• Anonym (hej)

"White Trash" namn?

Finns säkert redan en sådan gammal tråd som är aktiv då och då, men vill skapa en ny.

Vilka namn tycker ni är "White Trash"?
    Skriv namn men även stavningar som ni tycker är White Trash.

Tycker namntrådar är intressanta så varför inte

• Svar på tråden "White Trash" namn?
  • gertie
    Anonym (Känga) skrev 2015-08-30 18:02:33 följande:
    Ingen har väl sagt något om Kevin Spacey et al? Har man anglosaxiska anor är engelska namn självklart ok. Det är när helsvenska föräldrar med svenskt efternamn ger sina barn namn som Liam Jönsson eller Dakota Larsson som det låter lite illa i mångas öron.
    Hahaha, Dakota Larsson! ????
  • Helenabb
    Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-01 11:09:06 följande:
    Som egentligen hette Ebba.
    Jag umgicks med henne när vi var yngre. Hon ställde sig frågande till varför Wilma blivit ett sånt populärt namn, när det var henne (Ebba) som folket gillade. "Mig, den de gillar, heter inte Wilma", sa hon.
    Fast det var ju karaktären Wilma i serien som folket gillade. Hur hon var som person utanför serien vet ju ingen. 
  • Sasch

Generellt namn som slutar på y, t ex. Jimmy, Conny, Jenny.

Kim, Angelica.

Även namn som ska stavas exotiskt samt nyare namn från amerikanska serier.

• Anonym (Husvagn o ljummen vodka)

Menar "Fröken" lägenheter rent allmänt? Mycket Melissa o Kevin på Östermalm

gertie skrev 2015-09-01 15:45:15 följande:

Lägenhetsboende, så målande beskrivet! Klockrent! ????

gertie skrev 2015-09-01 15:45:15 följande:

Lägenhetsboende, så målande beskrivet! Klockrent! ????

• Anonym (Korvspad)
    Anonym (Husvagn o ljummen vodka) skrev 2015-09-01 18:01:21 följande:

Menar "Fröken" lägenheter rent allmänt? Mycket Melissa o Kevin på Östermalm

Jag bor på Djurgården men har valt att ha mitt barn på en skola på Östermalm. I den skolan, samt i en av "systerskolorna", finns minst en Kevin.

Jag känner till föräldrarna till den Kevin som går i mitt barns skola och de är verkligen inga lågstatusmänniskor. Det tror jag inte att den andra Kevin's föräldrar är heller.

Men det finns det säkert, men det jag undrade vad profilen "fröken" menade med folk som bor i lägenhet? Det är mer betingat vilket område , anser jag då många lägenheter i b la Sthlm kostar mer än en herrgård ute landet. "Korvspad", du hittar säkert en Carl i Tensta också om du letar ordentligt, men var ju inte det diskussionen handlade om...

Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-01 18:11:17 följande:

Jag bor på Djurgården men har valt att ha mitt barn på en skola på Östermalm. I den skolan, samt i en av "systerskolorna", finns minst en Kevin.

Jag känner till föräldrarna till den Kevin som går i mitt barns skola och de är verkligen inga lågstatusmänniskor. Det tror jag inte att den andra Kevin's föräldrar är heller.

• Anonym (Korvspad)
    Anonym (Husvagn o ljummen vodka) skrev 2015-09-01 18:29:10 följande:

Men det finns det säkert, men det jag undrade vad profilen "fröken" menade med folk som bor i lägenhet? Det är mer betingat vilket område , anser jag då många lägenheter i b la Sthlm kostar mer än en herrgård ute landet. "Korvspad", du hittar säkert en Carl i Tensta också om du letar ordentligt, men var ju inte det diskussionen handlade om...

Du skrev "mycket Kevin och Melissa på Östermalm" (du borde dock ha skrivit "många"). Jag svarade bara att det finns MINST två, förmodligen fler.

Då måste ha haft en tråkig dag...Ber om ursäkt om jag skrev mycket istället för många..

Anonym (Korvspad) skrev 2015-09-01 18:31:48 följande:

Du skrev "mycket Kevin och Melissa på Östermalm" (du borde dock ha skrivit "många"). Jag svarade bara att det finns MINST två, förmodligen fler.

• Anonym (...)
    nevermind skrev 2015-09-01 10:22:16 följande:
    Ja USCH, alla killnamn som slutar på Y!!
    Mitt i prick! Om någon säger svin så tänker jag direkt Ronny, jag får dåligt samvete för att jag tänker de då jag älskade honom så grovt men som visade sig vara ett svin i slutändan men hur svinig vissa än är så har man svårt att släppa det! :( Men kan helt klart hålla med om namn som slutar på Y
  • race

Har wt- namn alltid funnits? Det borde ju ha gjort det, men det känns så stort och extremt idag. Var det så att det fanns innan, fast i mindre mängd? Y-namn som Jonny, Conny, etc har jag ju förstått. Men vilka var wt-namnen för tjejer på 70-, 80- och 90-talen?

Svar på tråden "White Trash" namn?