• Anonym (hej)

"White Trash" namn?

Finns säkert redan en sådan gammal tråd som är aktiv då och då, men vill skapa en ny.

Vilka namn tycker ni är "White Trash"?
    Skriv namn men även stavningar som ni tycker är White Trash.

Tycker namntrådar är intressanta så varför inte

• Svar på tråden "White Trash" namn?
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-02 22:53:47 följande:
    Det finns Gurra (Gustavs) i WT-fallangen också. Det gör dock inte Gustav till ett WT-namn.
    William hör snarare till medel-överklassen, då det är mer vanligt förekommande i de kretsarna än i de lägre.
    Det vill jag nog se att du kan styrka innan jag tror det. Och då menar jag hur det har använts under de senaste ca 10 åren.
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Pia) skrev 2015-09-03 06:02:09 följande:
    Det vill jag nog se att du kan styrka innan jag tror det. Och då menar jag hur det har använts under de senaste ca 10 åren.
    Vilket?
    Att det finns de i överklassen som väljer namnet William, eller att det finns en del  Gustav bland lägre stående?
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-03 08:31:41 följande:
    Vilket?
    Att det finns de i överklassen som väljer namnet William, eller att det finns en del  Gustav bland lägre stående?
    Nej, inte att det "finns i överklassen", utan precis som du skrev; att det är "mer vanligt förekommande i de klasserna än i de lägre". Så klart. Det här kan inte vara någonting annat än något du bara sitter och tror.
  • dessan59
    TS

Vilka namn tycker du inte är WT? Vad heter dina barn? Jag tycker att det är rent av är löjligt att använda ordet! Vem avgör om ett namn är wt? och varför just dessa namn? Vissa namn tycker jag inte om (inte ur din lista) men att skriva att det är wt är enbart löjligt och omoget!
  • dessan59

TS

Förlåt! Det var ju inte du som tyckte att dessa namn var wt. Jag ber om ursäkt!

• Topcom
    Kvinna29 skrev 2015-09-02 00:50:30 följande:

William
    Jonathan 
    Flex
    Texas 
    Antonio
    Dragan
    Tony
    Rikardo (sååå WT)
    Amir
    Samir
    Muhamed 
    Felix
    Stellan
    Kevin (usch usch) 
    Cornelius
    Stellan 
    Ric (blä så wt)
    Kenta (riktigt wt) 
    Andre
    Amandus 
    Cornelia 
    Malin (oftast luffare misslyckade kvinnor) 
    Melinda ( wt som det bara kan bli)
    Evelina
    Miranda 
    Casandra
    Lova (fy så wt)
    petra
    Lena 
    Katarina 
    Tina
    Anna
    Tess 
    Vilma 
    Stina 
    Sophie 
    Alexandra 
    Alexia
    Carmen 
    Nikkita 
    Amber 
    Pamela 
    Andrea 
    Camilla 

Oj, haha! Vilken lista! Namnstilarna du anger spretar ju åt alla håll här. Man undrar ju just i sitt stilla sinne vad dina ungar heter.. Ehhm..
  • Anonym (WTF)

Jag finner det smått roande när pseudointellektuella medelmåttor importerar amerikanska uttryck med vidhängande klassförakt i pinsamma försök att dämpa sin egna medelklassångest mellan BiB-semestern och nästa säsong av "halv åtta hos mig".

• Anonym (Korvspad)
    Anonym (Pia) skrev 2015-09-03 10:57:28 följande:

Nej, inte att det "finns i överklassen", utan precis som du skrev; att det är "mer vanligt förekommande i de klasserna än i de lägre". Så klart. Det här kan inte vara någonting annat än något du bara sitter och tror.

Vet inte vart man kan finna sådan statistik?

Hur som helst så utgick jag från mig själv. Jag känner väldigt många föräldrar som valt just det namnet till sina barn - det är ett väldigt populärt namn. Samtliga tillhör, om man nu ska dela in det, medel- eller överklass. Det handlar om barn 0-15 år.

Dock tror jag det är svårt för alla namn att vara mer vanligt förekommande i de övre klasskiktet, med tanke på att de lägre är så pass mycket större och innefattar så pass många fler människor.
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-03 11:55:31 följande:

Vet inte vart man kan finna sådan statistik?

Hur som helst så utgick jag från mig själv. Jag känner väldigt många föräldrar som valt just det namnet till sina barn - det är ett väldigt populärt namn. Samtliga tillhör, om man nu ska dela in det, medel- eller överklass. Det handlar om barn 0-15 år.

Dock tror jag det är svårt för alla namn att vara mer vanligt förekommande i de övre klasskiktet, med tanke på att de lägre är så pass mycket större och innefattar så pass många fler människor.

Rättelse: "svårt för _något_ namn".
  • Kvinna29
    Topcom skrev 2015-09-03 11:15:46 följande:
    Oj, haha! Vilken lista! Namnstilarna du anger spretar ju åt alla håll här. Man undrar ju just i sitt stilla sinne vad dina ungar heter.. Ehhm..
    Jag har inga barn än men ska snart få. Jag har faktiskt inte kommit på än vad mitt barn ska heta.
Svar på tråden "White Trash" namn?