• Sookie85

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Hoppar in här :)

Har PCO och är 30 år. Går i Falun och har gjort två äggplock och blivit rejält överstimulerad båda gångerna. gjort två FET som inte blev något.

Vi tog en paus i vintras och åkte på semester, i april fick jag en skum känsla och tog ett grav.test som visa positivt!

Både vi och Falun blev överlyckliga (har inte haft egen ägglossning på år). Fick se hjärtljud i V8 men på extrakollen i v11 hade hjärtat stannat (MA) och fick bli skrapad...

Nu tar vi nya tag och ska göra FET igen, vi har 3 i frysen. Är på sprutdag 5 med Gonal F 75 E, ska till Falun på måndag.

Vore skönt om jag fick vara med i ert "gäng"? :)

Kram

• Sookie85

Jag har fått ut 11 ägg på båda plocken.

Hoppas du slipper bli överstimulerad, det gör såååå ont och magen sväller upp som en ballong!

Ja, jag tror de gör ett stimulerat återinförande, var ett tag sen jag var där, ska höra med dom på måndag.

De trodde ju innan att mitt immunförsvar är för starkt så det stöter bort ägget, men sen blev jag ju gravid och då stannade det ju kvar (fast det dog) :(

Konstigt hur kroppen kan vara, när man "skiter i" allt spm har med barn att göra och bara kopplar av så gick det av sig själv, fast nu tänker jag ju på det hela tiden så klart.

Lycka till på äggplocket :)

• Sookie85

Ja, jag tänker lika.

Blev så lycklig när vi blev gravida men sen försvann allt.

Tänker det värsta hela tiden nu för jag orkar inte bli så ledsen som sist.

Sen att alla vänner omkring en blir gravida hur lätt som helst gör ju inte saken lättare...

Hur gammal är du frucgsvensson? Jag har ingen problem med övervikt men min sambos spermier är inte på topp så det gör det lite svårare, fast det har ju gått en gång...

• Sookie85

Spännande!

Jag får veta imorgon om det blir FET för mig på måndag. Var till Falun idag och mina äggstockar hade svarat bra på sprutorna. Ska göra ett ägglossningstest imorgon.

• Sookie85

Jag hade tid 11.00 :)

Har ju tagit gonal F för att få ägglossning inför FET, men om jag får ägglossning imorgon så blir det insättning på söndag och då har dom stängt! Så hoppas inte på en glad gubbe imorgon, vill inte avbryta allt och börja om...

Gjorde VUL idag, hade Staffan, tycker Samir är mycket bättre.

• Sookie85

Jepp, ar på kliniken. Det är bara Staffan (gammal gubbe) och Samir (kvinna) som är läkare där, om ingen ny har kommit.

Gjorde du äggplock så hade du nog Samir.

Hur mår du efter plocket?

• Sookie85

Tror det kan ha börjat en Jennifer där, det kanske var hon :)

Hoppas du slipper magont :)

• Sookie85

Håller tummarna att du får må bra :)

Jag har nyss tagit Ovitrellesprutan och ska på FET på måndag :) håller tummarna att upptiningen går bra.

Jag är 30 år och min Sambo 31.

Vad kul att vi är några som kommer ruva samtidigt :)

Hur gör ni efter insättningen? Jobbar ni direkt efter? Jag kommer ta ledigt 2 dgr efter och bara vila.

• Sookie85

Oj en vecka?!

Jag jobbar långpass (36 timmar) och självklart har jag mitt pass på tis-ons direkt efter insättningen, jobbar på ett HVB-hem för ungdomar så det är stressigt. Har försökt byta bort passet till Tors-fre istället, om inte det går får jag prata med nya chefen (som gjort ivf) och försöka få semester. Vi förlorar 4500kr då vi är sjukskrivna ett pass :(

Vet folk på ert jobb om ivf ni gör?

En kollega vet samt gamla chefen som bytt enhet vet om min resa....

• Sookie85

Då har vi nyss fått tillbaka ett fint Embryo. Ligger kvar i Falun då jag får ett Intralipid dropp. Har även fått lutinus, Prednisolon och Trombyl på recept.

Vad har ni andra fått efter insättning?

Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015