• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Gaaah jag vill oxå börja!!! Ena stunden vill jag inte för det känns så läskigt och andra stunden vill jag börja NU! 3 veckor kvar till start....

• Nmg

Är det någon som har provat både lutinus och gelén? Vad är era erfarenheter av de?

• Nmg

Tack reginaw och hoppsan2016. Ringde till kliniken idag och frågade om varför jag just fått tabletter ochfick till svar att det inte berodde på nåt speciellt utan man fördelar det så bara och fick byta om jag ville. Har inte bestämt mig än men det lutar åt gelén. Känns som att välja mellan pest eller kolera. hon sa att om jag tar gel ska jag ta det 2 ggr om dagen...

[quote=75958387][quote-nick]Hoppsan2016 skrev 2015-11-04 10:58:52 följande:[/quote-nick]Jag har använt Lutinus ett antal gånger och jag HATAR den, så kladdigt, jobbigt att behöva ta den 3 gånger, speciellt om jobbar oregelbundna tider och måste alltid tänka på hur många lutinus ska med och vart man kan ta dessa. Luktade illa, att alltid ha binda/trosskydd.

Så nu testade jag Crinone efter att ha berättat för läkaren vad jag tyckte om Lutinus och den är såååå mycket bättre. Tar bara en gång på morgonen. Klarar mig utan skydd, eller trosskydd om man vill ändå vara på den säkra sidan. Några klumpar ibland när man torkar sig men inget mer.  Så jag skulle alla gånger rekommendera Crinone.[/

• Nmg

Nej va tråkigt

reginaw skrev 2015-11-07 06:19:09 följande:

Igår vändes min värld lite upp och ner. Jag skulle idag ha åkt till kliniken för att återföra embryo. Men igår ringde dom med andra besked.

Jag hade alldeles för höga blodvärden så dom vill inte sätta in något embryo då detta kan göra mig jättesjuk med hög risk att det blir överstimulering, kunde i värsta fall hamna på sjukhus.

Så nu skulle vi bara avvakta och höras när jag får min mens.

Fan va detta sved att höra! Det kändes verkligen som att det var våran tur nu och så drar dom bort mattan under mina fötter.

I värsta fall så kommer vi få vänta tills januari för att ta upp allt igen. Allt känns så jäkla pissigt just nu!

• Nmg

Då kanske vi börjar samtidigt? Ja Ska göra korta ( de hade skrivit långa först) men jag frågade om jag inte kunde fp göra korta och det fick jag, så hag börjar på min mens som kommer ca 23 nov.

Iskristall skrev 2015-11-08 22:42:37 följande:

På tisdag har vi första läkarbesöket. Då får vi se vad de säger om när vi kan/får sätta igång. Jag hoppas vi får köra korta och sätta igång vid nästa mens. Nästa mens bör komma i slutet på november

• Nmg

Ja det skulle vata jätte kul att följas åt. Idag har jag varit till Apoteket och reserverat allting till nästa vecka. Så att jag är söker på att de inte tar slut. Vilka sprutor ska du ta?

Iskristall skrev 2015-11-09 06:40:51 följande:

Vad spännanade! Jag har försökt googla mig fram till när man använder långa vs korta. Har inte kommit fram till nåt konkret svar, alla verkar säga olika. Hoppas vi kan följa varandra framöver!

• Nmg

Hej! Jag ska oxå

Göra korta med menopur. Fick du ta blodprov innan du startade? Jag ska tydligen ta det på dag 6 med sprutorna när jag ska göra VUL. Har inte börjat än blir i slutet av nov

Dirvas skrev 2015-11-09 21:51:50 följande:

Hej alla! Jag har precis börjat min 1:a ivf-behandling. Korta protokollet med menopur, känner än så länge inget särskilt (sprutdag 2 bara). Läkaren som jag pratade med på introsamtalet trodde utifrån ultraljudet och blodprover att jag ska vara lättstimulerad och då var det bättre med kort protokoll än det långa. Känner mig lite ensam i den processen, rädsla för äggplock osv, har ingen vän som vet om eller genomgått samma sak, så skönt att denna tråd finns

• Nmg

Åh va tråkigt! Ni kan inte göra det på en annan klinik?

Majamas skrev 2015-11-09 20:05:14 följande:

Jag är så ledsen idag. Vi skulle äntligen få göra IVF nu i oktober, men min mens kom aldrig, har Pcos. Idag efter 56 dagar kom den och jag ringde till fertilitetsmottagningen som jag har kontakt med, som i sin tur har kontakt med Linnékliniken där vi ska göra vår behandling genom Landstinget. Vi har haft regelbunden kontakt för att planera behandlingen utifrån min mens och jag har haft alla sprutor hemma en månad. Döm om min förvåning och besvikelse när sköterskan meddelar att hon idag pratat med CVL och att de har så fullt att de inte kan ta emot oss denna cykel. Med andra ord blir det inget försök för oss det här året och det känns så jävla tungt just nu. Vi har väntar på just det här försöket två månader nu och varit så glada att vi skulle få ett försök innan jul. Inne på 6:e året som ofrivilligt barnlös och julen närmar sig...

• Nmg

Hej! Har du börjat med sprutorna ? Vilka sprutor har du? Var roligt att vi är ett gäng som har lika. Hoppas att allting flyter på så att vi alla hinner med ett försök innan jul!

Dirvas skrev 2015-11-10 12:18:57 följande:

Hej, kul med ngn som gör samma  jag tog inget blodprov nu i anslutning till sprutstart men ska ta på dag 6, på 1:a VUL-dagen precis som du. 

• Nmg

Kul!! Då har vi nästan lika. Jag börjar 23 nov om mensen är i tid ????

Iskristall skrev 2015-11-10 13:02:12 följande:

Nu har vi varit hos kliniken. Ja, vi ska starta med korta! Börjar vid nästa mens, som bör komma i slutet på november. Vi hinner ett försök innan jul om saker inte strular till sig med överstimuleringar och skit. Nu jäklar närmar det sig

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november