• Anonym (hej)

"White Trash" namn?

Finns säkert redan en sådan gammal tråd som är aktiv då och då, men vill skapa en ny.

Vilka namn tycker ni är "White Trash"?
    Skriv namn men även stavningar som ni tycker är White Trash.

Tycker namntrådar är intressanta så varför inte

• Svar på tråden "White Trash" namn?
  • Anonym (Eh!)

Fy faen vad tråkigt folk verkar ha som jagar oegentligheter som namnstavningar på fl. Och därifrån döma vilken tillhörighet personen har, utifrån en förälders stavning på ett namn. I detta fallet jagar man WT. Hujedamig för att folk har för lite sysselsättning. Den här tråden är ett bevis på det. Dags att låta folk kliva ur arbetslösheten och börja ägna sig åt landets välfärd, ja...om inte annat, sin egen sysselsättning.

• EcceHomo
    Anonym (Melanie) skrev 2015-08-30 18:05:36 följande:

Jag tycker det är respektlöst att utan eftertanke rada upp ett gäng traditionella anglosaxiska namn och avfärda dem som "white trash" bara för att de inte passar in i deras svenska namntradition.

Varför ger du dig in i den här tråden när du direkt bara ska bli "kränkt" bara för att ditt namn dök upp. Någon tycker det, det betyder inte att alla tycker det. Det här är en extremt ytligt tråd och ingen här känner dig eller känner till din sociala status. Släpp det.
  • Anonym (Korvspad)
    EcceHomo skrev 2015-08-31 07:16:12 följande:

Varför ger du dig in i den här tråden när du direkt bara ska bli "kränkt" bara för att ditt namn dök upp. Någon tycker det, det betyder inte att alla tycker det. Det här är en extremt ytligt tråd och ingen här känner dig eller känner till din sociala status. Släpp det.

Fast det är skillnad på namn och namn. Engelska namn så som William och Julian anses inte tillhöra samma kategori som namnen Jason och James, eller Texas och Phoenix, t ex.

Så en del anglosaxiska namn är godkända medan andra faller under "wt".
  • Anonym (S)
    Anonym (Korvspad) skrev 2015-08-31 09:47:13 följande:

Fast det är skillnad på namn och namn. Engelska namn så som William och Julian anses inte tillhöra samma kategori som namnen Jason och James, eller Texas och Phoenix, t ex.

Så en del anglosaxiska namn är godkända medan andra faller under "wt".

Kan ju vara så stt namn som exempelvis Texas och Phoenix är WT i engelsktalande läbder med, och därför blir extra hemska i Sverige...
  • adamiana

wt-namn för mig:

Tindra
    Nova
    Kevin
    William
    Michelle
    Nicole
    Vanessa
    Angelina 
    Angelica
    Kian
    Ebba
    Evelina
    Andreas
    Joakim

• Marye

Jag har högskoleutbildning, skild och bor i lägenhet. Ser att några trycker mitt ena barns är white trash. På vilket sätt är jag då white trash?

Är det för att jag bor i lägenhet? Är skild? Eller pga mitt ena barns namn?

White trash för mig är mammor med mjukisbyxor, slarvig tofs och som sitter med en cigarett i munnen och mobilen i handen. Samt har barn med fler olika pappor.

• Anonym (Korvspad)
    adamiana skrev 2015-08-31 13:24:27 följande:

wt-namn för mig:

Tindra

Nova

Kevin

William

Michelle

Nicole

Vanessa

Angelina 

Angelica

Kian

Ebba

Evelina

Andreas

Joakim

William

Ebba

Evelina

Andreas

Joakim

Är INTE wt.
  • Jelzebub

"Kim" på tjej eller kille.
    "Cissi" eller "Mimmi" eller "Titti" som fullt namn istället för Cecilia, Marianne eller Kristina, t ex.

"Tony", "Ronny", "Conny", "Jonny". Namn som WT ansåg vara exotiska på 60/70-talen.

Cewin och inte Kevin, Jackie och inte Jacqueline, Zandra, Xandra och inte Sandra, Melizza, och liknande märkliga stavningar av namn som Melissa, som även i sig självt är WT = namn som WT ansåg vara exotiska på 90/00talen.

Vet faktiskt inte vilka de senaste WT-namnen är.

Svar på tråden "White Trash" namn?