• frucgsvensson

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Tänkte starta en ny tråd för oss med PCO/S som skall göra IVF ni i september. Jag tycker att det är skönt att kunna relatera och jämföra med de som har liknande problemområde.

Detta är mitt första försök.

Så! Jag har pco och tar 112,5E Menopur, korta protokollet. Ska ta den sjunde sprutan ikväll. Igårkväll la jag till orgalutran också. Imorgon ska jag på första kollen efter start med både VUL och blodprov. Spännande!

• Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015
  • Alltidväntarmanpånåt

Vulet visade totalt 12 äggblåsor i storleken 11-13 mm och ett flertal mindre men de varken hon räknade el mätte. Sa att det va ett bra resultat och skall fortsätta m samma dos.. Hur har ni andra haft på ert första vul?

Har ni fått fler äggblåsor på andra än första vul? Jag hade nog hoppats på några fler den dagen det blir plock...

• CarMa

Har idag satt in vårt 5 dagars ägg, som var ett toppenägg enligt läkarna, en 10 poängare, så nu håller vi verkligen alla tummar.

• frucgsvensson
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-09-29 08:40:46 följande:

Vulet visade totalt 12 äggblåsor i storleken 11-13 mm och ett flertal mindre men de varken hon räknade el mätte. Sa att det va ett bra resultat och skall fortsätta m samma dos.. Hur har ni andra haft på ert första vul?

Har ni fått fler äggblåsor på andra än första vul? Jag hade nog hoppats på några fler den dagen det blir plock...

12 äggblåsor är ju super!

Jag hade 7 st under alla VUL. Visade sig dock att det fanns 10 vid äggplocket och alla de var mogna. Sju blev befruktade och fem långtidsodlades till dag 5. Ett fick jag å fyra till frysen.
  • MamaSniff

Vad  kul med ett sådant fint embryo CarMa! Större chans att lyckas med en behandling än så finns ju inte. Håller tummarna!

Alltidväntar - Det är ju ett superresultat. Ordentligt med blåsor utan att vara i riskzonen för överstimulering. 8-12 blåsor är idealet har jag hört. Tyvärr kan många blåsor ibland innebära sämre äggkvalite. Jag skulle vara supernöjd med ditt resultat.

• frucgsvensson
    CarMa skrev 2015-09-29 20:34:18 följande:

Ni som har odlat till dag 5 när visar gravtestet utslag?

Ruvardag 6 :)
  • CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-09-29 23:18:19 följande:
    Ruvardag 6 :)
    Oj så tidigt, har du några känningar i kroppen eftersom du testade så tidigt?
  • Gweny

Carma>> kul, lycka till nu!

Alltidväntarmanpånåt> > låter som ett bra ägg-antal! Min läkare har sagt att det ska helst inte vara för många heller.. 5-12 helst.

• frucgsvensson
    CarMa skrev 2015-09-30 06:55:03 följande:

Oj så tidigt, har du några känningar i kroppen eftersom du testade så tidigt?

Ja, ont i brösten (kan man få av vagitorierna också), blödande tandkött, molvärk men framförallt nyfikenhet :)
Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015