• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Nils-Eric
    Nils-Eric skrev 2016-01-13 14:47:31 följande:

Jag mår toppen! Känner mig inte gravid förutom den växande magen och sparkarna :)

Magen var i ej synlig i påklätt tillstånd fram till v.27 sen small det till! Är i vecka 30 nu och känner mig gigantisk. Men andra jag träffar tycker att den är liten... För mig är det den stora snabba förändringen som är så konstig. Haha :)

Jag tycker du ska prata med din arbetsgivare och säga som det är. Går det att lösa så att du slipper så är det ju bra!

Jag har vad jag vet inte sammandragningar än (hur vet man det?) känns som min lilla pojk kommer att stanna länge eftersom jag känner så lite...

camillis86 skrev 2016-01-13 15:00:50 följande:

Jag har sovit jättedåligt 4 nätter i rad nu, vaknar av att lillan över kickboxning i magen, inatt kl 04, och  inte sjutton gav hos upp heller så jag lyckades inte somna om... vilket innebar 5 tim för min del, på tok för lite då jag känner mig som ett vrak å bara längtar till ikv så jag får lägga mig!

Har du fått någon mage nu då Nils-Eric? min växer så det knakar, vilket tyvärr lett till en hel del bristningar på höfterna och ner över ena skinkan (förstår inte varför den ska bli drabbad men aja!)

Ja det har jag! Gick in i vecka 31 idag och har SF-mått på 27 (var hos Barnmorskan idag). Ligger under "normal"-kurvan men följer min egen. Jag känner mig stor!

Hur har det gått med arbetsgivaren?
  • Nils-Eric
    junibarn19 skrev 2016-01-13 19:00:37 följande:

Var hos barnmorskan idag, magen hade växt men ligger fortfarande lite under "medel" men följer sin egen kurva. Tog inte reda på måttet, och hon nämde de aldrig :)

Han hade fixerat sig och låg långt ner så hon trodde han kommer ligga så fram tills förlossningen :)

Jag mår också bra och hon sa att det är vanligt med mindre sömn i den här perioden :)

Låter som det är för mig. Min mage är också under medel men jag tycker den är stor!

Kände du att han fixerat sig? Tror inte min lilla pojk har börjar försöka?

Ja man förbereder väl sig för spädbarnstiden gebon att sova mindre
  • Nils-Eric
    Tessie83 skrev 2016-01-13 18:36:50 följande:

Usch för det där med sömnen. Totaltrött hela tiden, men har också jättesvårt att somna, enda sättet jag nu kan somna på är att ligga på vänster sida med en kudde mellan benen och så fort man slumrar till vaknar jag av kissnödighet. Då jag nu är heltidssjukskriven kan jag dock ligga kvar i sängen om mornarna så det är väldans skönt. Mellan 1-3 på natten brukar det vara cirkus i magen :)

Min mage är nu gigantisk tycker jag (29+2 idag). Haft vattengympa idag och ville imorse raka bikinilinjen eftersom jag inte gjort det på ett tag. Men.....magen är i vägen så ser inte ett smack :0

Visst har du också bf 28 mars? Eller kommer jag ihåg fel? Jag vill se bild på din "gigantiska " mage ... Jag sover fortfarande på mage, men jag tycker min är gigantisk den med!
  • Tessie83

Det där med att lägga ut bilder är jag ingen höjdare på, men här kommer en jag iaf tror blir vriden åt rätt håll :)
  • Bebisfeber84
    Nils-Eric skrev 2016-01-13 14:47:31 följande:
    Jag mår toppen! Känner mig inte gravid förutom den växande magen och sparkarna :)
    Magen var i ej synlig i påklätt tillstånd fram till v.27 sen small det till! Är i vecka 30 nu och känner mig gigantisk. Men andra jag träffar tycker att den är liten... För mig är det den stora snabba förändringen som är så konstig. Haha :)

Jag tycker du ska prata med din arbetsgivare och säga som det är. Går det att lösa så att du slipper så är det ju bra!

