• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Nils-Eric
    Tessie83 skrev 2015-12-15 23:37:25 följande:

Ska också på förlossningskursen på Danderyd heldag söndagen den 7 februari. Skönt att få allt avklarat på en dag...

Tänkte även till SöS, där de två gånger/månad har öppen föreläsning (typ förlossningskurs) men en kortare variant och där de även pratar lite om just SöS (vad som finns där, vad man bör ha med osv). En tjej på min vattengympa hade vart på den och tyckte den var bra iaf.

Vad kul! Då ses vi där Vi bokade också den 7e
  • Jamas

Vad spännande! Vi ska också vara på Danderyds och har första utbildningen inbokad 22/12. Minns inte riktigt om vi valde nästa tillfälle i feb eller mars, men kul om det var feb! Får se om jag kan övertala min sambo att vara "visningspar" :)

• smellina
    dendär89 skrev 2015-12-15 10:07:14 följande:

Tack så mycket! Känner ni andra av någonting ännu? Jag har haft lite växtvärk och illamående (kvällstid konstigt nog) men ingenting mer än så.

Grattis! Jag mår också illa kvällar och nätter. Kollegorna har massa teorier om kön och alla tecken och just kvällsillamående säger de är tecken på en pojke :) men jag vet inte om jag tror på det där riktigt.
  • Tessie83
    Nils-Eric skrev 2015-12-16 07:22:30 följande:

Vad kul! Då ses vi där Vi bokade också den 7e

Toppen :)
  • junibarn19

Hallå allihopa :) hur mår ni?

Hos mig är det bara bra, bebisen har hicka ganska ofta nu för tiden. Hickar era?

Bara 45 dagar kvar till beräknat för mig, hur långt har ni kvar?

• Tessie83

Hoppas alla haft en bra jul och fin start på nya året.

Jag mår också relativt bra. Sjukskriven på 100% nu, skönt att kunna göra allt i min egen takt och på mina villkor. Tycker lillan sparkar i magen mest hela tiden. Hon brukar ha en lugn period mellan 9-13, men annars är det full rulle :)

har 82 dagar kvar, känns alltför länge, längtar så efter henne. Men blir några dagar färre då jag fått beviljat kejsarsnitt men ännu inte vet datum (bf 27/3).

• Joni
    junibarn19 skrev 2016-01-05 10:14:41 följande:

Hallå allihopa :) hur mår ni?

Hos mig är det bara bra, bebisen har hicka ganska ofta nu för tiden. Hickar era?

Bara 45 dagar kvar till beräknat för mig, hur långt har ni kvar?

Här är det kanon, är i vecka 39 och bara 12 dagar kvar! Vad hände med tiden? Jobbar sista dagen idag :)

Min lillkille hickar nästan varje dag nu, har gjort det de senaste veckorna. Tycker lite synd on honom men det ärmväl egentligen bra, betyder väl art han tränar sina lungor :)
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2016-01-05 13:00:00 följande:
    Här är det kanon, är i vecka 39 och bara 12 dagar kvar! Vad hände med tiden? Jobbar sista dagen idag :)

Min lillkille hickar nästan varje dag nu, har gjort det de senaste veckorna. Tycker lite synd on honom men det ärmväl egentligen bra, betyder väl art han tränar sina lungor :)
    Jag har 24 dagar kvar till BF, fortfarnade 100% sjukskriven, men bortsett från foglossningen och att jag känner mig tung så börjar jag faktiskt må bättre, kräks mkt mindre, yrseln är nästan borta. Så sjukt skönt!
  • Joni
    mirakelspektakel skrev 2016-01-05 20:11:32 följande:
    Jag har 24 dagar kvar till BF, fortfarnade 100% sjukskriven, men bortsett från foglossningen och att jag känner mig tung så börjar jag faktiskt må bättre, kräks mkt mindre, yrseln är nästan borta. Så sjukt skönt!
    Min foglossning har blivit bättre, kanske till följd av att bebisen är fixerad nu :) vad som är mindre trevligt är halsbrännan jag fortfarande har, men snart så! :) bara 3,5 vecka kvar för dig då, det går ju så sjukt snabbt nu på slutet, hoppas ditt välmående håller i sig :)
  • junibarn19
    Joni skrev 2016-01-05 13:00:00 följande:

Åååh vad spännande :) känner du av något?

Jag har börjat få ett tryck nedåt och lite ont i ljumskarna, antar att han håller på att fixera sig.

När fixerade sig din? :)
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)