• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • junibarn19
    Joni skrev 2016-02-01 19:38:26 följande:

Nu är vår kille här, kom igår runt 15 :) en riktig bjässe på 5 kg men det gick bra!

Grattis :)
  • mirakelspektakel

Nu är vår kille här, kom igår runt 15 :) en riktig bjässe på 5 kg men det gick bra!

stort grattis!! Skönt att allt gick bra. vilken bjässe, hoppas att vår tös är lite mindre än så! Sa de något om att han var stor när de gjorde UL för att kolla fostervattnet i v 41? 
  • Nils-Eric

Grattis Joni!!! Vad ska han heta?

Berätta mer sen när du orkar
  • Nils-Eric
    berre skrev 2016-01-31 12:38:11 följande:

Hej! Ska bli pappa nu i februari 15/2 är BF. Bor ute på Värmdö och har ingen i samma ålder som har barn. Vore kul att hänga med er här!

Välkommen Vi är inte så aktiv här tyvärr!

Hur har graviditeten varit? Hur har du som pappa känt dig delaktig? Hur känns det inför förlossningen!?
  • junibarn19

Hur ser era magar ut?

Här är min v.38 (37+3) 17 dagar kvar till beräknat! Gud vad jag längtar efter min egen kropp, men mest bebisen såklart :)

• Joni

Jisses vad man hamnar i en bebisbubbla, det är både en massa glädje men även oro för den lilles välmående. Allt går dock kanon hittills!

Trots att han var så stor krystade jag ut honom på 20 min så den delen gick väldigt fort. Jag hade dock absurt kraftiga värkar där vissa varade så länge som tre minuter och en epidural som tog snett. All smärta hamnade på vänstra sidan i dubbel dos, inte särskilt skönt! Men man fixar mer än man tror och personalen på SöS var helt fantastiska!

Hoppas ni får era guldklimpar snart med :)

• Joni
    mirakelspektakel skrev 2016-02-01 21:21:16 följande:
    stort grattis!! Skönt att allt gick bra. vilken bjässe, hoppas att vår tös är lite mindre än så! Sa de något om att han var stor när de gjorde UL för att kolla fostervattnet i v 41? 
    De sa inget om hans vikt då. Vi frågade men de sa att de säger inget för att inte skapa oro. Vet inte om de visste att han skulle vara så stor, på de tillväxtultraljud jag gjorde runt vecka 30 trodde de att han skulle vara drygt 4kg vid födseln.. Nu gick jag ju dock två veckor över tiden.
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2016-02-03 21:49:57 följande:
    De sa inget om hans vikt då. Vi frågade men de sa att de säger inget för att inte skapa oro. Vet inte om de visste att han skulle vara så stor, på de tillväxtultraljud jag gjorde runt vecka 30 trodde de att han skulle vara drygt 4kg vid födseln.. Nu gick jag ju dock två veckor över tiden.
    tack för infon. jag ska ju på UL på fredag då ar jag gått 1 vecka över tiden. skulle så gärna vilja att det sätter igång självmant snart. hur var det för övrigt att bli igångsatt?
  • Joni
    mirakelspektakel skrev 2016-02-04 01:00:55 följande:
    tack för infon. jag ska ju på UL på fredag då ar jag gått 1 vecka över tiden. skulle så gärna vilja att det sätter igång självmant snart. hur var det för övrigt att bli igångsatt?
    Det gick faktiskt väldigt bra att bli igångsatt. Min kropp behövde bara liten skjuts sen startade den igång själv :) det dom är
    Skönt med att bli igångsatt är att du är övervakad hela tiden och behöver inte vara stressad över om mms ska åka in eller inte.. Samt riskera bli hemskickad.
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)