frucgsvensson skrev 2015-09-07 13:33:41 följande:
Jäklar vad många ägg du fick ut! Vet du hur stora dem var ungefär? Det är första gången jag stimuleras till många äggblåsor (har tidigare stimulerats till ett ägg bara). Jag kör nu 112,5 E menopur men de hittade bara 6 äggblåsor idag efter 7 dagars sprutande. Jag tycker att det verkar vara för få ägg!
Jag har också högt AMH, läkaren sa att jag hade 12+, vad nu det betyder. Ändå trodde läkaren att det blir äggplock nu på fredag eller måndagen efter helgen. Är han nöjd med 6 äggblåsor?! Lite tyckte jag när man hör hur många andra har fått ut!
Vid första ultraljudet hade jag många små äggblåsor, men det bedömdes att de inte hade reagerat/börjat växa. Vid VUL nr 2 3 dagar senare (dvs morgonen sprutdag 9) mätte hon 20 äggblåsor men trodde att det nog fanns några fler men svårt att räkna då de var så många. Då var alla mellan 10-13 mm med de allra flesta 11-12 mm.
VUL nr 3 på dag 12 (dvs ytterligare 3 dagar senare) räknade hon inte så noga utan då mätte hon bara storleken på de största. Jag hade då 2 st 21 mm kanske 10 st 15-17 mm och sen ett gäng 13-15 mm.
Efter äggplocket sa den läkaren att hon punkterat ca 30 äggblåsor och att vi fått 27 ägg. Jag är fortfarande inte klar på om det var totalt 27 ägg eller 27 mogna ägg o om det i så fall fanns fler omogna.
Jag vet inte, 6 st låter ju lite jämfört med mig men min stimulering musslyckades ju egentligen eftersom jag ju egentligen fick alldeles för många. Det innebar ju bl a att jag inte får göra något återförande nu utan måste frysa alla. Jag vet att de sa att de siktade på 5-10 o det är också vad läkaren sa efter ÄP. Så i sådana fall ligger du ju ganska bra till. Tänk också på att de såg kanske 20-25 äggblåsor på mitt andra VUL men vid ÄP punkterades ca 30 så då har det tillkommit några - det kan det säkert göra för dig också!