• frucgsvensson

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Tänkte starta en ny tråd för oss med PCO/S som skall göra IVF ni i september. Jag tycker att det är skönt att kunna relatera och jämföra med de som har liknande problemområde.

Detta är mitt första försök.

Så! Jag har pco och tar 112,5E Menopur, korta protokollet. Ska ta den sjunde sprutan ikväll. Igårkväll la jag till orgalutran också. Imorgon ska jag på första kollen efter start med både VUL och blodprov. Spännande!

• Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015
  • MamaSniff

Äggplock blir på torsdag vilket innebär att jag bara har två dagars sprutor kvar att ta. Skönt! Känns som om det har gått så fort, jag hade nog föreställt mig en mer utdragen process. Nu vet jag iofs att det är tiden efter insättning som känns som en evighet...

Ni som ruvar, hur går det för er? Är det jobbigt att vänta? Finns det några bra tips för att få dagarna att gå?

• hjärtegull
    MamaSniff skrev 2015-09-28 13:30:45 följande:

Äggplock blir på torsdag vilket innebär att jag bara har två dagars sprutor kvar att ta. Skönt! Känns som om det har gått så fort, jag hade nog föreställt mig en mer utdragen process. Nu vet jag iofs att det är tiden efter insättning som känns som en evighet...

Ni som ruvar, hur går det för er? Är det jobbigt att vänta? Finns det några bra tips för att få dagarna att gå?

Hej och välkommen :) 

Låter som att du kommer få många ägg! Roligt!

Jag är på ruvdag 7 nu, och tycker att det fram tills nu gått ganska bra att ruva. Men nu börjar det kännas drygt med all väntan.. Igår började jag känna lite molande mensvärk som jag även känner av idag.. Så jag hoppas att det inte är mensen som är på gång, har även känt av lite andra PMS besvär.  

Har nog inga bra tips på att få tiden att gå, att försöka sysselsätta sig med annat är väl kanske det som fungerar bäst. Idag är jag ledig och då är det svårt att inte tänka på ruvningen hela tiden. 
  • CarMa

Har också Pco, men inför IVF behandlingen gick jag ner en hel del i vikt, mycket för att öka chanserna och för mitt eget välbefinnande.
    Vi hade äggplock förra torsdagen 24/9, upplevde inte att äggplocket gjorde så ont, blev mest groggy och trött av all lugnade medicin, hade även smärta i magen och kände en allmän upplåshet.
    Efter äggplocket konstaterades att det hittades 14 ägg och 7 av dem blev befruktade, imorgon är det insättning av ägg, dem har varit odlade i 5 dagar och efter vad jag har läst så kan det vara en större sannolikhet att man plussar, men det  finns ju inga garantier.

• Alltidväntarmanpånåt

Välkommen CarMa. Jag har tre ivf-barn i min omgivning (vad jag vet). De är alla 5-dagarsodlingar. Två av barnen är till på första ivf-försöket det tredje barnet blev till på andra försöket. Föräldrarnas första försök va en 2-dagarsodling som inte tog sig. Så jag hoppas innerligt att det ska bli en femdagars här när det väl är dags. Min läkare sa att det är 50 procents chans då:) Imorn gör jag mitt första vul så vi får väl se vad det visar.

Grattis MamaSniff till det positiva beskedet på ditt vul. Det ser ju bra ut:)

• MamaSniff

hjärtegull - förstår att det börjar kännas drygt särskilt när man har mycket ledig tid. Håller tummarna för att du väntar på ett pluss.

CarMa - vad spännande med insättning. Lycka till!

frucgsvensson - Grattis! Kul att tråden redan har pluss!

Alltidväntarman - lycka till på VUL imorgon. Skriv gärna och berätta efteråt!

• Sookie85

Är på RD 7 nu, enligt min app på mobilen ska mensen komma på ons, hoppas inte!!!

Har TD på söndag, tror ni man kan tjuva på ons eller är det för tidigt?

• hjärtegull

Grattis till plus frucgsvensson! :D

Sookie85: Jag tjuvtestade imorse faktiskt på RD 8 men det var negativt :( men jag satte iofs in ett tvådagars.. (eller är det ett tredagars? plock fre insättning mån?) så enligt det där schemat över ruvdagarna som jag postade så är det först dag 11 som hcg:et ska vara högt nog för att kunna detekteras så lite hopp finns kvar än. Men visst satte du in en blastocyst? Då kan du säkert testa tidigare än mig. 

• Gweny

Är också på rd 8, men avvaktar. Så trött på att bli besviken med blanka test.

Har tidigare fått mens på rd 11 & 13.

Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015