• frucgsvensson

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Tänkte starta en ny tråd för oss med PCO/S som skall göra IVF ni i september. Jag tycker att det är skönt att kunna relatera och jämföra med de som har liknande problemområde.

Detta är mitt första försök.

Så! Jag har pco och tar 112,5E Menopur, korta protokollet. Ska ta den sjunde sprutan ikväll. Igårkväll la jag till orgalutran också. Imorgon ska jag på första kollen efter start med både VUL och blodprov. Spännande!

• Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015
  • HelloKik

Jag och min sambo tar nya tag i börjat på januari, fick avbryta min behandling förra veckan då min kropp inte svarat på sprutorna, fick för låg dos! Jättetrist såklart, då jag hade siktet inställt på äggplock...
    Nästa gång börjar jag högre, tydligen har jag väldigt högt AMH värde och de är väldigt rädda för överstimulering. Värdet på AMH säger mig inget men har 21?
    Jag har också PCOS, många äggblåsor. Jag hoppas att några ska växa till sig på nästa kur!
    Vad spännande att det är så många som är inne i den här svängen, har inte sett det här forumen innan, lycka till alla!

• Sookie85

Lycka till i början på nästa år :) passa på att göra nått roligt under tiden.

• frucgsvensson
    Kajo skrev 2015-11-27 11:43:18 följande:

Ni som plussat här, hur många försök har ni gjort?

Vi lyckades lyckligtvis på första försöket. Fick dessutom 3 blastocyster till frysen.
  • FruGrävling

Plussade imorse på RD6 efter vårt första FET (blev ju alfrig nån försk återföring då i september pga överstimulering)

• Alltidväntarmanpånåt
    FruGrävling skrev 2015-11-29 11:51:57 följande:

Plussade imorse på RD6 efter vårt första FET (blev ju alfrig nån försk återföring då i september pga överstimulering)

Grattis!!! Va roligt:)
  • Sookie85

Grattis, vad kul :)

I fredags var jag på vul igen (v 13) såg den lilla jätte tydligt som låg och sparka och sög på sina fingrar, fick med mig fyra kort hem, nu känns allt mer verkligt :)

• Alltidväntarmanpånåt
    Sookie85 skrev 2015-11-30 16:08:29 följande:

Grattis, vad kul :)

I fredags var jag på vul igen (v 13) såg den lilla jätte tydligt som låg och sparka och sög på sina fingrar, fick med mig fyra kort hem, nu känns allt mer verkligt :)

Å va roligt:) Vill oxå se men det är ju för tidigt. Känner mig bara så orolig att nåt ska gå fel. Vi har kämpat så mkt och nu vill jag bara sätta punkt för kämpandet och få min friska lilla bebis. Hade ett till test hemma så tog det imorse. Flr exakt en vecka sedan stod det gravid 2-3 så trodde det skulle stå 3+ nu men det gjirde det inte:( känns inte roligt. Någon annan som har någon erfarenhet av detta? Min man köpte ett till test idag som jag ska ta på ons. Brukar aldrig hålla på å testa så här. Skulle aldrig gjort testet idag utan vara lita på det första..

Ska på inskrivningssamtal om ca en vecka och göra ett vul om ytterligare en vecka. Då är vi i v 8 (7+2) och borde få se det lilla hjärtat ticka. Längtar så!! Men sedan kommer det ju kännas evigheter till v 18 för rul. Ska nog försöka få till ett vul till i v 12-14. I annat fall får jag väl betala för det på någon privat mottagning....
  • Sookie85

Jag testade också mycket men fick rådet att sluta, så länge du inte fått ngn blödning så kommer testet ändå vara positivt.

Om du blir orolig längre fram så boka in ett till vul, jag ringde till Gyn och sa att jag var orolig och inte hade så mkt symptom, fick tid några dagar senare.

Håller tummarna att allt går bra för dig :)

• Alltidväntarmanpånåt
    Sookie85 skrev 2015-11-30 21:46:39 följande:

Jag testade också mycket men fick rådet att sluta, så länge du inte fått ngn blödning så kommer testet ändå vara positivt.

Om du blir orolig längre fram så boka in ett till vul, jag ringde till Gyn och sa att jag var orolig och inte hade så mkt symptom, fick tid några dagar senare.

Håller tummarna att allt går bra för dig :)

Du har ju helt rätt! Tack för uppmuntrande ord:)
  • Kajo
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-11-30 19:02:26 följande:
    Å va roligt:) Vill oxå se men det är ju för tidigt. Känner mig bara så orolig att nåt ska gå fel. Vi har kämpat så mkt och nu vill jag bara sätta punkt för kämpandet och få min friska lilla bebis. Hade ett till test hemma så tog det imorse. Flr exakt en vecka sedan stod det gravid 2-3 så trodde det skulle stå 3+ nu men det gjirde det inte:( känns inte roligt. Någon annan som har någon erfarenhet av detta? Min man köpte ett till test idag som jag ska ta på ons. Brukar aldrig hålla på å testa så här. Skulle aldrig gjort testet idag utan vara lita på det första..

Ska på inskrivningssamtal om ca en vecka och göra ett vul om ytterligare en vecka. Då är vi i v 8 (7+2) och borde få se det lilla hjärtat ticka. Längtar så!! Men sedan kommer det ju kännas evigheter till v 18 för rul. Ska nog försöka få till ett vul till i v 12-14. I annat fall får jag väl betala för det på någon privat mottagning....
    Hur länge har ni fått kämpa? Hur många insättningar?
    Jag har gjort 6 återföringar, 2 ET och 4 FET, där 5 har varit blastocyster. Jag börjar ge upp hoppet nu. Det är inget fel på oss heller, vilket känns ganska jobbigt för då vet man inte vad man ska göra åt det. Jag har pco-äggstockar men det är allt.
  • Alltidväntarmanpånåt
    Kajo skrev 2015-12-29 09:05:51 följande:

Hur länge har ni fått kämpa? Hur många insättningar?

Jag har gjort 6 återföringar, 2 ET och 4 FET, där 5 har varit blastocyster. Jag börjar ge upp hoppet nu. Det är inget fel på oss heller, vilket känns ganska jobbigt för då vet man inte vad man ska göra åt det. Jag har pco-äggstockar men det är allt.

Först vill jag säga att vårt barn på 4 år kom till på första försöket så att det skulle bli sånt kämpande nu hade jag ingen aning om. Vi försökte i tre år totalt. Efter 1 år Trstade vi Pergotime men det du jade inte alls. Hela cykeln blev knäpp. Efter ytterligare ett halvår gjorde vi en utredning som visade pco-äggstockar. Ett halvår senare i jan 2015, dvs när vi försökt i drygt 2 år testade jag Letrozole. Mina 35-dagarscyklar blev 27-29-dagarscyklar. I aug hade det dock fortf inte lett till någon graviditet. Då bestämde vi oss för att köpa ett trepack ivf. Gjorde ett ägguttag i oktober och fick ut 7 ägg. Inget befruktades. Ingen insättning. Jag ville då bara pausa allt och få krisa ut lite, och bestämde att vi gör nästa försök i feb-mars. Men på första äl efter ivf så blev vi gravida:) Helt på egen hand. Känns helt fantastiskt. Nu hoppas vi bara på att det lilla pyret stannar kvar där! Har sett det lilla hjärtat ticka och är nu i v 10. Det är som en trisslottsvinst - plötsligt så händer det:) Ge inte upp!!!
Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015