• Stellan

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Hej! 

Har inte hunnit läsa igenom tråden, men är jätteglad över att ha hittat denna. Har pcos (och endometrios och bara en äggledre) och vi drar igång med första IVF försöket om två veckor. Så himla spännande att äntligen vara på G. Vet av erfarenhet att jag tycker det är skönt att kunna ventilera svårigheterna att få barn med andra i liknande situation.

Har ett barn sedan tidigare, dock blev den lille till spontant strax före IVF uppstart för några år sedan. Tror inte på samma tur nu och vill inte försöka lika länge så nu har vi beslutat om detta steg. Skönt!

Härligt med sällskap i denna djungel av preparat, uttryck och annat som är helt nytt :) 

• Stellan
    frucgsvensson skrev 2015-09-19 11:09:30 följande:

Jag ruvar nu tjejer! Jag fick tillbaka en blastocyst, tre till frysen och ett som de ska odla en dag till för att sen frysa ner även det om det klarar sig! :) gravtest 2 oktober!

Åh vad häftigt! Låter ju som ett fantastiskt resultat på plock, odling osv. Lite drömmen just nu (att det ska blir en bebis i slutändan är ju nästan för svårt att greppa...)

Håller tummarna!
  • Stellan

Verkligen spännande med så många ruvningar nu och på gång! Heja heja :)

Trots pcos har jag enligt läkaren äl naturligt så just nu är det sista försöket innan vi får dra igång "på riktigt". Sista chansen att tjäna 70 000 kronor då ;P (Dock gör en äggledare och endometrios att chanserna är pytte-smååååå!)

Härtegull: Är det så att det räknas som ett försök även om inget ägg befruktas? När dras gränsen - är det ett lyckat äggplock som är räknat som ett försök?

Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015