Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015
Pga av min ålder har vi ingen möjlighet att göra ivf via landstinget utan måste betala själva o Falun hade ett bra pris o kunde erbjuda 3-p även t mig (över viss ålder erbjuder inte alla kliniker 3-p).
Pga av min ålder har vi ingen möjlighet att göra ivf via landstinget utan måste betala själva o Falun hade ett bra pris o kunde erbjuda 3-p även t mig (över viss ålder erbjuder inte alla kliniker 3-p).
Hoppar in här :)
Har PCO och är 30 år. Går i Falun och har gjort två äggplock och blivit rejält överstimulerad båda gångerna. gjort två FET som inte blev något.
Vi tog en paus i vintras och åkte på semester, i april fick jag en skum känsla och tog ett grav.test som visa positivt!
Både vi och Falun blev överlyckliga (har inte haft egen ägglossning på år). Fick se hjärtljud i V8 men på extrakollen i v11 hade hjärtat stannat (MA) och fick bli skrapad...
Nu tar vi nya tag och ska göra FET igen, vi har 3 i frysen. Är på sprutdag 5 med Gonal F 75 E, ska till Falun på måndag.
Vore skönt om jag fick vara med i ert "gäng"? :)
Kram
Ja, vad konstig kroppen är. Jag har dock aldrig blivit spontant gravid under alla mina år som sexuell. Har aldrig haft skydd heller och då visste jag inte att jag har pco heller eftersom min mens var/är regelbunden. Jag mensar men har ingen ägglossning. Mycket märkligt, men det går ju.
Det är inte förrän på senare år som PCO'n har ställt till det med övervikt. Jag fick pergotime första gången och blev gravid men fick missfall efter några dagar. Hann inte smälta att jag ens fått ett plus. Sen har det inte tagit sig överhuvudtaget. Jsg är VÄLDIGT tveksam över det här också. Det har inte funkat förut, så varför skulle det gå såhär "lätt" på första försöket?! Magkänslan säger att det kommer krävas några försök för oss. Om det ens blir något. En negativ spiral blir det.
Ja, precis. Och så fort man börjar hoppas så händer det något som gör att man faller ännu längre ner. Jag går runt och ljuger och säger att vi inte är redo för barn än. Folk på jobbet frågar eftersom vi varit tillsammans länge och gifte oss förra året. Jobbar på ett äldreboende där en 101-åring bara kommer ihåg mig av allihopa pga att jag "är hon som ör nygift men inte vill ha barn än"....
Jag är 26. Har varit tillsammans med min man i snart 10 år.
Åh, vad jobbigt. Vi har bara fel på min sida som tur är. Min mans spermier var över det normala enligt provet.
Nu är äggplocket gjort och de fick ut 10 st! Mycket nöjd! Imorgon på förmiddagen får vi veta hur många som befruktats.
Spännande!
Jag får veta imorgon om det blir FET för mig på måndag. Var till Falun idag och mina äggstockar hade svarat bra på sprutorna. Ska göra ett ägglossningstest imorgon.
Aha, då är jag med. Men var du på IVF-kliniken alltså? Jag träffade ingen läkare förutom hon som gjorde äggplocket på mig. Fick sätta nål osv och vara i ett rum. Så har ingen aning om vilka det där är. Jag gör mina kontroller i Härnösand :)
Okej! Nej, jag hade en svensk kvinna som gjorde äggplocket. En smal, blond, kanske 35-40 år. Kommer inte ihåg vad hon hette, har papper på det i bilen.
Jag mår förvånansvärt bra faktiskt. Har lite ont fortfarande i äggstockarna och blöder lite fortfarande. Men annars så! Tog panodil en gång till efter att jag fick det innan plocket. Får se hur det går att jobba imorgon :)
Fick reda på nyss att 7/10 ägg är befruktade. Återinföring blir på lördag 10.50, långtidsodling.
Hur kan de veta förresten att de håller till på lördag?
Jag är 26 och min man 27.
Hoppas det går bra för er! Spännande att få tillbaka ett ägg! Ja hur kan dom veta det? Kan inte dagen ändras beroende på hur det går med celldelningen?