• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • camillis86

God morgon tjejer! Tessie 83, tänkte kolla, jag ska träffa läkare den 19/1 för att prata om möjlighet till snitt, hade du svårt att få igenom ditt?

Här växer iaf magen så det knakar, känner mig rätt otymplig redan nu! (v 26 imorgon!) Ska iaf ansöka om graviditetsspenning, nämnde det för chefen i förrgår å hon blev skitsur, precis som jag trott... :( Vi är så fruktasvärt underbemannade och all personal går på knäna för att få allt att gå runt, känner inte att jag orkar fortsätta i det här tempot, har ont både i ryggen å höften, sa till chefen att jag gärna skulle jobba halvtid eller 75% sista tiden men hon blev som sagt ruggigt arg, känns så himla trist att det ska vara så, förstår inte att hon inte kan se att det är bättre om jag iaf kan jobba kvar så länge jag orkar men lite kortare dagar än att jag kanske annars blir sjukskriven betydligt mer el inte jobbar alls.... går runt med en stor klump i magen å vet inte hur jag ska göra. Men jag har ju som sagt rätt att iaf söka även om jag kanske inte sen får det godkänt, Är det någon av er tjejer som ansökt och fått igenom graviditetspenning?

Sorry för långt och negativt inlägg men känner mig så himla uppgiven å stressad just nu :(

• Joni
    junibarn19 skrev 2016-01-07 00:09:37 följande:
    Åååh vad spännande :) känner du av något?

Jag har börjat få ett tryck nedåt och lite ont i ljumskarna, antar att han håller på att fixera sig.

När fixerade sig din? :)
    Känner inte av någonting alls tyvärr! Han har det nog alldeles för varmt och mysigt därinne för att fundera på att komma ut ;)

Däremot har jag som du, förbannat ont i ljumsken, dock bara ena. Den låser sig ibland så jag inte kan gå, ser väldigt lustigt ut.

Han fixerade sig i vecka 35 tror jag så det är nog en månad sedan.. Din håller säkert på att fixera sig, din BM lär väl känna efter nästa gång :)
  • Joni
    camillis86 skrev 2016-01-07 08:54:41 följande:

God morgon tjejer! Tessie 83, tänkte kolla, jag ska träffa läkare den 19/1 för att prata om möjlighet till snitt, hade du svårt att få igenom ditt?

Här växer iaf magen så det knakar, känner mig rätt otymplig redan nu! (v 26 imorgon!) Ska iaf ansöka om graviditetsspenning, nämnde det för chefen i förrgår å hon blev skitsur, precis som jag trott... :( Vi är så fruktasvärt underbemannade och all personal går på knäna för att få allt att gå runt, känner inte att jag orkar fortsätta i det här tempot, har ont både i ryggen å höften, sa till chefen att jag gärna skulle jobba halvtid eller 75% sista tiden men hon blev som sagt ruggigt arg, känns så himla trist att det ska vara så, förstår inte att hon inte kan se att det är bättre om jag iaf kan jobba kvar så länge jag orkar men lite kortare dagar än att jag kanske annars blir sjukskriven betydligt mer el inte jobbar alls.... går runt med en stor klump i magen å vet inte hur jag ska göra. Men jag har ju som sagt rätt att iaf söka även om jag kanske inte sen får det godkänt, Är det någon av er tjejer som ansökt och fått igenom graviditetspenning?

Sorry för långt och negativt inlägg men känner mig så himla uppgiven å stressad just nu :(

Vad tråkigt att sin chef reagerar så, du gör ju inte det av lathet. Du får försöka tänka att det är din chef som agerar fel här, inte du :)
  • Tessie83

Camillis86: för mej var det inga problem att få igenom KS. Har ett snitt sedan innan. Läkaren/psykologen jag pratade med sa dock att hade jag varit en "vanlig" snittad kvinna så hade de ändå rekomenderat vag förlossning, men nu räknar de även in det psykiska. Jag kan dock ändra mig om jag vill, men det vill jag inte.... Hoppas du får igenom ditt om det är något du verkligen vill.

Vad trist med din chef. Vad jobbar du med? Tror inte chefer får neka om de inte kan erbjuda andra alternativa uppgifter. Typ kontorsarbete om man arbetar inom barnomsorgen osv. Lycka till.

