Inlägg från: EcceHomo |Visa alla inlägg
  • EcceHomo

"White Trash" namn?

Anonym (Melanie) skrev 2015-08-30 18:05:36 följande:

Jag tycker det är respektlöst att utan eftertanke rada upp ett gäng traditionella anglosaxiska namn och avfärda dem som "white trash" bara för att de inte passar in i deras svenska namntradition.

Varför ger du dig in i den här tråden när du direkt bara ska bli "kränkt" bara för att ditt namn dök upp. Någon tycker det, det betyder inte att alla tycker det. Det här är en extremt ytligt tråd och ingen här känner dig eller känner till din sociala status. Släpp det.
  • EcceHomo

Kevin. Har aldrig träffat en trevlig och skötsam person som heter så. De har alla varit från lägre ställda socioekonomiska områden.

Annars alla Y-namn så som Jonny och Conny men där är det statistiskt säkerställt WT namn då det framkom i en undersökning att de män med de namnen var överrepresenterade på Sveriges fängelser.

• EcceHomo
    race skrev 2015-09-01 19:52:54 följande:

Har wt- namn alltid funnits? Det borde ju ha gjort det, men det känns så stort och extremt idag. Var det så att det fanns innan, fast i mindre mängd? Y-namn som Jonny, Conny, etc har jag ju förstått. Men vilka var wt-namnen för tjejer på 70-, 80- och 90-talen?

Jag har fått höra att på 70-talet(eller så var det ett annat decennium) var dubbelnamn det som var lågsocialstatusnamn. Så Per-Arne och Marie-Louise föräldrar tillhör sällan någon överklass.
Svar på tråden "White Trash" namn?