• frucgsvensson

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Tänkte starta en ny tråd för oss med PCO/S som skall göra IVF ni i september. Jag tycker att det är skönt att kunna relatera och jämföra med de som har liknande problemområde.

Detta är mitt första försök.

Så! Jag har pco och tar 112,5E Menopur, korta protokollet. Ska ta den sjunde sprutan ikväll. Igårkväll la jag till orgalutran också. Imorgon ska jag på första kollen efter start med både VUL och blodprov. Spännande!

• Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015
  • MamaSniff

oj, jag var otydlig! Nej det är dag 9 i cykeln, jag har sprutat med final-f i en vecka och började med orgalutran igår. För ja, dag 3 hade varit toktidigt! ;)

• Gweny
    MamaSniff skrev 2015-09-27 07:49:12 följande:

Hej alla sprutare och ruvare! Vad spännande att hitta er tråd och läsa om era behandlingar. Hoppar gärna in här jag också om det går bra.

Jag är 37 år och har haft min PCOs diagnos sedan jag var 25. Vi har ett barn sedan innan, blev gravida på egen hand, men syskonet vill inte komma. Har försökt i 2,5 år först själva och sedan med pergotime. Nu är vi mitt i första IVF:en och jag tog min första Orgalutranspruta igår. VUL imorgon bitti och är så nervös för att det inte skall vara några ägg där. Känner mig inte alls så spänd och öm som jag gjorde under pergotimestimuleringen.

Välkommen in!

Jag har också barn sen innan, men nu har kroppen gått i strejk. Försökt i 2,5 år nu med min sambo. Pergotime gav tyvärr inget.
  • MamaSniff

Gweny, låter som att vi har liknande upplevelser! Lite underligt det här när det går av sig själv först och sedan inte vill sig. Jag var så säker på att performa skulle fungera för oss men trots åtta ägglossningar fick vi inte en tillstymmelse till pluss.

Håller tummarna för att ert FET lyckas nu. Ja, alla ni andra som ruvar också, givetvis. ;)

• Alltidväntarmanpånåt
    MamaSniff skrev 2015-09-27 18:00:22 följande:

Gweny, låter som att vi har liknande upplevelser! Lite underligt det här när det går av sig själv först och sedan inte vill sig. Jag var så säker på att performa skulle fungera för oss men trots åtta ägglossningar fick vi inte en tillstymmelse till pluss.

Håller tummarna för att ert FET lyckas nu. Ja, alla ni andra som ruvar också, givetvis. ;)

Förstår frustrationen. Min resa liknar er. Ett barn som blev till på första försöket. I november tre års försök utan resultat. Sprutdag fyra med Bemfola. Vul inbokat på tisdag. Har inga biverkningar alls. Känns lite konstigt. Men det kanske är för tidigt eller? Hade iof inga biverkningar av Letrozol heller och det gav ju å andra sidan inget... Vill bara att det ska bli tisdag!!!

Lycka till på vulet imorn:)
  • MamaSniff

Alltidväntarman på något: Så ni går också genom det här med sekundär barnlöshet. Inte för att jag önskar någon olycka, men det är så skönt att höra att man inte är ensam. Gör det lite lättare att hantera på något sätt. Jag har bara fått höra att många med PCOs har lättare att få barn senare i livet, så detta var inget vi förväntade oss.

Kul att vi ligger ganska lika i våra behandlingar. Då kan vi ju plussa samtidigt i oktober! ;)

• Alltidväntarmanpånåt
    MamaSniff skrev 2015-09-27 18:53:25 följande:

Alltidväntarman på något: Så ni går också genom det här med sekundär barnlöshet. Inte för att jag önskar någon olycka, men det är så skönt att höra att man inte är ensam. Gör det lite lättare att hantera på något sätt. Jag har bara fått höra att många med PCOs har lättare att få barn senare i livet, så detta var inget vi förväntade oss.

Kul att vi ligger ganska lika i våra behandlingar. Då kan vi ju plussa samtidigt i oktober! ;)

Jag förstår vad du menar. Det är skönt att inte känna sig så ensam. Jag är visserligen några år yngre, är 32 år. 28 när jag födde vår första. Precis som du så har jag hört att det blir lättare senare i livet. Hoppas innerligt att det stämmer. Min dröm är många barn:) Men just nu skulle jag bara bli otroligt tacksam för ett friskt litet syskon. Mina föräldrar gick bort tidigt så jag har fått känna av hur viktiga syskon är.

Ja precis:) håller tummarna stenhårt för oktober! Visst att vi betalt för tre försök men slipper gärna de andra två. Berätta gärna imorn vilket resultat ditt vul visade.
  • MamaSniff

Nu har jag gjort VUL och det gick bra. 8 äggblåsor på ena äggstocken och ungefär lika många på andra och de var cirka 13 millimeter. Äggplock blir antagligen på torsdag eller fredag beroende på resultatet på blodprovet. Nu håller jag tummarna för att många av blåsorna innehåller fina ägg!

Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015