• frucgsvensson

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Tänkte starta en ny tråd för oss med PCO/S som skall göra IVF ni i september. Jag tycker att det är skönt att kunna relatera och jämföra med de som har liknande problemområde.

Detta är mitt första försök.

Så! Jag har pco och tar 112,5E Menopur, korta protokollet. Ska ta den sjunde sprutan ikväll. Igårkväll la jag till orgalutran också. Imorgon ska jag på första kollen efter start med både VUL och blodprov. Spännande!

• Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015
  • hjärtegull
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-09-23 21:20:33 följande:
    Tack gör ditt svar. Ja, Lutinus menade jag. Kom inte på namnet. Ska ladda upp med trosskydd.

Imorgon börjar det. Doseringschemat är ifyllt och två vul bokade. Nu ska jag bara försöka vara, utan att tänka för mycket och framförallt bara ta det lugnt. Svårt med ett superstressigt jobb men ska göra mitt bästa. Får se hur det blir m jobb direkt efter plocket. Har läst lite olika om jobba el inte jobba... Jag tänker prioritera mig själv fullt ut under denna period så får folk tycka vad de vill. Finns inget i mitt liv som är viktigare än min familj och jag och min man gör ju detta för att utöka familjen:) Tänker inte riskera någonting!

Så himla skönt att ha denna tråden måste jag bara säga:)
    Spännande med behandlingsstart, själv tycker jag det känns skönt när man kommer igång och aktivt "gör" någonting. Sedan brukar det gå väldigt fort när man väl startat. 

Angående äggplock så skiljde det sig för mig mellan mina två äggplock. Första gången så var jag mycket mer öm i fler dagar och gick mini steg. Denna gång var det inte så farligt så jag hade nog kunnat jobba dagen efter men jag rekommenderar det nog inte. Man är ändå rätt mör.. Tog lugnande andra gången så vet inte om det var att jag inte spände mig lika mycket som gjorde att det gick bättre :)
  • hjärtegull

Tänkte att vi måste uppdatera ruvarlistan lite ;)

RUVARLISTA: 

FRUCGSVENSSON: RD 5 med 5 dagars blastocyst. IVF nummer 1.
    HJÄRTEGULL: RD 3= med 2 dagars embryo. ICSI nummer 1, (1 avbrutet IVF).
    SOOKIE85: RD 3. embryo ICSI försök 3.
    GWENY: RD 3, 2 dgrs embryo, 2a FET försöket

• hjärtegull

Fick nyss veta att inget av våra embryon kunde frysförvaras :( Känns lite trist och man funderar på om det gått lika illa för det vi fick tillbaka. 

• Kajo

Ok, det låter lovande! Var får du din behandling? Jag är på rmc i Malmö.

Sookie85 skrev 2015-09-23 15:36:36 följande:

Hej Kajo!

Jag har nyss fått detta dropp, ser ut som filmjölk.

Fick det även förra gången utan resultat men det ska tydligen vara bra och som du säger så sänker det kroppens egna immunförsvar och gör så att embryot lättare får stanna kvar för kroppen.

• frucgsvensson
    hjärtegull skrev 2015-09-24 11:30:22 följande:

Fick nyss veta att inget av våra embryon kunde frysförvaras :( Känns lite trist och man funderar på om det gått lika illa för det vi fick tillbaka. 

Tänk på att miljön där embryona försvaras är inte lika bra som i våra kroppar. Det kan mkt väl vara så att det du har i magen har utvecklats korrekt och bäddar in sig.
  • hjärtegull

Jo det är sant. Dumt å deppa ihop i förskott! Hur går det för dig? Har du börjat känna av något mer än mer hunger? Blir spännande och se om någon av oss kommer få en nidblödning!

• Gweny
    hjärtegull skrev 2015-09-24 11:30:22 följande:

Nu får du inte tänka så! Dem väljer vi sätta in det bästa, så säkert en kämpe.
  • frucgsvensson
    hjärtegull skrev 2015-09-24 18:54:01 följande:

Jo det är sant. Dumt å deppa ihop i förskott! Hur går det för dig? Har du börjat känna av något mer än mer hunger? Blir spännande och se om någon av oss kommer få en nidblödning!

Mja. Jag har mer som menskänningar. PMS.. Det ilar lite och "kittlas" i livmodern. Men inget jag inte känt förut. Tror inte man känner så mkt såhär tidigt.
  • MamaSniff

Hej alla sprutare och ruvare! Vad spännande att hitta er tråd och läsa om era behandlingar. Hoppar gärna in här jag också om det går bra.

Jag är 37 år och har haft min PCOs diagnos sedan jag var 25. Vi har ett barn sedan innan, blev gravida på egen hand, men syskonet vill inte komma. Har försökt i 2,5 år först själva och sedan med pergotime. Nu är vi mitt i första IVF:en och jag tog min första Orgalutranspruta igår. VUL imorgon bitti och är så nervös för att det inte skall vara några ägg där. Känner mig inte alls så spänd och öm som jag gjorde under pergotimestimuleringen.

Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015