• frucgsvensson

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Tänkte starta en ny tråd för oss med PCO/S som skall göra IVF ni i september. Jag tycker att det är skönt att kunna relatera och jämföra med de som har liknande problemområde.

Detta är mitt första försök.

Så! Jag har pco och tar 112,5E Menopur, korta protokollet. Ska ta den sjunde sprutan ikväll. Igårkväll la jag till orgalutran också. Imorgon ska jag på första kollen efter start med både VUL och blodprov. Spännande!

• Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015
  • frucgsvensson

Grattis hjärtegull!

Ska vi sammanställa en liten lista så att vi kan hålla reda på ruvardagarna? Jag gör en så får ni hänka på! :)

• hjärtegull
    RUVARLISTA: 

FRUCGSVENSSON: RD 2 med 5 dagars blastocyst. IVF nummer 1.
    HJÄRTEGULL: RD 0= med 2 dagars embryo. ICSI nummer 1, (1 avbrutet IVF).

• Gweny
    RUVARLISTA: 

FRUCGSVENSSON: RD 2 med 5 dagars blastocyst. IVF nummer 1.
    HJÄRTEGULL: RD 0= med 2 dagars embryo. ICSI nummer 1, (1 avbrutet IVF).
    SOOKIE85: RD 0. embryo ICSI försök 3.
    GWENY: RD 0, 2 dgrs embryo, 2a FET försöket
  • Gweny

Det gick bra idag med insättningen och det första dem tinade upp klarade sig och förlorade ingen cell. (förra gången satte dem in en 3-cellig, då en cell förlorats)

så nu är det bara en nervös väntan...

När har ni andra TD?

Jag tar Lutinus, men har jag tagit sen några dagar innan återföringen.

• frucgsvensson

Hoppas att det går bra för dig Gweny! :)

Jag har också tagit lutinus ett tag. Inge rolig tycker ja, men vad gör man. ;)

Idag har jag haft dåliga vibbar. Vet inte varför. Försöker vara realistisk. Landar i att vi har många i frysen, tänker att de kanske inte klarar upptiningen..och så fortsätter den negativa spiralen. På RD2 liksom.. Nu förstår jag varför ruvartiden är SÅ jobbig.

• Gweny

Tack detsamma frucg!

ja ruvartiden tycker jag är värst..dagarna går såå sakta och sen tycker jag det är så jobbigt och kladdigt med lutinusen, men som du säger vad gör man inte!
    När har du TD?

• Sookie85

Hur ofta ska ni ta Lutinus? Jag har gjort FET och ska endast ta morgon + kväll, nån mer?

Har TD 5/10

• hjärtegull

Vad kul att dit FET klarade upptiningen så bra Gweny! :)

Jag har testdag den 9/10. När har ni andra?

Jqg tar lutinus 3 ggr per dag. Och ja väldigt kladdigt! Speciellt på morgonen!

Jag har nästan redan börjat oroa mig. Svalde i fel strupe igår och fick hosta så mycket så då kom tanken att nu hostade jag iväg fröet!

Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015