• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • sandrablisk

Jag och min man har precis börjat på vår första IVF behandling. Jag är på sprutdag 7 idag och efter kontroll idag ska jag fortsätta ta sprutor till fredag och då ska det tas ett beslut om vi ska fortsätta behandling eller inte. Jag har bara 5 "normala" blåsor och det är egentligen lite dåligt. Min resa har gått genom hopp och förtvivlan redan och vill du läsa mer om det så har jag en blogg.
    https://minvagtillbarn.wordpress.com/

• HJohannesson
    Tjorven1980 skrev 2015-10-28 14:03:06 följande:

Igår kom äntligen min mens! 2,5 veckor sen....

Pratat med kliniken och spraystart den 15 november. Preliminärt ägglock under vecka 51. Så lättad att vi kommer hinna med ett försök innan jul.

Så spännande det känns nuGlad

Härligt! Jag har mått superbra när jg sprayat, lite svettattacker bara ;) jag blev nedreglerad på 1 vecka så ni hinner säkert ett försök innan jul! Spännande !!!
  • Nmg

Vad spännande! Jag kör kort protokoll sprutstart 23 nov om allt går som det ska. ÄP prel v 49/50. Testdag runt julafton. Antingen blir det bästa eller sämsta julen. Hade kunnat börja nu på denna mens som kom idag men ska utomlands om 2 v så jag tänkte att set är bättre att börja om en

Månad

Pratat med kliniken och spraystart den 15 november. Preliminärt ägglock under vecka 51. Så lättad att vi kommer hinna med ett försök innan jul.

Så spännande det känns nu

• oliphant

Så spännande det känns nu

Härligt Tjorven! Skönt att det löste sig.
  • Nmg

Är det någon som har Haft menopursprutorna? (Kort metod) vad hade ni för biverkningar? Jag är väldigt nervös över att jag kommer reagera på dem. Har tex aldrig ätit p piller i hela mitt liv. Bara provat 2 sorter och jag spydde av de så jag la av. Verkar vara hormonkänslig.

• hoppas72

Det blev bara 7 sprutdagar för mig. Idag var jag på VUL och då bestämdes det om äggplock redan på fredag. Wow!! Har tagit äggmognadssprutan och laddar upp för fredagen.

Nervös är bara förnamnet. 12 år sedan sist.. och nu är det dags igen.

• HJohannesson

Är det någon av er som är med i en forskningsgrupp? Jag är med i en där man testar metoder för att slippa bli överstimulerad. Dels lämnar man extra blodprov och så gjorde vi vul där vi räknade ägg (kanske alla gör?)
    Det kanske bara är på Sahlgrenska studien pågår.

• lilsis
    Nmg skrev 2015-10-28 20:53:08 följande:

Är det någon som har Haft menopursprutorna? (Kort metod) vad hade ni för biverkningar? Jag är väldigt nervös över att jag kommer reagera på dem. Har tex aldrig ätit p piller i hela mitt liv. Bara provat 2 sorter och jag spydde av de så jag la av. Verkar vara hormonkänslig.

Ja, 300ie och inga biverkningar.
  • malre
    HJohannesson skrev 2015-10-28 21:41:11 följande:

Är det någon av er som är med i en forskningsgrupp? Jag är med i en där man testar metoder för att slippa bli överstimulerad. Dels lämnar man extra blodprov och så gjorde vi vul där vi räknade ägg (kanske alla gör?)
    Det kanske bara är på Sahlgrenska studien pågår.

Inte med i något sånt, men det känns som om det du är med i är bra. Dels så har de extra koll på dig (det är ju aldrig fel) dels så bidrar du med att förhoppningsvis bespara en massa lidande för frmtida IVF kvinnor.
    Tror det är vanligt med 2 vul innan äggplock, vet inte hur många du gör?
  • Sofieh83

Hej:) hoppar in här! Jag väntar på min mens för att påbörja vårt andra ivf försök! Tyvärr fäste det aldrig på första försöket! Så nu är det bara att försöka ladda:) Det är en jobbig resa men jag tänker inte ge upp:)

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november