• Anonym (hej)

"White Trash" namn?

Finns säkert redan en sådan gammal tråd som är aktiv då och då, men vill skapa en ny.

Vilka namn tycker ni är "White Trash"?
    Skriv namn men även stavningar som ni tycker är White Trash.

Tycker namntrådar är intressanta så varför inte

• Svar på tråden "White Trash" namn?
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Känga) skrev 2015-08-30 18:12:48 följande:
    Hela namnet uttalas ju på engelska, låter därför alldeles utmärkt!
    Om du möter på Kevin och Melissa i affären så har ju inte du en aning om vad dessa heter i efternamn.
  • Anonym (Känga)
    Anonym (Korvspad) skrev 2015-08-30 18:15:16 följande:

Jamie Pörsen (engelskt uttal), as in Gunilla Pörsen. Funkar.

Pamela Anderson. Funkar.

Jason Johänson. Funkar.

Så du tror att ett svenskt barn som heter Jamie Persson uttalar hela sitt namn på engelska, knappast. Förnamnet uttalas på svengelska (jejmi) och efternamnet på svenska, totalt sett blir det fult, tycker jag.
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Melanie) skrev 2015-08-30 18:17:13 följande:
    Så du skulle inte umgås med Stefan för att han heter Persson i efternamn?

P.s han är huvudägare av H&M och en av Sveriges rikaste och mäktigaste näringslivmagnater.
    Jag väljer inte bort folk pga deras efternamn. Jag sa bara att ingen jag umgås med har ett son-namn. Det finns inte så många som har son-namn som bor och lever i samma område som jag själv.
  • Nice nine

Herregud de flesta namn som ni uppenbarligen kallat white trash är normal namn som andra människor kanske gillar och det har inget med att människor är outbildade lr välutbildade...när jag läser alla dessa namn så är det ju inte ett enda namn som ni inte har nämnt som white trash som att era barn har såna fantastiska namn så folk vet på engång att dessa barn kommer från välutbildade familjer från villa områden hur kan ni döma människors barn på detta viset....namn är namn det finns inget som heter vit slödder namn nästa gång kanske nån kommer fram till er och säger vilka jävla slödder namn ni valt till era barn och att ni måste komma från slummen för bara outbildade med låg inkomst har såna namn

• Anonym (Korvspad)
    Anonym (Känga) skrev 2015-08-30 18:18:55 följande:
    Så du tror att ett svenskt barn som heter Jamie Persson uttalar hela sitt namn på engelska, knappast. Förnamnet uttalas på svengelska (jejmi) och efternamnet på svenska, totalt sett blir det fult, tycker jag.
    Det är väl bara för föräldrarna att ändra uttalat i sitt efternamn. Who would know.
    Heter man Andersson kan man likaväl säga Änderson.
  • Hedebris

Jag har valt namn som funkar internationellt och inte tänkt på wt.

Bella, Noah och julia.

• Anonym (stavningsregler)

Jag tycker att det är konstigt när man ignorerar stavningsreglerna som finns, men ändå kräver att man ska uttala det på ett visst (ologiskt) sätt.

Ex:
    Cenny (C framför mjuk vokal uttalas vanligtvis som S, inte som K)
    Cevin
    Celvin

Hm... Kommer inte på andra namn än C-stavade namn som SKA uttalas som K enligt föräldrarna, trots att det bryter mot stavningsreglerna.

Andra tveksamma stavningar (bryter ej mot regler, men stavar inte enligt praxis):

Elwis
    Cimon
    Chasmin

Eller uttal som inte riktigt är lätt att förutse:
    Amy (SKA uttalas Ammi)
    Emie (SKA uttalas Emmi)

Säger inte att det är WT, bara att det är onödigt att krångla till det som kunde varit enkelt!

• Anonym (Melanie)

Det som stör mig med hela den här "white trash" namn diskussionen är att folk verkligen tror att de kan döma folk utifrån förnamnet. Om jag går på fest eller träffar nya bekantskaper på föräldramötet i förskolan och presenterar mig som bara "Melanie" kommer säkert någon/några inskränkta FL-morsor tro att jag är "white trash" och helt plötsligt dömma mig utifrån endast mitt namn, tro sig veta att jag är lågutbildad, bor i hyresrätt, är separerad, ger mitt barn oboy och vitt rostbröd till middag och sen super till på Harrys med tjejkompisarna när barnen är hos pappan. Fördomar och förutfattade meningar enbart baserat på ett namn som sedan i te stämmer för fem öre, bara för att folk är så inskränkta.

• IMHO
    Anonym (Melanie) skrev 2015-08-30 18:24:47 följande:

Det som stör mig med hela den här "white trash" namn diskussionen är att folk verkligen tror att de kan döma folk utifrån förnamnet. Om jag går på fest eller träffar nya bekantskaper på föräldramötet i förskolan och presenterar mig som bara "Melanie" kommer säkert någon/några inskränkta FL-morsor tro att jag är "white trash" och helt plötsligt dömma mig utifrån endast mitt namn, tro sig veta att jag är lågutbildad, bor i hyresrätt, är separerad, ger mitt barn oboy och vitt rostbröd till middag och sen super till på Harrys med tjejkompisarna när barnen är hos pappan. Fördomar och förutfattade meningar enbart baserat på ett namn som sedan i te stämmer för fem öre, bara för att folk är så inskränkta.

Håller med fullständigt. Tror att det här är tänkt som en harmlös, underhållande tråd, men tror dessvärre även att sådana här trådar göder fördomar. Bra att du säger ifrån.
  • Anonym (???)

Några klankar ned på tjocka, white trash, utlänningar, män, kvinnor, fattiga, deprimerade, lågutbildade, arbetslösa människor på fl. Sen när ni mobbat färdigt hittar ni säkert fel på varandra också. Jag tycker ni borde emigrera till ett arabland hellre än att starta inbördeskrig.

Svar på tråden "White Trash" namn?