Anonym (D) skrev 2015-09-01 01:19:07 följande:
Men herregud liksom chilla! Alla namn klingar ju olika i allas munnar, hur kan du ens ta det så personligt?! Haha.
Zeke som någon tyckte va fattigt tycker jag låter bohemiskt och jordnära.... Iaf, lite pinsamt inlägg av sig i en tråd där folk får lägga fram namn Dem Själva tycker låter som wt.
Zeke låter elakt! Stora stygga vargen heter ju så! Återigen första tydliga minnet av ett namn som formar min uppfattning av det.
nevermind skrev 2015-09-01 08:14:54 följande:
Nya namn, påhittade, trendiga, etc. Som Nova-Li, Kevin, Milo, Wilda.
Ja, just namn som kommer från att knappt existera till att plötsligt öka snabbt i popularitet och bli ganska vanliga förknippar väl jag med WT-namn. Det är ungefär som andra trender, något som plötsligt blivit jätteinne tappar ofta i popularitet lika snabbt och känns sedan väldigt ute, jämfört med något som inte har en lika tydlig topp utan håller i sig under en lång period. Men WT-namnen slutar ju inte användas, det är bara bärarna som blir äldre.
Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-01 11:09:06 följande:
Som egentligen hette Ebba.
Jag umgicks med henne när vi var yngre. Hon ställde sig frågande till varför Wilma blivit ett sånt populärt namn, när det var henne (Ebba) som folket gillade. "Mig, den de gillar, heter inte Wilma", sa hon.
Konstigt resonemang, tv-tittarna visste väl inte mycket om Ebba Hultkvist, klart det var rollfiguren Wilma de fastnade för! Fast Ebba var ju inte särskilt gammal då, så det var väl kanske inte så lätt för henne att förstå. Sedan måste man ju gilla namnet också, det räcker ju inte att en rollfigur på tv är sympatisk för att man ska ge dess namn till sitt barn. Ebba kändes väl betydligt tantigare än Wilma, som var så där lagom hipp-gammaldags, om jag minns rätt (jag var inte heller så värst gammal då).