• Anonym (hej)

"White Trash" namn?

Finns säkert redan en sådan gammal tråd som är aktiv då och då, men vill skapa en ny.

Vilka namn tycker ni är "White Trash"?
    Skriv namn men även stavningar som ni tycker är White Trash.

Tycker namntrådar är intressanta så varför inte

• Svar på tråden "White Trash" namn?
  • Anonym (Husvagn o ljummen vodka)

Tack för infon ang Kevin på Östermalm...haha

Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-02 18:35:41 följande:

Nu var det enbart en parentes. Poängen var att det finns MINST två Kevin på Östermalm. Förmodligen många fler än så.

• Anonym (Korvspad)
    Anonym (Pia) skrev 2015-09-02 18:42:39 följande:

Jooo. . . William va?

Annars håller jag med dig.

Knappast. Det är visserligen ett vanligt namn, så det finns säkert i alla klasser, det vet jag inget om. Vad jag vet är dock att både här på Djurgården där jag bor, samt på Östermalm där mitt barn går i skola, samt även på Norrmalm där jag både arbetar samt har en del bekanta, så är namnet William vanligt.

För övrigt är det ett namn som använts sedan 1700 (eller 1800-tal?) i Sverige, så visst måste man kunna kalla det för ett etablerat namn idag.
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-02 19:45:34 följande:
    Knappast. Det är visserligen ett vanligt namn, så det finns säkert i alla klasser, det vet jag inget om. Vad jag vet är dock att både här på Djurgården där jag bor, samt på Östermalm där mitt barn går i skola, samt även på Norrmalm där jag både arbetar samt har en del bekanta, så är namnet William vanligt.

För övrigt är det ett namn som använts sedan 1700 (eller 1800-tal?) i Sverige, så visst måste man kunna kalla det för ett etablerat namn idag.
    Fast det där med att ett namn har använts i Sverige tidigare är ingen garanti för att det inte kan bli ett WT-namn. Det beror ju på vilka som idag lockas att välja namnet. Jag tycker nog att William kvalar in fint med Kevin och Liam, tyvärr. Det är inte lika "starkt" som Kevin, men klart med på min lista.
  • race
    Kvinna29 skrev 2015-09-02 00:50:30 följande:

William
    Jonathan 
    Flex
    Texas 
    Antonio
    Dragan
    Tony
    Rikardo (sååå WT)
    Amir
    Samir
    Muhamed 
    Felix
    Stellan
    Kevin (usch usch) 
    Cornelius
    Stellan 
    Ric (blä så wt)
    Kenta (riktigt wt) 
    Andre
    Amandus 
    Cornelia 
    Malin (oftast luffare misslyckade kvinnor) 
    Melinda ( wt som det bara kan bli)
    Evelina
    Miranda 
    Casandra
    Lova (fy så wt)
    petra
    Lena 
    Katarina 
    Tina
    Anna
    Tess 
    Vilma 
    Stina 
    Sophie 
    Alexandra 
    Alexia
    Carmen 
    Nikkita 
    Amber 
    Pamela 
    Andrea 
    Camilla 

Oj, jag tycker verkligen inte att alla dessa är wt?
  • race
    MallaL skrev 2015-09-02 05:35:58 följande:
    Jag har släktforskat. I äldre tider (1700- och 1800-talet) hette de flesta på liknande sätt, prästerna godkände inte alltför ovanliga namn. De flesta har två namn, kvinnorna heter Anna Katarina, Maria Ulrika, Johanna Elisabet etc, männen Karl Oskar, Erik Johannes, Anders Mattias etc, och för det mesta var nog tilltalsnamnet det första namnet.

I de högre klasserna kan man se enstaka udda, ofta utsrikiskt inspirerade namn. Namn med engelsk anknytning dyker upp i slutet av 1800-talet, typ Robert, Harry, Alice, Mary, men prästen skulle fortfarande godkänna namnen, och de lägre socialgrupperna ville gärna heta som de högre.

Det var nog först på 1950-talet som det blev lite större frihet att namnge barnen, den internationella inspirationen större (tv-serier etc), och då blev spridningen av namn också större, så att det blev olika i olika socialgrupper.

Det som har hänt nu är att namngivningen i princip är fri, vi omges av påverkan från omvärlden, och då blir skillnaderna större.
    Tack för svaret!
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Pia) skrev 2015-09-02 20:51:31 följande:
    Fast det där med att ett namn har använts i Sverige tidigare är ingen garanti för att det inte kan bli ett WT-namn. Det beror ju på vilka som idag lockas att välja namnet. Jag tycker nog att William kvalar in fint med Kevin och Liam, tyvärr. Det är inte lika "starkt" som Kevin, men klart med på min lista.
    Det finns Gurra (Gustavs) i WT-fallangen också. Det gör dock inte Gustav till ett WT-namn.
    William hör snarare till medel-överklassen, då det är mer vanligt förekommande i de kretsarna än i de lägre.
  • Anonym (Mupp)

White trash? Vem fan tycker att det är ok att skriva så rasistiskt och nedvärderande om andra människor? Men ok! Black trash namn: Mohammed såklart, vem är så ointelligent att de ger sin son det namnet? Sasha, Dina, Muhammad, Mustafa, finns massor 

• Anonym (Mia)

Varför skapa en mobbningstråd? Låt familjer ge sina barn något namn de gillar eller tycker passar. Varför döma. Gillar inte personen sitt namn kan den byta senare i livet. Helt upp till den personen och totalt onödigt av vixna att döma ett barn och barnets familj grundat på ens egna föreställningar om namnet. Du som sitter och skrattar gott åt namnen i denna tråd: Säg nåt snällt, var hjälpsam, visa omtanke mot dig själv och andra. Utmana dina fördomsfulla tankar eller håll dem för dig själv. Så tycker jag i alla fall.

• Anonym (Korvspad)
    Anonym (Mupp) skrev 2015-09-03 00:46:32 följande:

White trash? Vem fan tycker att det är ok att skriva så rasistiskt och nedvärderande om andra människor? Men ok! Black trash namn: Mohammed såklart, vem är så ointelligent att de ger sin son det namnet? Sasha, Dina, Muhammad, Mustafa, finns massor 

Fast nu blev det fel där.
    Bt-namn finns, men de kallas ghettonamn och används av nyblivna svarta föräldrar i låginkomstområden, exempelvis: Romisha, LaCreesha, osv.

De namnen du nämnde är helt vanliga arabiska namn. Inget trash alls.
  • Anonym (Fula namn och WT)
    Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-03 02:02:49 följande:

Fast nu blev det fel där.

Bt-namn finns, men de kallas ghettonamn och används av nyblivna svarta föräldrar i låginkomstområden, exempelvis: Romisha, LaCreesha, osv.

De namnen du nämnde är helt vanliga arabiska namn. Inget trash alls.

Jo Muhammed är trash namn de namnen står med i avhandlingarna. De ger dåliga associationer. Hos lärare bla. De är väl inte blinda heller.
Svar på tråden "White Trash" namn?