• frucgsvensson

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Tänkte starta en ny tråd för oss med PCO/S som skall göra IVF ni i september. Jag tycker att det är skönt att kunna relatera och jämföra med de som har liknande problemområde.

Detta är mitt första försök.

Så! Jag har pco och tar 112,5E Menopur, korta protokollet. Ska ta den sjunde sprutan ikväll. Igårkväll la jag till orgalutran också. Imorgon ska jag på första kollen efter start med både VUL och blodprov. Spännande!

• Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015
  • frucgsvensson
    Sookie85 skrev 2015-09-15 22:45:42 följande:

Oj en vecka?!

Jag jobbar långpass (36 timmar) och självklart har jag mitt pass på tis-ons direkt efter insättningen, jobbar på ett HVB-hem för ungdomar så det är stressigt. Har försökt byta bort passet till Tors-fre istället, om inte det går får jag prata med nya chefen (som gjort ivf) och försöka få semester. Vi förlorar 4500kr då vi är sjukskrivna ett pass :(

Vet folk på ert jobb om ivf ni gör?

En kollega vet samt gamla chefen som bytt enhet vet om min resa....

Ja, alltså jag tyckte det lät väldigt mycket. Vet inte varför hon sa så egentligen för överallt jag läst står det att man inte kan "stöta" ut embryot på något vis då de ligger inbäddat därinne.

Min chef vet om det. Blev tvungen att säga det pga att jag blev tvungen att ta semester med kort varsel. Jag offrade hellre en semesterdag istället för sjukskrivning och karrens. Det är två kollegor som själv gjort ivf, men jag har inte velat berätta för dom. Vill inte riskera att det kommer ut till de övriga. Min familj vet inte ens om det.
  • frucgsvensson
    woodridgeemprium skrev 2015-09-16 06:49:15 följande:

Har du blivit överstimulerad förut?

Nej, det är första IVFen jag gör. Men jag har bara ett symtom på det (svullen och ond mage) så jag avvaktar och ser.

Idag ska jag börja med lutinusen!
  • woodridgeemprium
    frucgsvensson skrev 2015-09-16 10:11:13 följande:
    Nej, det är första IVFen jag gör. Men jag har bara ett symtom på det (svullen och ond mage) så jag avvaktar och ser.

Idag ska jag börja med lutinusen!
    Jag har blivit det flera gånger, hoppas du klarar dig!
  • frucgsvensson
    woodridgeemprium skrev 2015-09-16 10:55:51 följande:

Jag har blivit det flera gånger, hoppas du klarar dig!

Jasså? Vilka symptom hade du?
  • woodridgeemprium
    frucgsvensson skrev 2015-09-16 11:13:12 följande:
    Jasså? Vilka symptom hade du?
    Stor mage (svullen) ont, illamående, vätska i buken, uttorkad, m,m
  • Stellan

Hej! 

Har inte hunnit läsa igenom tråden, men är jätteglad över att ha hittat denna. Har pcos (och endometrios och bara en äggledre) och vi drar igång med första IVF försöket om två veckor. Så himla spännande att äntligen vara på G. Vet av erfarenhet att jag tycker det är skönt att kunna ventilera svårigheterna att få barn med andra i liknande situation.

Har ett barn sedan tidigare, dock blev den lille till spontant strax före IVF uppstart för några år sedan. Tror inte på samma tur nu och vill inte försöka lika länge så nu har vi beslutat om detta steg. Skönt!

Härligt med sällskap i denna djungel av preparat, uttryck och annat som är helt nytt :) 

• hoppas 2014

Hej. Gjorde 2a ulv igår o många blåsor var det. Han kunde inte ens räkna alla på vänster sida. . Lite vätska i buken. Stor risk för överstimulering som redan har börjat.. vaknade i natt m kraftigt illamående o smärta/uppsvälld mage.. nu sänkt dos i 2 steg inför äggplock i Falun på onsdag. Risken finns även att ingen insättning blir beroende på hur jag mår utan att ev ägg fryses.. känns sådär.. Förra ggn mådde jag ju bra men då blev det även få ägg.

• frucgsvensson

Jag ruvar nu tjejer! Jag fick tillbaka en blastocyst, tre till frysen och ett som de ska odla en dag till för att sen frysa ner även det om det klarar sig! :) gravtest 2 oktober!

• Stellan
    frucgsvensson skrev 2015-09-19 11:09:30 följande:

Jag ruvar nu tjejer! Jag fick tillbaka en blastocyst, tre till frysen och ett som de ska odla en dag till för att sen frysa ner även det om det klarar sig! :) gravtest 2 oktober!

Åh vad häftigt! Låter ju som ett fantastiskt resultat på plock, odling osv. Lite drömmen just nu (att det ska blir en bebis i slutändan är ju nästan för svårt att greppa...)

Håller tummarna!
Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015