• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Tessie83

Grattis dendär, blir en liten augustibebis då :)

Mår ok, tiden flyger förbi och är idag i vecka 25+1. Då min lilla ängel från förra graviditeten kom i 25+2 går vi förbi vår stora milstolpe på torsdag. Då känns det som att vi går in i ett nytt skede i graviditeten och mer kan pusta ut. Dock känns det för tillfället härligt att jag ständigt får bekräftelse att hon mår bra, en livlig liten tjej där inne :)

Förra veckan var jag på SöS och fick kolla blodflödet till livmodern, tillväxt på bebis osv. Allt såg toppen ut, förutom att moderkakan ligger över mitt gamla kejsarsnitt, vilket läkarna måste hålla fortsatt koll på. Ska på liknande koller i vecka 28+, 32+ och 36+. På torsdag ska vi till psykosociala enheten på SöS och diskutera med läkare om min graviditet. Kommer här också lägga fram att jag vill ha kejsarsnitt.

Snart jul nu, hoppas ni mår bra

• dendär89
    Nils-Eric skrev 2015-12-15 09:48:28 följande:
    Grattis och välkommen hit
    Tack så mycket! Känner ni andra av någonting ännu? Jag har haft lite växtvärk och illamående (kvällstid konstigt nog) men ingenting mer än så.
  • dendär89
    Tessie83 skrev 2015-12-15 09:50:52 följande:

Mår ok, tiden flyger förbi och är idag i vecka 25+1. Då min lilla ängel från förra graviditeten kom i 25+2 går vi förbi vår stora milstolpe på torsdag. Då känns det som att vi går in i ett nytt skede i graviditeten och mer kan pusta ut. Dock känns det för tillfället härligt att jag ständigt får bekräftelse att hon mår bra, en livlig liten tjej där inne :)

Förra veckan var jag på SöS och fick kolla blodflödet till livmodern, tillväxt på bebis osv. Allt såg toppen ut, förutom att moderkakan ligger över mitt gamla kejsarsnitt, vilket läkarna måste hålla fortsatt koll på. Ska på liknande koller i vecka 28+, 32+ och 36+. På torsdag ska vi till psykosociala enheten på SöS och diskutera med läkare om min graviditet. Kommer här också lägga fram att jag vill ha kejsarsnitt.

Tack! Ja, om prognosen stämmer kommer bebis dela födelsedag med flera av mina släktingar som fylleri augusti. Vi är en augustisläkt. :)

Hur kommer det sig att du väljer kejsarsnitt framför en traditionell förlossning?
  • junibarn19
    Nils-Eric skrev 2015-12-14 21:59:22 följande:

Hej!

Hur mår alla? Hoppas att ni har det bra? Är det någon som bor i närheten av Jakobsberg? Vi har precis flyttat dit från södra sidan om stan :)

Lutar åt att välja Danderyd som sjukhus. Hur har ni tänkt?

Hej i kylan :)
    Jag mår jättebra, börjat få lite ont i fötterna efter en hel jobbdag. Står upp mellan 9-18 utom 1h lunch, så börjar kännas att jag blir tyngre. Är i v.31 nu och har tänkt att jobba heltid några veckor till :)

Vi har valt Huddinge sjukhus, pga det är närmast oss, var på förlossningskurs där förra veckan och det kändes väldigt bra :)

Vi har även bokat in oss på amningskurs och barnavårds-kurs ska bli kul :)
  • mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-12-15 09:48:04 följande:
    Vi har bokat förlossningskurs i februari Var det den ni gick eller någon annan?

Varför valde ni Danderyd?
    Vi var på förlossningskurs på Danderyd. Den var bra, gick två måndagar, kan verkligen inte rekommendera en heldag om ni kan välja. Jag var helt slut efter båda gångerna både mentalt och fysiskt. 
  • Nils-Eric
    Tessie83 skrev 2015-12-15 09:50:52 följande:

Vad skönt med så mycket uppföljning med tanke på vad du varit med om. 
    Skönt att snart passera milstolen dessutom!
  • Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-12-15 15:37:09 följande:
    Vi var på förlossningskurs på Danderyd. Den var bra, gick två måndagar, kan verkligen inte rekommendera en heldag om ni kan välja. Jag var helt slut efter båda gångerna både mentalt och fysiskt. 
    Måndagar kändes inte som ett alternativ då vi måste gå tidigare från jobb. Jag hade väl kunnat men sambon vill missa så lite som möjligt, han är ganska ny på sitt jobb.
    Men då vet jag vad jag kan ställa in mig på! Var den bra annars?
  • Nils-Eric
    dendär89 skrev 2015-12-15 10:07:14 följande:
    Tack så mycket! Känner ni andra av någonting ännu? Jag har haft lite växtvärk och illamående (kvällstid konstigt nog) men ingenting mer än så.
    Jag är i vecka 26 och jag har än så länge inga symptom, åkommor, cravings, humörsvängningar eller annat. Har en riktigt lyx-graviditet!
  • Tessie83

Ska också på förlossningskursen på Danderyd heldag söndagen den 7 februari. Skönt att få allt avklarat på en dag...

Tänkte även till SöS, där de två gånger/månad har öppen föreläsning (typ förlossningskurs) men en kortare variant och där de även pratar lite om just SöS (vad som finns där, vad man bör ha med osv). En tjej på min vattengympa hade vart på den och tyckte den var bra iaf.

• mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-12-15 20:06:31 följande:
    Måndagar kändes inte som ett alternativ då vi måste gå tidigare från jobb. Jag hade väl kunnat men sambon vill missa så lite som möjligt, han är ganska ny på sitt jobb.
    Men då vet jag vad jag kan ställa in mig på! Var den bra annars?
    den är bra. men sjukt intensiv, vi hade en paus, mellan 16-19.30, den var på 20 min och då fick man kasta sig ut och gå på toa och köpa med sig något att äta...
    sitter ni längst ner på allra första raden finns det en chans att ni får komma upp som "visnings person" och få en babybag som tack för hjälpen...
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)