• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • lilsis

4 ägg, 3 befruktade, 1 tillbaka och två odlas till lördag och fryses om de ser bra ut.

• HJohannesson
    lilsis skrev 2015-10-22 14:04:04 följande:

4 ägg, 3 befruktade, 1 tillbaka och två odlas till lördag och fryses om de ser bra ut.

Men vad bra!! Hur känns det nu ?
  • HJohannesson

Är det ngn som vet när man börjar med sprutorna när man kör långa protokollet?
    Jag här fått min blödning och ska på vul på lördag! Får man börja med sprutorna med en gång då?

• oliphant
    lilsis skrev 2015-10-22 14:04:04 följande:

Skönt att nästan alla blev befruktade.

Jag får börja med mina sprutor imorgon, känns både spännande och jobbigt på samma gång. Jag verkligen hatar sprutor men bara att bita ihop. Jag har första kontrollen på torsdag nästa vecka. Blev att passa perfekt med min lediga dag så det känns skönt i alla fall.
  • oliphant
    HJohannesson skrev 2015-10-22 15:20:52 följande:

Är det ngn som vet när man börjar med sprutorna när man kör långa protokollet?

Jag här fått min blödning och ska på vul på lördag! Får man börja med sprutorna med en gång då?

Har du börjat med nässprayen? Trodde inte att man fick någon blödning när man var nedreglerad.
  • oliphant

På Linnés hemsida står det att du börjar med sprutorna efter ca 2v med nässprayen

• oliphant
    hoppas72 skrev 2015-10-21 16:39:30 följande:

Tack!Det såg jättebra ut och jag börjar med sprutan ikväll. ?

Hur känns det att ta sprutan? Känns det ungefär som ovitrelle?
  • HJohannesson
    oliphant skrev 2015-10-22 15:23:52 följande:
    Har du börjat med nässprayen? Trodde inte att man fick någon blödning när man var nedreglerad.
    Ja jag har sprayat i lite mer än en vecka.
    Jag började 1 vecka innan beräknad mens, så när man får sin blödning är man nedreglerad :) jag tror det är skillnad om man började på dag 1 i cykeln :) jag började på dag 21
  • oliphant
    HJohannesson skrev 2015-10-22 19:29:40 följande:

Ja jag har sprayat i lite mer än en vecka.

Jag började 1 vecka innan beräknad mens, så när man får sin blödning är man nedreglerad :) jag tror det är skillnad om man började på dag 1 i cykeln :) jag började på dag 21

Aha då är jag med. Då kanske även du börjar med sprutor snart :) i så fall ligger vi väldigt lika i tiden för äp
  • Nmg

Idag har jag varit på info. Fick även prova att ta en spruta (tom) skakade i benen innan är sjukt rädd för sprutor och igår kollade jag på youtube på en tjej som skulle ta en sån och jag höll på att svimma och mådde illa av att kolla. Men idag så satte jag den bara! Är så sjukt stolt över mig Dick så blödde det nör jag drog ut den och s fick jag ett litet blåmärke. Undrar om jag kom åt ett kärl?

Kommer nog intr tycka att det är så kul när jag ska börja med det dock. Hade emlakräm på huden och sticket kändes ingenting! Är mer rädd för att bli överstimulerad och ÄP kan jag se. Gynekologiska ingrepp är bland det värsta jag vet. Jag sk bog säga till att jag vill ha så mycket morfin som det bara går helst vill jag somna under ÄP.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november