• hjärtegull

Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015

Hej Hej! 

Jag hoppas att det går bra att jag också "hoppar in" här :) 

Har genomgått ett IVF-försök som tyvärr avbröts då inget av mina 11 ägg blev befruktade :( och håller nu på med försök två med hjälp av ICSI. Så i fredags hade jag äggplock och fick ut 13 ägg denna gång! :) Imorgon är det förhoppningsvis dags för ET! 

• hjärtegull

Ja det känns som en fördel med min PCO att jag lyckas få ut många ägg :) Jag tror inte att alla var mogna, men läkaren sa att det var onödigt att lämna kvar ngt! Jag fick datum för ET på äggplocket och så sa de att de skulle höra av sig innan mitt bokade besök om det skulle bli några förändringar. Så det kan ju hända att det vill fortsätta odla om många ägg blivit befruktade. Men jag kommer nog bli väldigt nervös om de ringer innan bokad tid imorgon eftersom att de sist ringde för att meddela att inget befruktats! 

Hur kändes det att göra ET? :) 
    Har du några känningar än?

• hjärtegull

Oj spännande! Håller tummar och tår för oss båda. Hoppas det går vägen, roligt med någon som har samma insättningsdag :)

• hjärtegull

Vilken bra start att alla ägg var mogna! Fick du veta det direkt vid äggplock frucgsvensson?

Det blir en riktig nagelbitare imorgon! Men nu borde vi även ha kommit över steget att spermierna inte kunnat ta sig in så jag hoppas på bättre resultat nu!

Hoppas att detta FET ska ta sig för dig Gwen!

• hjärtegull

Hejhej! Det gick bra för oss också! :D Känns helt underbart bara att lyckas få några ägg befruktade som ett första steg. Och att nu får ruva på ett litet frö känns helt overkligt! 

9st av mina 13 ägg var mogna och 4 av dem blev befruktade. Det jag fick tillbaka och ett till hade delat sig väldigt fint medan två var lite segare. Men de skulle odla vidare och se om något kunde frysas :) Min killes spermier hade tydligen varit lite långsamma så troligtvis befruktades inte fler. 

Stellan: Tyvärr så räknades det första försöket efter deras nya system även om jag inte kom till ET. Så vi har ett fritt kvar efter det här. Men förhoppningsvis slipper vi använda det!

• hjärtegull
    RUVARLISTA: 

FRUCGSVENSSON: RD 2 med 5 dagars blastocyst. IVF nummer 1.
    HJÄRTEGULL: RD 0= med 2 dagars embryo. ICSI nummer 1, (1 avbrutet IVF).

• hjärtegull

Vad kul att dit FET klarade upptiningen så bra Gweny! :)

Jag har testdag den 9/10. När har ni andra?

Jqg tar lutinus 3 ggr per dag. Och ja väldigt kladdigt! Speciellt på morgonen!

Jag har nästan redan börjat oroa mig. Svalde i fel strupe igår och fick hosta så mycket så då kom tanken att nu hostade jag iväg fröet!

• hjärtegull
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-09-23 21:20:33 följande:
    Tack gör ditt svar. Ja, Lutinus menade jag. Kom inte på namnet. Ska ladda upp med trosskydd.

Imorgon börjar det. Doseringschemat är ifyllt och två vul bokade. Nu ska jag bara försöka vara, utan att tänka för mycket och framförallt bara ta det lugnt. Svårt med ett superstressigt jobb men ska göra mitt bästa. Får se hur det blir m jobb direkt efter plocket. Har läst lite olika om jobba el inte jobba... Jag tänker prioritera mig själv fullt ut under denna period så får folk tycka vad de vill. Finns inget i mitt liv som är viktigare än min familj och jag och min man gör ju detta för att utöka familjen:) Tänker inte riskera någonting!

Så himla skönt att ha denna tråden måste jag bara säga:)
    Spännande med behandlingsstart, själv tycker jag det känns skönt när man kommer igång och aktivt "gör" någonting. Sedan brukar det gå väldigt fort när man väl startat. 

Angående äggplock så skiljde det sig för mig mellan mina två äggplock. Första gången så var jag mycket mer öm i fler dagar och gick mini steg. Denna gång var det inte så farligt så jag hade nog kunnat jobba dagen efter men jag rekommenderar det nog inte. Man är ändå rätt mör.. Tog lugnande andra gången så vet inte om det var att jag inte spände mig lika mycket som gjorde att det gick bättre :)
  • hjärtegull

Tänkte att vi måste uppdatera ruvarlistan lite ;)

RUVARLISTA: 

FRUCGSVENSSON: RD 5 med 5 dagars blastocyst. IVF nummer 1.
    HJÄRTEGULL: RD 3= med 2 dagars embryo. ICSI nummer 1, (1 avbrutet IVF).
    SOOKIE85: RD 3. embryo ICSI försök 3.
    GWENY: RD 3, 2 dgrs embryo, 2a FET försöket

• hjärtegull

Fick nyss veta att inget av våra embryon kunde frysförvaras :( Känns lite trist och man funderar på om det gått lika illa för det vi fick tillbaka. 

• hjärtegull

Jo det är sant. Dumt å deppa ihop i förskott! Hur går det för dig? Har du börjat känna av något mer än mer hunger? Blir spännande och se om någon av oss kommer få en nidblödning!

• hjärtegull
    MamaSniff skrev 2015-09-28 13:30:45 följande:

Äggplock blir på torsdag vilket innebär att jag bara har två dagars sprutor kvar att ta. Skönt! Känns som om det har gått så fort, jag hade nog föreställt mig en mer utdragen process. Nu vet jag iofs att det är tiden efter insättning som känns som en evighet...

Ni som ruvar, hur går det för er? Är det jobbigt att vänta? Finns det några bra tips för att få dagarna att gå?

Hej och välkommen :) 

Låter som att du kommer få många ägg! Roligt!

Jag är på ruvdag 7 nu, och tycker att det fram tills nu gått ganska bra att ruva. Men nu börjar det kännas drygt med all väntan.. Igår började jag känna lite molande mensvärk som jag även känner av idag.. Så jag hoppas att det inte är mensen som är på gång, har även känt av lite andra PMS besvär.  

Har nog inga bra tips på att få tiden att gå, att försöka sysselsätta sig med annat är väl kanske det som fungerar bäst. Idag är jag ledig och då är det svårt att inte tänka på ruvningen hela tiden. 
  • hjärtegull

Grattis till plus frucgsvensson! :D

Sookie85: Jag tjuvtestade imorse faktiskt på RD 8 men det var negativt :( men jag satte iofs in ett tvådagars.. (eller är det ett tredagars? plock fre insättning mån?) så enligt det där schemat över ruvdagarna som jag postade så är det först dag 11 som hcg:et ska vara högt nog för att kunna detekteras så lite hopp finns kvar än. Men visst satte du in en blastocyst? Då kan du säkert testa tidigare än mig. 

Svar på tråden Vi med PCO/PCOS som kör IVF september 2015