frucgsvensson skrev 2015-09-22 20:51:52 följande:
Orgalutran är för att förhindra för tidig ägglossning. Jag kan förbereda dig med att säga att den gör lite ondare än den andra sprutan, och det kan klia och svida efteråt.
Sen antar jag att du har fått ett dosschema? Det är därför du vet alla dagar du ska ta de olika sprutorna på. Tänk på att det kan ändras beroende på hur dina äggstockar reagerar. Men det tar ni eftersom med läkarna.
Du tar bemfola på ena sidan och orgalutran på den andra sidan. Jag bytte sida varje kväll, men det tror jag inte behövs egentligen.
Tror inte du gör fel. Läs ordentligt i innehållsförteckningarna innan du börjar ta sprutorna så ska du se att det blir bra :)
Lutinusen antar jag att du menar är "kladdisarna" - ja, alltså det BLIR kladdigt. Tänk rejäla flytningar. Det blir som fil i trosorna. Trosskydd har räckt för mig. Tampong får du nog inte använda.
Tack gör ditt svar. Ja, Lutinus menade jag. Kom inte på namnet. Ska ladda upp med trosskydd.
Imorgon börjar det. Doseringschemat är ifyllt och två vul bokade. Nu ska jag bara försöka vara, utan att tänka för mycket och framförallt bara ta det lugnt. Svårt med ett superstressigt jobb men ska göra mitt bästa. Får se hur det blir m jobb direkt efter plocket. Har läst lite olika om jobba el inte jobba... Jag tänker prioritera mig själv fullt ut under denna period så får folk tycka vad de vill. Finns inget i mitt liv som är viktigare än min familj och jag och min man gör ju detta för att utöka familjen:) Tänker inte riskera någonting!
Så himla skönt att ha denna tråden måste jag bara säga:)