• frucgsvensson

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Tänkte starta en ny tråd för oss med PCO/S som skall göra IVF ni i september. Jag tycker att det är skönt att kunna relatera och jämföra med de som har liknande problemområde.

Detta är mitt första försök.

Så! Jag har pco och tar 112,5E Menopur, korta protokollet. Ska ta den sjunde sprutan ikväll. Igårkväll la jag till orgalutran också. Imorgon ska jag på första kollen efter start med både VUL och blodprov. Spännande!

• Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015
  • Gweny

Denna gången tycker jag det är extremt med flytningar och kladd från lutinusen.. Bara härda ut!

• frucgsvensson

Jag har en engelsk variant om vad som händer respektive dag då man satt in en blastis. Häftigt att se! Igår stod det att blastisen börjat borra in sig i livmodern, och idag står det att den fortsätter inplantationen. :) RD4 idag! Hoppas det går vägen nu!!

• frucgsvensson
    Gweny skrev 2015-09-23 08:40:41 följande:

Denna gången tycker jag det är extremt med flytningar och kladd från lutinusen.. Bara härda ut!

Jag håller med dig. Vissa dagar är det utan hejd från det som kommer ut! Hyr jag än sätter trosskyddet (längre bak, lite längre framåt osv) så läcker det utanför. Vit gegga. Byter trosor och tvättar mig flera gånger per dag! (Utan tvål).
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-09-23 09:53:52 följande:
    Jag håller med dig. Vissa dagar är det utan hejd från det som kommer ut! Hyr jag än sätter trosskyddet (längre bak, lite längre framåt osv) så läcker det utanför. Vit gegga. Byter trosor och tvättar mig flera gånger per dag! (Utan tvål).
    tänk om folk hade sett vad vi pratar om här inne.
    men skönt med andra som vet hur det är!
  • Kajo

Hej här inne, jag undrar om någon här inne vet något mer om dropp vid återföring och för att sänka immunförsvaret. Är det någon som varit med om det? Jag har nämligen hårt tillbaka 4 fina blastocyter och ingen har fäst.

• frucgsvensson

Haha, ja.. Det är verkligen inte intimt ;) men vi är ju levande människor som går igenom det här i verkliga livet. Bättre såhär än allt som står i FASS

• Sookie85

Hej Kajo!

Jag har nyss fått detta dropp, ser ut som filmjölk.

Fick det även förra gången utan resultat men det ska tydligen vara bra och som du säger så sänker det kroppens egna immunförsvar och gör så att embryot lättare får stanna kvar för kroppen.

• Alltidväntarmanpånåt
    frucgsvensson skrev 2015-09-22 20:51:52 följande:

Orgalutran är för att förhindra för tidig ägglossning. Jag kan förbereda dig med att säga att den gör lite ondare än den andra sprutan, och det kan klia och svida efteråt.

Sen antar jag att du har fått ett dosschema? Det är därför du vet alla dagar du ska ta de olika sprutorna på. Tänk på att det kan ändras beroende på hur dina äggstockar reagerar. Men det tar ni eftersom med läkarna.

Du tar bemfola på ena sidan och orgalutran på den andra sidan. Jag bytte sida varje kväll, men det tror jag inte behövs egentligen.

Tror inte du gör fel. Läs ordentligt i innehållsförteckningarna innan du börjar ta sprutorna så ska du se att det blir bra :)

Lutinusen antar jag att du menar är "kladdisarna" - ja, alltså det BLIR kladdigt. Tänk rejäla flytningar. Det blir som fil i trosorna. Trosskydd har räckt för mig. Tampong får du nog inte använda.

Tack gör ditt svar. Ja, Lutinus menade jag. Kom inte på namnet. Ska ladda upp med trosskydd.

Imorgon börjar det. Doseringschemat är ifyllt och två vul bokade. Nu ska jag bara försöka vara, utan att tänka för mycket och framförallt bara ta det lugnt. Svårt med ett superstressigt jobb men ska göra mitt bästa. Får se hur det blir m jobb direkt efter plocket. Har läst lite olika om jobba el inte jobba... Jag tänker prioritera mig själv fullt ut under denna period så får folk tycka vad de vill. Finns inget i mitt liv som är viktigare än min familj och jag och min man gör ju detta för att utöka familjen:) Tänker inte riskera någonting!

Så himla skönt att ha denna tråden måste jag bara säga:)
  • frucgsvensson

Jag hade äggplocket på en måndagmorgon. Åkte på söndagkväll (30 mil typ) och blev klar med äggplocket på eftermiddagen. Dagen efter gick jag upp och jobbade kl 7. Det gick bra! Men alla har ju olika erfarenheter och reagerar olika. Jag blödde endel efteråt och jag var väldigt svullen och hade ont. Men det var som att det kom efter, då jag slutat jobbet och skulle varva ner.

Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015