• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • HJohannesson
    JCW81 skrev 2015-10-17 19:22:21 följande:

Vi gjorde en utredning på RMC i Malmö 2014, och de journalkopiorna hade vi med oss på mötet igår. Samt att jag lämnat blodprov innan till kliniken där man såg att jag har ägg och att de gjorde ett vul på mig. Så tror inte att IVF ligger så långt bort ändå om vi bestämmer oss för att göra det. 

Jaha förstod det först som att ni inte gjort en utredning :) vart går ni nu någonstans ?
  • oliphant

Hej! Även jag är gärna med i gruppen. För oss har resan från remiss till sprutstart gått otroligt fort. Vi bor i Stockholm så här är kötiden lång för ivf och vi var inställda på att vänta länge men jag ringde vårdgarantikansliet en vecka efter att vår remiss skickades och fick svar från dem redan två dagar senare att vi fått plats i uppsala som vi önskat. Jag avslutar min första kur provera idag och så fort mensen kommer börjar jag med sprutorna. Vi har planerat äggplock v45.

• Tjorven1980

[quote=75890206][quote-nick]oliphant skrev 2015-10-18 09:40:08 följande:[/quote-nick]

Hej! Även jag är gärna med i gruppen. För oss har resan från remiss till sprutstart gått otroligt fort. Vi bor i Stockholm så här är kötiden lång för ivf och vi var inställda på att vänta länge men jag ringde vårdgarantikansliet en vecka efter att vår remiss skickades och fick svar från dem redan två dagar senare att vi fått plats i uppsala som vi önskat. Jag avslutar min första kur provera idag och så fort mensen kommer börjar jag med sprutorna. Vi har planerat äggplock v45.

Vart i Uppsala går ni? Vi går på Linnekliniken. Allt har gått mkt snabbt och smidigt för oss????

• oliphant

Vart i Uppsala går ni? Vi går på Linnekliniken. Allt har gått mkt snabbt och smidigt för oss????[/quote]

Vi går också på linne, påbörjade en utredning på mama mia men tyckte inte att de var bra och bytte därför till linne. I och med att vi gjort utredningen där och ett antal försök med letrozole valde vi att fortsätta där även med ivf. Är även du från Stockholm?

• lilsis

Jag gjorde min utredning på Linné men LUL har inte kö så nu är det Ackis för hela slanten.

• oliphant

Det jag just nu är mest rädd för är vilka dagar vi kommer behöva göra besök på linne. Jag jobbar inom vården och kan inte gå ifrån mitt jobb om jag har ett pass och just nu har vi inga vikarier men jag hoppas på det bästa. Med lite tur kanske något besök är på en ledig dag.

• HJohannesson
    lilsis skrev 2015-10-17 19:58:45 följande:

Spolade livmodern och då även den kvarvarande äggledaren. Kändes inget.

Om en timme är det dags för Pregnyl.

Har lite dålig koll, vad är pregnyl? :)
  • HJohannesson
    oliphant skrev 2015-10-18 10:34:00 följande:

Det jag just nu är mest rädd för är vilka dagar vi kommer behöva göra besök på linne. Jag jobbar inom vården och kan inte gå ifrån mitt jobb om jag har ett pass och just nu har vi inga vikarier men jag hoppas på det bästa. Med lite tur kanske något besök är på en ledig dag.

Har du pratat med din chef? Du har ju rätt att göra läkarbesök.
    Jag har egentligen också ganska svårt att komma ifrån men jag pratade med min chef och sa att det kan komma dagar då jag måste åka med kort varsel.

Har ni långt att åka ?
  • Tjorven1980
    oliphant skrev 2015-10-18 10:04:27 följande:

Vart i Uppsala går ni? Vi går på Linnekliniken. Allt har gått mkt snabbt och smidigt för oss????

Vi går också på linne, påbörjade en utredning på mama mia men tyckte inte att de var bra och bytte därför till linne. I och med att vi gjort utredningen där och ett antal försök med letrozole valde vi att fortsätta där även med ivf. Är även du från Stockholm?

[/

Bor i Uppsala. Valde Linne för att jag gissade att det skulle ta längre tid att få komma till Ackis.
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november