• frucgsvensson

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Tänkte starta en ny tråd för oss med PCO/S som skall göra IVF ni i september. Jag tycker att det är skönt att kunna relatera och jämföra med de som har liknande problemområde.

Detta är mitt första försök.

Så! Jag har pco och tar 112,5E Menopur, korta protokollet. Ska ta den sjunde sprutan ikväll. Igårkväll la jag till orgalutran också. Imorgon ska jag på första kollen efter start med både VUL och blodprov. Spännande!

• Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015
  • Sookie85

Jag hade tid 11.00 :)

Har ju tagit gonal F för att få ägglossning inför FET, men om jag får ägglossning imorgon så blir det insättning på söndag och då har dom stängt! Så hoppas inte på en glad gubbe imorgon, vill inte avbryta allt och börja om...

Gjorde VUL idag, hade Staffan, tycker Samir är mycket bättre.

• frucgsvensson

Aha, då är jag med. Men var du på IVF-kliniken alltså? Jag träffade ingen läkare förutom hon som gjorde äggplocket på mig. Fick sätta nål osv och vara i ett rum. Så har ingen aning om vilka det där är. Jag gör mina kontroller i Härnösand :)

• Sookie85

Jepp, ar på kliniken. Det är bara Staffan (gammal gubbe) och Samir (kvinna) som är läkare där, om ingen ny har kommit.

Gjorde du äggplock så hade du nog Samir.

Hur mår du efter plocket?

• frucgsvensson

Okej! Nej, jag hade en svensk kvinna som gjorde äggplocket. En smal, blond, kanske 35-40 år. Kommer inte ihåg vad hon hette, har papper på det i bilen.

Jag mår förvånansvärt bra faktiskt. Har lite ont fortfarande i äggstockarna och blöder lite fortfarande. Men annars så! Tog panodil en gång till efter att jag fick det innan plocket. Får se hur det går att jobba imorgon :)

• Sookie85

Tror det kan ha börjat en Jennifer där, det kanske var hon :)

Hoppas du slipper magont :)

• woodridgeemprium

Jag har åxå pco och har gjort flera ivf:er. Ska göra en frysåterföring nu i höst. Hur gamla är ni andra här i tråden?

• frucgsvensson

Fick reda på nyss att 7/10 ägg är befruktade. Återinföring blir på lördag 10.50, långtidsodling.

Hur kan de veta förresten att de håller till på lördag?

Jag är 26 och min man 27.

• woodridgeemprium
    frucgsvensson skrev 2015-09-15 11:41:22 följande:

Fick reda på nyss att 7/10 ägg är befruktade. Återinföring blir på lördag 10.50, långtidsodling.

Hoppas det går bra för er! Spännande att få tillbaka ett ägg! Ja hur kan dom veta det? Kan inte dagen ändras beroende på hur det går med celldelningen?
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-09-15 11:41:22 följande:

Så bra att 7 befruktades!! Hoppas det går vägen nu! Jag ska göra insättning på måndag, så kommer vi hyfsat lika.
Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015