• Anonym (hej)

"White Trash" namn?

Finns säkert redan en sådan gammal tråd som är aktiv då och då, men vill skapa en ny.

Vilka namn tycker ni är "White Trash"?
    Skriv namn men även stavningar som ni tycker är White Trash.

Tycker namntrådar är intressanta så varför inte

• Svar på tråden "White Trash" namn?
  • Jelzebub
    Rakad Apa skrev 2015-08-31 18:03:30 följande:
    Tycker det är otroligt tacky att döpa sina barn efter gudarna i Asamytologin(t ex Oden, Loke, Freja) eftersom det är uppenbart att det ska vara tufft.

Även typiskt amerikanska namn tycker jag låter WT, typ Amber etc. Folk ser väl för mycket på amerikanska såpoperor antar jag.
    Ja! Amber, Crystal, Ashley, Britney/Brittany huuuu,
  • race

Namn som jag anser att samhället anser är White Trash:

Kevin, Devin, Collin, Nathan, Brian, Ryan, Tristan, Willy, Dexter, Texas, Dallas, Noel
    Chloé, Hailey, Samantha, Savannah, Tindra, Vilja, Vilda, Engla, Nova-Li, Tuvali, Blända, Sol, Aurora, Nova

etc.

• race
    Jelzebub skrev 2015-08-31 18:23:04 följande:
    Ja! Amber, Crystal, Ashley, Britney/Brittany huuuu,
    Hahaha
  • Anonym (Pia)
    race skrev 2015-08-31 18:37:23 följande:

Namn som jag anser att samhället anser är White Trash:

Kevin, Devin, Collin, Nathan, Brian, Ryan, Tristan, Willy, Dexter, Texas, Dallas, Noel
    Chloé, Hailey, Samantha, Savannah, Tindra, Vilja, Vilda, Engla, Nova-Li, Tuvali, Blända, Sol, Aurora, Nova

etc.

Håller med om alla utom Nathan, det är ju gammalt i Sverige och passar inte riktigt in bland de andra du radar upp.

Jag tycker att det är WT med amerikanska namn som inte är etablerade i Sverige samt konstiga stavningar. Det går fetbort.
  • Anonym (J.)

Eftersom många redan har nämnts kan jag lägga till Jason. Så fult, hur tusan uttalar man det i Sverige? Jäjson eller på engelskt sätt? Inte fint oavsett.

• Anonym (Namnpolisen)

Tycker tråden är intressant- om än lite sorglig. För Kevin och Nicole har väl valt sitt eget namn lika lite som Carl eller Beatrice har gjort?

Det är bara så att många av oss associerar namn till socioekonomiska grupper. Kevin tenderar att komma från lågutbildade föräldrar och Beatrice bor oftare på Djurgården.

• race
    Anonym (Pia) skrev 2015-08-31 19:48:54 följande:
    Håller med om alla utom Nathan, det är ju gammalt i Sverige och passar inte riktigt in bland de andra du radar upp.

Jag tycker att det är WT med amerikanska namn som inte är etablerade i Sverige samt konstiga stavningar. Det går fetbort.
    Jaha, det visste jag inte! Jag förknippar det särskilt med den amerikanske serien "One Tree Hill". Intressant att man tror att vissa namn tagna från USA, och så har de historia i Sverige!
  • Anonym (Pia)
    race skrev 2015-08-31 20:41:57 följande:
    Jaha, det visste jag inte! Jag förknippar det särskilt med den amerikanske serien "One Tree Hill". Intressant att man tror att vissa namn tagna från USA, och så har de historia i Sverige!
    Jag tänkte på bland annat Nathan Söderblom och att namnet fick ett uppsving i och med honom. Var inne på Nathan till min son, men det blev inte det sedan.
  • Anonym (Finns inget wt)

Det är bara nån korkad som kommit på det begreppet. Du kan inte kategorisera namn efter olika klasser i samhället. Namn handlar om smak inget mer, det handlar om vad de blivande föräldrarna gillar för namn inget annat.

De som kommit på Wt är personer som har konstiga fördomar, anser jag.

Svar på tråden "White Trash" namn?