Jag har vad jag vet inte sammandragningar än (hur vet man det?) känns som min lilla pojk kommer att stanna länge eftersom jag känner så lite...
    Åhh vad kul att höra! Kan inte du visa en bild? Min mage är också stor men enligt normalkurvan .. Mår dock rätt bra, förutom foglossningen då
  • Jamas
    Tessie83 skrev 2016-01-19 22:32:23 följande:

Det där med att lägga ut bilder är jag ingen höjdare på, men här kommer en jag iaf tror blir vriden åt rätt håll :)

Jättefin mage!! :)
  • camillis86

Hello tjejer! Det har väl inte gått nå vidare med min arbetsgivare gällande ansökan om graviditetspenning..... hon skrev på papprena men beskrev inte mitt arbete för 5 öre, hon skrev ist... " Camilla jobbar som mottagningssköterska. Hon pratar mkt i telefon och tar patienter där i mellan, Camilla har inte ett tungt fysiskt arbete"...
    Mmmm skitkul, alltså blir så nedrans irriterad, själv har jag ju beskrivit allt jag gör vilket är väldigt mkt, jag vet dock anledningen till att hon skrev som hon gjorde. Hon vill för allt i världen inte att jag ska få igenom detta då vi har stor personalbrist och att hon fortfarande inte anställt någon för mig när jag försvinner... men jag hade inte ens tänkt försvinna på heltid om jag fortfarande skulle må bra utan typ jobba 75% och få gå hem liiite tidigare på dagarna, när jag sa det ifrågasatte hon bara hur jag kunde vilja det, "är väl inge kul å bara gå hemma" alltså suck!!! handlar ju om att kunna gå hem typ kl 15 ist för 17. OCh vi har sjukt mkt hela tiden då vi konstant är underbemannade så jag känner mig konstant stressad å helt slutkörd..... :(

• Jamas
    camillis86 skrev 2016-01-21 11:48:40 följande:

Hello tjejer! Det har väl inte gått nå vidare med min arbetsgivare gällande ansökan om graviditetspenning..... hon skrev på papprena men beskrev inte mitt arbete för 5 öre, hon skrev ist... " Camilla jobbar som mottagningssköterska. Hon pratar mkt i telefon och tar patienter där i mellan, Camilla har inte ett tungt fysiskt arbete"...

Mmmm skitkul, alltså blir så nedrans irriterad, själv har jag ju beskrivit allt jag gör vilket är väldigt mkt, jag vet dock anledningen till att hon skrev som hon gjorde. Hon vill för allt i världen inte att jag ska få igenom detta då vi har stor personalbrist och att hon fortfarande inte anställt någon för mig när jag försvinner... men jag hade inte ens tänkt försvinna på heltid om jag fortfarande skulle må bra utan typ jobba 75% och få gå hem liiite tidigare på dagarna, när jag sa det ifrågasatte hon bara hur jag kunde vilja det, "är väl inge kul å bara gå hemma" alltså suck!!! handlar ju om att kunna gå hem typ kl 15 ist för 17. OCh vi har sjukt mkt hela tiden då vi konstant är underbemannade så jag känner mig konstant stressad å helt slutkörd..... :(

Usch vad dåligt av henne!! Hennes motiv är illa dolt. Kan du ta ut föräldraledighet istället?
  • camillis86

Skulle helst inte vilja göra det men får se öm jag kanske kan bli sjukskriven på slutet ist om jag skulle behöva då jag har väldigt mkt problem med min rygg... för lär ju aldrig få igenom graviditetspenning när hon skrev sådär, det var alltså allt hon skrev, att jag pratar mkt i tele och tar lite patienter i mellan, att jobbet inte är fysiskt tungt, thats it!!! *morr* sen att jag sliter ihjäl mig med diverse vaccinationer, hälsokontroller och sjukt mkt mottagningsarbete samtidigt som jag ska ha telefonrådgivningen, det är tydligen inte alls relevant, att vi är underbemannade ocha tt alla går på knäna föra ttd ets ka gå runt betyder tydligen inte heller någonting, blir så less bara! ska iaf bli gryyymt skönt att vara föräldraledig sen å slippa det här ett tag, tänker vara hemma så länge det bara går!!!!

Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)