• Anonym (Grr)

Hur tänker ni när ni ger era barn sådana namn?

Menar verkligen inget illa, jag vet att folk har olika smaker när det gäller allt, speciellt namn.
    Vanliga namn som tillexempel Kajsa, Astrid, Ingrid (namn jag inte gillar) kan jag förstå att andra gillar.

Men hur i hela friden tänker ni när ni ger era barn namn som Majken? 
    Vad har era barn gjort för att förtjäna detta? 

• Svar på tråden Hur tänker ni när ni ger era barn sådana namn?
  • Anonym (HadMatter)
    Anonym (WT?) skrev 2015-08-30 09:12:56 följande:

Tycker ni att Felix är ett typiskt WT-namn?

Nej. Skrattande
  • Skrattmusklerna

Majken är ett fint äldre namn.

Det som skaver hos mig är folk som döper barnen efter bilnamn: Bently, Lexus, Austin, Ford.... Eller My little pony namn som: Nova, Tindra, stråla, molnia, lovelia...

Har ni så händelselösa och grå liv att ni måste döpa ungen till något ögonbryndhöjande för att få lite spänning?

• Anonym (Hmm)

Är Lucifer ens tillåtet som namn? Borde ju föranleda en anmälan till socialtjänsten i så fall...

Anonym (123) skrev 2015-08-30 07:26:50 följande:

Majken förstår jag inte vad det skulle vara för fel med.

Jag valde att undvika rena WT-namn på mitt barn eftersom det helt enkelt är så onödigt att välja ett sådant. Sedan har jag också ett hat-objekt i namnet Lucifer. Hur kan man välja det?!

• Erizajo

Varför inte bara acceptera att alla är olika och tycker olika? Själv fattar jag inte att man kan ge barnen gubb och kärringnamn tex
    Edvard, Folke, Greta, Märta och liknande. Fyyyy stackars barn tänker jag då.

• Anonym (Känga)
    Erizajo skrev 2015-08-30 10:11:38 följande:

Varför inte bara acceptera att alla är olika och tycker olika? Själv fattar jag inte att man kan ge barnen gubb och kärringnamn tex

Edvard, Folke, Greta, Märta och liknande. Fyyyy stackars barn tänker jag då.

Visst, alla tycker olika. Problemet är att vissa namn, typ amerikanska och hittepå-namn som nämnts i tråden är mycket vanligare bland yngre, icke utbildade föräldrar, vilket gör att barnen får en klass-stämpel. I en ideal värld skulle självklart en lärare eller arbetsgivare behandla Savannah-Molnia eller Loke-Dexter likadant som Agnes och Folke, men tyvärr fungerar inte verkligheten så.
  • Ego Lovers
    Anonym (Ella) skrev 2015-08-30 08:30:59 följande:

Hulda är skrämmande fullt namn! Att låta sin lilla bebis heta så är ....jag vet inte vad?!!

Jag skulle aldrig straffa mitt barn så! Usch...

Det är ett fantastiskt vackert namn. Min dotter heter det i andra namn för att hon egentligen ser ut som en arg bestämd Hulda men vi valde ett annat tilltalsnamn. Min mormorsfarmor hette Hulda och hon var en bestämd dam hon också. Vissa namn kan man inte låta bli pga barnets personlighet.
  • Ego Lovers
    Anonym (Känga) skrev 2015-08-30 10:23:00 följande:
    Visst, alla tycker olika. Problemet är att vissa namn, typ amerikanska och hittepå-namn som nämnts i tråden är mycket vanligare bland yngre, icke utbildade föräldrar, vilket gör att barnen får en klass-stämpel. I en ideal värld skulle självklart en lärare eller arbetsgivare behandla Savannah-Molnia eller Loke-Dexter likadant som Agnes och Folke, men tyvärr fungerar inte verkligheten så.
    Så du menar att tex Sofia Wistam, en Lidingö brud skulle vara en lågutbildad WT pga sina barns namn?

Hennes barn heter Kid, Sindy, Texas och Lennox.

Eller att Paris Hiltons föräldrar är USA största WT pga valet av namn till Paris?

Jag har inte mött någon som är så inskränkt som du vill påvisa i ditt inlägg och det säger nog mer om din egen inskränkthet som du vill applicera på andra än att du öppet vågar stå för dina egna åsikter utan att blanda in andra pga rädslan att stå själv med den åsikten.
  • Anonym (WT)
    Anonym (WT?) skrev 2015-08-30 09:12:56 följande:

Tycker ni att Felix är ett typiskt WT-namn?

Fult är det iaf
  • Ego Lovers
    Anonym (Känga) skrev 2015-08-30 10:23:00 följande:
    Behandlar läraren inte eleverna med respekt och ger dom det stöd de behöver i sin skolgång så har de inget i skolvärlden att göra om de är så pass inskränkta.
Svar på tråden Hur tänker ni när ni ger era barn sådana namn?