• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-12-02 09:01:16 följande:

Nu börjar man allt skymta bulan iaf! :) Allt fint här, v24 för mig idag och en (hittills) kräkfri morgon. Och nu sparkar bebisen så sött och så mycket att jag ändå förlåtit den för allt :)

När har ni nästa bm-besök?

Jag har mitt samma dag jag går in i vecka 27!

När har du ditt?
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-12-02 10:13:04 följande:

Vecka 34 för min del, det går fortfarande väldigt bra men har börjat få rejält ont i bäckenet vid ansträngning. Eller efter ansträngning snarare. Har valt att ta ut en dags semester varje vecka fram till jul nu för att få mer vila.

Nästa besök BM är om en vecka! Går varannan vecka nu eftersom det närmar sig.. Och lillkillen är redan fixerad :)

Nu närmar det sig för dig! SPÄNNANDE!
  • Jamas

Gud vad spännande, du får berätta sen! Hoppas jag också ska tycka tiden går fort någon gång :)

junibarn19 skrev 2015-12-02 10:00:01 följande:

Det går finfint här :) är i v.29, nästa möte är på måndag är då i v.30. Vi ska även på förlossningskurs i början på veckan, hoppas den är givande :)

Tycker tiden går väldigt fort just nu :)

• Jamas

Åh vad långt du kommit! Finns det något du kan göra mot smärtan eller är det bara att härda ut nu de sista veckorna? Du får hålla oss uppdaterade :)

Joni skrev 2015-12-02 10:13:04 följande:

Vecka 34 för min del, det går fortfarande väldigt bra men har börjat få rejält ont i bäckenet vid ansträngning. Eller efter ansträngning snarare. Har valt att ta ut en dags semester varje vecka fram till jul nu för att få mer vila.

Nästa besök BM är om en vecka! Går varannan vecka nu eftersom det närmar sig.. Och lillkillen är redan fixerad :)

• Jamas

Ok det verkar vara ett lite annorlunda upplägg än på Prima Liv då. Mitt nästa besök är i v25, men kanske är det på grund av illamåendet/lågt järnvärde. Men det blir varannan vecka även för dig efter nästa besök väl?

Nils-Eric skrev 2015-12-02 20:57:52 följande:

Jag har mitt samma dag jag går in i vecka 27!

När har du ditt?

• Joni
    Nils-Eric skrev 2015-12-02 20:58:36 följande:
    Nu närmar det sig för dig! SPÄNNANDE!
    Bara 6,5 vecka till bf nu, vad hände med tiden?! Men det är väldigt spännande, längtan blir bara större och större :)
  • Joni
    Jamas skrev 2015-12-02 23:11:25 följande:

Åh vad långt du kommit! Finns det något du kan göra mot smärtan eller är det bara att härda ut nu de sista veckorna? Du får hålla oss uppdaterade :)

Har skaffat ett bälte som ska hålla ihop bäckenet om jag är ute och går mycket.. Annars är det bara att tänka sig för med ansträngning, storstäda och adventspynta är inte att rekommendera :)
  • Joni

Den senaste veckan har jag väldigt tydligt märkt när min lillkille får hicka, tycker lite synd om stackaren. Någon annan som känt av det?

• mirakelspektakel
    Joni skrev 2015-12-03 07:44:57 följande:
    Bara 6,5 vecka till bf nu, vad hände med tiden?! Men det är väldigt spännande, längtan blir bara större och större :)
    Vet du om att det finns en jätte aktiv BF januari tråd?
  • Joni
    mirakelspektakel skrev 2015-12-03 10:26:33 följande:
    Vet du om att det finns en jätte aktiv BF januari tråd?
    Har sett att den finns ja :) men där är folk från hela Sverige va?
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)