• Anonym (Tjejen)

Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?

En vän till mig dog för ca 2 veckor sedan. Det hela var väldigt plötsligt.

Det var inte en nära vän till mig men jag känner mig ändå så "påverkad" av detta.

Min chef vet om det, då jag ville byta ett arbetspass.

Jag har ju jobbat sedan händelsen.

Idag fick jag veta hur hen dog och det hela känns nu ännu värre. Jag känner mig alldeles splittrad och sorgsen. Jag kämpar för att hålla ihop för att kunna klara jobba nu i några dagar, men vet inte om jag klarar det. Har svårt att fokusera för tankar på detta hemska susar genom huvudet hela tiden.

Kanske måste jag tillåta mig själv att bryta ihop och sen börja bygga upp mig igen?

Jag blir så berörd av hela händelsen och ändå var det ingen vän jag träffade själv privat sådär...

Finns det någon möjlighet att bli sjukskriven bara denna vecka? Bara i några dagar? Hur går jag tillväga i sådana fall?

Hoppas någon kan svara!!

• Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?
  • Anonym (M)
    Påven Johanna skrev 2015-09-01 11:25:09 följande:
    Så nu svarar du på mina inlägg igen? Där ser man. 
    Ja,jag råkade nu göra det-då jag inte först kopplade att det var dig jag har haft "en del besvär med" i tidigare trådar här på fl.

Tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta!

Nu kommer du inte att få´fler svar av mig i trådarna här på fl.

Hejdå med dig.
  • Påven Johanna
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 11:31:56 följande:
    Ja men jag hade en puls på 130 och trodde jag skulle svimma när som. Så fungerade nja...men jag var tvungen då jag hade tänkt att jobba andra dagar. Hade en annan känt och mått som jag gjorde hade jag satt personen ner och tvingat den till att vara hemma och ta hand om sig.
    Har du sjukskrivit dig nu?
  • Anonym (Tjejen)

Om någon patient dör så är jag inte hemma sen. Det är skillnad på en patient och en vän som jag har känt flera år, rest tillsammans med, träffat flera gånger i måndagen under flera års tid mot för en patient där jag har en professionell roll. Såklart en patients död/smärta kan påverka mig, men om det inte gör det har man inget inom sjukvården att göra. Punkt.

• Påven Johanna
    Anonym (M) skrev 2015-09-01 11:32:54 följande:
    Ja,jag råkade nu göra det-då jag inte först kopplade att det var dig jag har haft "en del besvär med" i tidigare trådar här på fl.

Tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta!

Nu kommer du inte att få´fler svar av mig i trådarna här på fl.

Hejdå med dig.
    Så du hade lite svårigheter med att koppla mig till mitt nick som jag alltid skriver under? Vad lustigt.
  • Påven Johanna
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 11:35:24 följande:

Om någon patient dör så är jag inte hemma sen. Det är skillnad på en patient och en vän som jag har känt flera år, rest tillsammans med, träffat flera gånger i måndagen under flera års tid mot för en patient där jag har en professionell roll. Såklart en patients död/smärta kan påverka mig, men om det inte gör det har man inget inom sjukvården att göra. Punkt.

Vad betyder detta då? 

"Jag blir så berörd av hela händelsen och ändå var det ingen vän jag träffade själv privat sådär..."
  • Anonym (Tjejen)
    Påven Johanna skrev 2015-09-01 11:42:38 följande:

Vad betyder detta då? 

"Jag blir så berörd av hela händelsen och ändå var det ingen vän jag träffade själv privat sådär..."

Vad det betyder? Vad undrar du?

Jag förstår inte vad du menar. Förstår du inte alls meningen eller vad är det du undrar över?
  • Nightrod
    Anonym (Tjejen) skrev 2015-09-01 11:35:24 följande:

Men detta stämmer ju inte alls överens med trådstarten där du skriver att du INTE träffade henne privat.
  • Anonym (Tjejen)
    Nightrod skrev 2015-09-01 12:00:41 följande:

Men detta stämmer ju inte alls överens med trådstarten där du skriver att du INTE träffade henne privat.

Jag kanske formulerade mig dåligt, eller fel. Det jag menade med privat var att jag och personen inte umgicks privat, bara jag och den. Däremot så träffades vi ofta och umgicks, några gånger i månaden under några år. Och gjorde resor ihop några gånger. Men aldrig bara jag och personen. Det var,så jag menade med privat, men jag förstår att det var svårt/omöjligt att förstå hur jag menade.
  • Anonym (M)
    Nightrod skrev 2015-09-01 12:00:41 följande:
    Nej,det stämmer mycket riktigt inte överens med det som hon skrev i trådstarten.

Citat henne i trådstarten:

• annananonym

Jag hoppas du har en bra chef som tar dig till företagshälsovården. Du behöver hjälp.

Kanske din förra depression är tillbaka eller har det hänt andra jobbiga saker i ditt liv?

Svar på tråden Hur lätt/svårt är det att få bli sjukskriven några dagar pga sorg?