hoppas 2014 skrev 2015-09-09 20:22:45 följande:
Hej. Hoppar oxå in här om jag får. Har PCO o är 41 år. Har precis tagit första sprutan i vårt andra ivf försök. Har bytt fr gonal-f till menopur denna gång (förra ggn fick vi bara ut 3 ägg varav 2 var mogna o befruktades ).
frucgsvensson; hur gick det idag?
Jag har läst att menopur är bättre för oss med menopur (varför vet jag inte), så hoppas att du får bättre resultat! Hur många enheter tar du?
Det gick väl bra antar jag. Det hade inte förändrats jättemycket, hade 7 ägg nu helt plötsligt (måste missat ett sist) alla var ca 16-17mm, så lite trögt har det gott. Men läkaren var nöjd för han trodde att om han höjer dosen så skenar det iväg, så jag får bara spruta fler dagar.
Äggplock blir på måndag bestämdes det. Kliniken i Falun ringde idag och gjorde en plan med mig. Ojoj, vad nervöst det blev. Planen blir att jag ska ta samma enheter menopur ikväll och imorrnkväll (112,5). På fredag ska jag sänka dosen till 75E. (+orgalutran)
Lördag endast orgalutran kl. 18 och sen ovitrelle nångång på kvällen. Dom skulle återkomma med tiden för den.