• Anonym (hej)

"White Trash" namn?

Finns säkert redan en sådan gammal tråd som är aktiv då och då, men vill skapa en ny.

Vilka namn tycker ni är "White Trash"?
    Skriv namn men även stavningar som ni tycker är White Trash.

Tycker namntrådar är intressanta så varför inte

• Svar på tråden "White Trash" namn?
  • EcceHomo

Kevin. Har aldrig träffat en trevlig och skötsam person som heter så. De har alla varit från lägre ställda socioekonomiska områden.

Annars alla Y-namn så som Jonny och Conny men där är det statistiskt säkerställt WT namn då det framkom i en undersökning att de män med de namnen var överrepresenterade på Sveriges fängelser.

• nevermind
    EcceHomo skrev 2015-09-01 08:50:31 följande:

Kevin. Har aldrig träffat en trevlig och skötsam person som heter så. De har alla varit från lägre ställda socioekonomiska områden.

Annars alla Y-namn så som Jonny och Conny men där är det statistiskt säkerställt WT namn då det framkom i en undersökning att de män med de namnen var överrepresenterade på Sveriges fängelser.

Ja USCH, alla killnamn som slutar på Y!!
  • Anonym (Korvspad)
    nevermind skrev 2015-09-01 08:15:46 följande:

Och var det inte för 15 år sen (cirka) som varenda flicka skulle heta Wilma efter tjejen i Skärgårdsdoktorn?? Usch!

Som egentligen hette Ebba.
    Jag umgicks med henne när vi var yngre. Hon ställde sig frågande till varför Wilma blivit ett sånt populärt namn, när det var henne (Ebba) som folket gillade. "Mig, den de gillar, heter inte Wilma", sa hon.
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-01 11:09:06 följande:
    Jag umgicks med henne när vi var yngre. Hon ställde sig frågande till varför Wilma blivit ett sånt populärt namn, när det var henne (Ebba) som folket gillade. "Mig, den de gillar, heter inte Wilma", sa hon.
    Jag*
  • Anonym (Finns inget wt)

Vilket fint och annorlunda namn. Låter väldigt mjukt och passar verkligen en flicka!

nevermind skrev 2015-09-01 10:42:45 följande:

Fick precis veta att exets yngsta heter Melia! HAHAHA!!! Så white trash!

• Colisa
    EcceHomo skrev 2015-09-01 08:50:31 följande:

Dessa namn var väldigt vanliga bland unga män från arbetarklassen och just den gruppen har alltid varit överrepresenterade på fängelser. Vore intressant att veta hur sambanden ser ut med föräldrars ålder, bakgrund osv. Om jag får dra fram mina fördomar kännas det som om unga föräldrar från "lägre klass" är mer benägna att välja "coola", "trendiga" och "unika" namn. Killnamn som låter lite tuffa. Tycker att Johnny och Conny är gamla sådana namn som inte känns särskilt aktuella längre, numera kanske Diesel, Texas och liknande fyller samma nisch? Namn som låter mer som en busunge eller värsting än en plugghäst eller bokmal. 

Kevin, det var ju den söta lilla killen i tv-serien En härlig tid! en.wikipedia.org/wiki/The_Wonder_Years
    Liam däremot, det är en riktig jävla värsting, det syns lång väg! www.sydsvenskan.se/Images2/2013/11/24/00046879.jpg

Eftersom detta länge var de enda med dessa namn jag kände till är det ungefär så de "ska" se ut i min skalle. Lär jag känna någon med samma namn lär väl den bilden bytas ut.

• Colisa
    Anonym (D) skrev 2015-09-01 01:19:07 följande:
    Men herregud liksom chilla! Alla namn klingar ju olika i allas munnar, hur kan du ens ta det så personligt?! Haha.
    Zeke som någon tyckte va fattigt tycker jag låter bohemiskt och jordnära.... Iaf, lite pinsamt inlägg av sig i en tråd där folk får lägga fram namn Dem Själva tycker låter som wt.
    Zeke låter elakt! Stora stygga vargen heter ju så! Återigen första tydliga minnet av ett namn som formar min uppfattning av det.Skrattande
    nevermind skrev 2015-09-01 08:14:54 följande:
    Nya namn, påhittade, trendiga, etc. Som Nova-Li, Kevin, Milo, Wilda.
    Ja, just namn som kommer från att knappt existera till att plötsligt öka snabbt i popularitet och bli ganska vanliga förknippar väl jag med WT-namn. Det är ungefär som andra trender, något som plötsligt blivit jätteinne tappar ofta i popularitet lika snabbt och känns sedan väldigt ute, jämfört med något som inte har en lika tydlig topp utan håller i sig under en lång period. Men WT-namnen slutar ju inte användas, det är bara bärarna som blir äldre.
    Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-01 11:09:06 följande:
    Konstigt resonemang, tv-tittarna visste väl inte mycket om Ebba Hultkvist, klart det var rollfiguren Wilma de fastnade för! Fast Ebba var ju inte särskilt gammal då, så det var väl kanske inte så lätt för henne att förstå. Sedan måste man ju gilla namnet också, det räcker ju inte att en rollfigur på tv är sympatisk för att man ska ge dess namn till sitt barn. Ebba kändes väl betydligt tantigare än Wilma, som var så där lagom hipp-gammaldags, om jag minns rätt (jag var inte heller så värst gammal då).

• Anonym (mjg)

Alla namn man byter ut s till ett z är oehört WT, Tobiaz, Lukaz.
    Men även vissa dubbelnamn som tex Bonnie-lee eller andra amrikansk/ engelska namn som inte är fina här.

• gertie
    Anonym (fröken) skrev 2015-08-30 17:26:52 följande:

Robin
    Kevin
    Vanessa
    Melissa
    Savanna
    Havanna
    Tindra
    Nova
    Smilla
    Ängla
    Novali
    Loveli
    Neo
    Minea
    Millian
    Milijon
    Loke
    Zack
    Birk
    Aston
    Texas
    Ringo
    Rambo
    Hampus
    Jonny
    Valentina
    Leo
    Leon

är vad jag upplever yngre och lägenhetsboende sämre utbildade namnger sina barn till. Jag arbetar på en skola med barn från både villaområdet och lägenhetsområdet.

De i villaområdet väljer klassiska namn som tex gammelmansnamn osv. August, Axel, Astrid, Elsa, Selma, Karl, Nils, Linnea, Ella, Karin, Erik, Svante, Agnes, Vilhelm, Louise, Isabella, Viktoria osv............

Det ÄR skillnad i namnval, men ungarna är precis lika goa!

Lägenhetsboende, så målande beskrivet! Klockrent! ????
Svar på tråden "White Trash" namn?