• frucgsvensson

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Tänkte starta en ny tråd för oss med PCO/S som skall göra IVF ni i september. Jag tycker att det är skönt att kunna relatera och jämföra med de som har liknande problemområde.

Detta är mitt första försök.

Så! Jag har pco och tar 112,5E Menopur, korta protokollet. Ska ta den sjunde sprutan ikväll. Igårkväll la jag till orgalutran också. Imorgon ska jag på första kollen efter start med både VUL och blodprov. Spännande!

• Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015
  • Alltidväntarmanpånåt
    Sookie85 skrev 2015-09-30 17:39:18 följande:

Är på RD9 och vi har nyss tjuvtestat, det blev två streck :)

Vi ska testa igen på fredag, riktiga TD är på söndag.

Grattis!!! Va roligt:) Är det första barnet?
  • Gweny
    Sookie85 skrev 2015-09-30 17:39:18 följande:

Är på RD9 och vi har nyss tjuvtestat, det blev två streck :)

Vi ska testa igen på fredag, riktiga TD är på söndag.

Grattis!!!
  • Gweny

Jag tror att jag har plusat...!! Känt lite småtecken, så igår kväll tog jag ett "testa tidigt" och jag fick ett svagt streck! Vågar inget tro än.... Men tidigare ggr har det alltid varit helt blankt vid denna tid... Tog ett vanligt i morse.. Blev jättesvagt.

På rd 10 idag.

• MamaSniff

Grattis Gweny!! Håller tummarna för att det håller sig kvar.

Nyss hemkommen från äggplock. Gick bra och gjorde inte särskilt ont alls (än). Trots massor av äggblåsor blev det tillslut 7 ägg. Håller tummarna för att de är fina och befruktas.

I eftermiddag skall jag få reda på om jag behöver ta medicin för att motverka överstimulering eller inte. Ligger tydligen lite på gränsen med så många blåsor.

• Gweny

Visst stämde det...hoppas det får gå bra nu efter alla år. För 1,5 år plusade vi men blev mf. Var tufft. Så oroligt är det. Fattar inte!!
  • frucgsvensson

Stort grattis Gweny!! Visst är det overkligt?! Jag har också fått ett missfall tidigare (två dagar efter jag plussat) så är också väldigt rädd. Hoppa in i tråden "gravid efter IVF hösten" eller vad den nu heter (om du inte hittat den ännu). :)

• CarMa

Grattis till alla er som plussat.
    Det bästa är ju att det visar att IVF verkligen fungerar.

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-10-01 14:37:06 följande:

Stort grattis Gweny!! Visst är det overkligt?! Jag har också fått ett missfall tidigare (två dagar efter jag plussat) så är också väldigt rädd. Hoppa in i tråden "gravid efter IVF hösten" eller vad den nu heter (om du inte hittat den ännu). :)

Tack... jo hoppas det får gå bra nu.
  • Gweny
    CarMa skrev 2015-10-01 15:02:01 följande:

Grattis till alla er som plussat.

Det bästa är ju att det visar att IVF verkligen fungerar.

Tack... Precis. Detta var vårat 2a FET och hade börjat fundera om det alls skulle kunna funka!
  • CarMa

Ömma och varma bröst samt ont i höger äggstock, håller tummarna för att det är ett tecken :)

Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015