligger så lika tidsmässigt.

Vi kanske skulle försöka oss på en lista?

• Nmg

Hej! Kan ni lägga till mig oxå

Bim 22 nov. Sprutstart 23 nov (om mensen är i tid), ÄP v 49/50. Nyligen fyllda 32 år. Första försöket kort protokoll.

• Nmg

Nej va tråkigt

Daiwa 33 skrev 2015-11-20 12:50:44 följande:

hej tjejer avbryter allt ...är så ledsen ...återkommer senare kram 

• Nmg

Idag var jag och hämtade ut menopur mm. Sjukt nervös. Nu börjar jag i alla fall känna att jag inte ser fram emot det. Känns mest jobbigt bara, hade varit lättare att göra IVF om man hittat nåt fel på oss men eftersom allt ser bra ut tycker jag att det är orättvist. Usch... Bara att invänta mensen nu få så man kan få börja sticka sig själv.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november