Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-09-21 05:36:11 följande:
Jag fick diagnosen i juni förra året då vi påbörjade vår utredning. Jag har dock egen äl m oftast 35-dagarscyklar men får någon gång per år en betydligt lägre cyken. Som att en hoppas över. Min spontana graviditet va dessutom på första försöker så man trodde ju aldrig att det skulle sluta m ivf för att få ett syskon. Nu har vi smällt det och jag är så laddad!!! Vill bara komma igång! Är mest orolig för att det ska bli nåt strul så jag inte får tag på sprutorna.
Jag ska ta en spruta som heter bemfola 150. Vad åt du? Visst va det så att du till en början hade lite "halvbra" resultat? Höjde de dosen då el vad hände? Har försökt kolla i dina svar tidigare men telefonen verkar krångla. När har du testdag?
Jag frågade min läkare om det där med fet i egen cykel. Hon sa att man kan ta Letrozole tex för att garantera cykeln. Jag personligen skulle tycka att det blev mkt jobbigt om vi skulle göra det i min egen cykel och så klaffar det m en 70-dagarscykel:( med Letrozole vet jag ju nästan på dagen hur lång cykeln blir...
Så mkt spännande som händer i tråden nu:) Håller alla mina tummar och tår för oss alla!
Okej! Vad snopet att det blev ivf i slutändan för er.
Men det är så skönt att sätta igång, även fast jag hade otroligt mycket olika tankar innan. Mådde jättedåligt innan, men det var nog mer pga okunskap.
Vi körde med endast menopur och ovitrelle ett par omgångar och gjorde jobbet själva (vi gick på kontroller och skulle få fram ett ägg bara) men det tog sig aldrig.
Det är inte lätt att hålla reda på alla här. Jag kan förklara hur det gick för oss.
Eftersom jag hade ett högt AMH på 12 (antar att du också har högt eftersom pcoare brukar ha det) så fick jag en låg dos att börja med. Jag tog 112,5 enheter menopur under hela vägen. Jag gick på två VUL och läkaren tyckte att det gick liiite långsamt, men blodprovet visade att värdena var påväg uppåt så han vågade inte höja dosen. Jag sprutade i totalt 12 dagar med menopur. Sista dagen sänkte dom dosen till 75E.
Jag hade 6/7 ägg på gång då jag gjorde undersökningen, men när jag kom för äggplock fick de ut 10 ägg. Dom var jättenöjda med det resultatet och jag antar att det är lite bra ändå att ta det lite långsamt så att äggen hinner mogna och att man inte får risk för överstimulering.
Har aldrig hört talas om bemola? Jag hade som sagt menopur.
Jag har testdag den 2 oktober, men enligt mina beräkningar så är det dagen efter BIM så tänker nog testa på RD 8 redan ;) är på RD 2 idag (man räknar insättningsdagen som RD0)
När börjar du? :) fick du provera att starta med?