• Coocoo

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Har oxå pco och ruvar just nu på en 3 dagars.. förde tillbaka ägg 31e augusti

frucgsvensson skrev 2015-09-06 19:33:36 följande:

Tänkte starta en ny tråd för oss med PCO/S som skall göra IVF ni i september. Jag tycker att det är skönt att kunna relatera och jämföra med de som har liknande problemområde.

Detta är mitt första försök.

Så! Jag har pco och tar 112,5E Menopur, korta protokollet. Ska ta den sjunde sprutan ikväll. Igårkväll la jag till orgalutran också. Imorgon ska jag på första kollen efter start med både VUL och blodprov. Spännande!

• Coocoo

Jag kör kort protokoll och sprutar med puregon mellan 108 till 125 enh. Denna gång fick vi ut 13 ägg och 4 som befruktades. Dock oklart om alla äggen var mogna. Vid mitt förra plock blev det oxå 13 ägg med 6 befruktade.

frucgsvensson skrev 2015-09-06 22:33:31 följande:

Åh vad häftigt! :) vad hade du för behandling och hur många ägg fick du ut som befruktades?

• Coocoo

Min klinik vill få ut mellan 8-12 ägg. De säger att ju fler ägg desto högre risk för dålig kvalite. Så dina 6 är säkert kalasbra

frucgsvensson skrev 2015-09-07 13:29:49 följande:

Har varit på första VUL:et nu. Och precis som jag trodde så blir det troligtvis en doshöjning (det beror på vad blodprovet visar).

Läkaren lät liiite besviken ändå tyckte jag, men han poängterade att de börjat försiktigt för att jag inte ska bli överstimulerad. Slemhinnan var på ca 8 mm och det var han nöjd med såhär långt. Han hittade bara två äggblåsor på höger sida (plus en massa små som inte vuxit ännu) där ena var ca. 12 mm och den andra ca. 14mm.

På den andra sidan hittade han fyra äggblåsor i ungefär samma storlek.

Det blir förmodligen en doshöjning från 112,5 till 150E. Men samtidigt så trodde han att äggplock skulle ske nu på Fredag eller Måndagen efter helgen. Han trodde inte heller att jag behövde ett till VUL på kliniken, men det berodde på vad Falun (ivf kliniken) tyckte. Jag tycker därimot som att det lät lite snålt med 6 äggblåsor bara?! Vet ju inte om de andra sätter fart nu då man höjer dosen, men ändå! Tänk om ingen av äggblåsorna innehåller några ägg?!

Jag återkommer efter svaret på blodprovet.

• Coocoo

Ja runt 18 mm skall blåsorna vara när de töms

frucgsvensson skrev 2015-09-07 18:27:34 följande:

Men alltså vilken storlek ör bäst egentligen för befruktning? Ägget är väl inte moget förrän typ 18-22 mm, och det är sånna man måste ha egentligen, eller hur fungerar det?

Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015