Var på ul idag, där läkaren tittade på moderkakan, navelsträng, tillväxt osv. Allt såg jättebra ut. Moderkakan hade flyttat sig uppåt och låg inte längre för mitt gamla snitt, phu. Lillan var stor, 11% över normalkurvan, men inget som oroar iaf. Hon låg också med huvudet nedåt, misstänkte det då mina revben känns helt ömma av alla sparkar. 28+4 idag. Om 10 veckor får vi träffa vår lilla tjej, ofattbart underbart :)

Hoppas det går bra för er alla.

Kramar

• junibarn19
    Nils-Eric skrev 2016-01-08 18:20:52 följande:

Hej tjejer!

Hur är det med er? Hur går det för er?

God fortsättning

Bara bra med mig :) jobbar fortfarande heltid utan större problem :) ca 40 dagar kvar till BF, kommer jobba så länge hälsan tillåter :)

Var hos bm innan jul och har tid nästa vecka. Blir kul att se hur mycket magen växt. (trots att den är väldigt liten)

Har dock börjat sova extremt dåligt, bara någon timme i sträck sen vaken någon timme. Puh! Någon mer som fått problem med sömnen? Är i v.35
  • Jamas

Hej alla och god fortsättning!

Vad långt ni kommit, junibarn, juni och mirakel! Spännande :) Min bf är nog närmast tessie och nils-eric, dvs lite kvar men ändå veekligen på riktigt nu!

Slutade äntligen kräkas i v26, såå skönt. Har också lite sömnproblem men tar fortf lergigan (som jag fick mot illamåendet), och det hjälper lite. Jobbar och har jobbat väldigt mycket de senaste månaderna, så det har varit lite slitigt men kul. Planerar föräldraledighet fr.o.m 28 mars, ev med 1-2 veckors semester innan om jag inte orkar jobba. Hur tänker ni med FL?

Barnvagn, babyskydd och babynest fixat nu också..till sist! :)

• Bebisfeber84

Hej tjejer!

God fortsättning

Detsamma! Hur mår du? Fått mage än? Jag har omassa sammandragningar och magen blir stenhård och jag får hög puls samt svårare andas. Normalt? Jag skulle ha lite jobbresor till Göteborg (från Stockholm) i början på feb men att flyga känns inte helt ok och tåg känns som det blir för tungt och långa dagar. Vad tror ni, kommer arbetsgivaren förstå om jag hoppar det? Det är inte viktigt att just jag är närvarande.. Har också jobbig foglossning men den är mest på kvällarna, då har jag svårt att komma upp ur soffan utan mannens hjälp :(
  • Bebisfeber84

Hej tjejer!

God fortsättning

Detsamma! Hur mår du? Fått mage än? Jag har omassa sammandragningar och magen blir stenhård och jag får hög puls samt svårare andas. Normalt? Jag skulle ha lite jobbresor till Göteborg (från Stockholm) i början på feb men att flyga känns inte helt ok och tåg känns som det blir för tungt och långa dagar. Vad tror ni, kommer arbetsgivaren förstå om jag hoppar det? Det är inte viktigt att just jag är närvarande.. Har också jobbig foglossning men den är mest på kvällarna, då har jag svårt att komma upp ur soffan utan mannens hjälp :(
  • Joni
    Jamas skrev 2016-01-10 19:01:20 följande:

Hej alla och god fortsättning!

Vad långt ni kommit, junibarn, juni och mirakel! Spännande :) Min bf är nog närmast tessie och nils-eric, dvs lite kvar men ändå veekligen på riktigt nu!

Slutade äntligen kräkas i v26, såå skönt. Har också lite sömnproblem men tar fortf lergigan (som jag fick mot illamåendet), och det hjälper lite. Jobbar och har jobbat väldigt mycket de senaste månaderna, så det har varit lite slitigt men kul. Planerar föräldraledighet fr.o.m 28 mars, ev med 1-2 veckors semester innan om jag inte orkar jobba. Hur tänker ni med FL?

Barnvagn, babyskydd och babynest fixat nu också..till sist! :)

Vad skönt att du mår bättre, illamående påverkar ens övriga välmående så sjukt mycket. Hade tur som bara var illamående i tre veckor :) jag börjar min FL idag, 6 dagar kvar till BF. Har ju dock haft turen att vara mycket ledig nu över jul och nyår.. Hade varit tufft att jobba heltid fram tills nu.

Det är en svår avvägning hur länge man ska vara ledig innan.. Det är ju tungt att gå till jobbet men det är också rätt rastlöst och tråkigt att bara vara hemma.. Men det beror ju på ens omständigheter, om man har folk att umgås med på dagarna eller annat att sysselsätta sig med :)
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)