• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • junibarn19
    Joni skrev 2016-02-13 23:04:35 följande:
    Åh vad spännande! Hopps du är på förlossningen nu då! :)
    Ja :) 13 feb kom han :) 6 dagar för tidigt.
    Allt gick bra :) körde med lustgasen :)

3440g och 49cm! Vilken lycka!! :)
  • Joni
    junibarn19 skrev 2016-02-14 04:56:03 följande:

Grattis! Jisses vad roligt och bra kämpat :)
  • Jamas

Grattis!! Helt perfekt ju :)

• Joni

Om någon funderar på skötväska kan jag tipsa om "bikebag" på stadium. 149 kronor, mellanstorlek med en hel del fack. Det är ju sjukt att bara för att ordet "sköt" är med i namnet kan de ta 1000kr för hiskeliga väskor ;)

• Jamas
    Joni skrev 2016-02-16 13:22:22 följande:

Om någon funderar på skötväska kan jag tipsa om "bikebag" på stadium. 149 kronor, mellanstorlek med en hel del fack. Det är ju sjukt att bara för att ordet "sköt" är med i namnet kan de ta 1000kr för hiskeliga väskor ;)

Haha. Tack för tipset! Jag har köpt en begagnad väska redan, men håller med - det passas verkligen på att tas betalt från blivande föräldrar för alla möjliga prylar! Kul med vettiga alternativ till vettiga priser.
  • Nils-Eric

Grattis! Gud vad härligt :)

Har ni ett namn?
  • junibarn19
    Nils-Eric skrev 2016-02-18 10:24:30 följande:
    Grattis! Gud vad härligt :)

Har ni ett namn?
    Tack :) det blir en Mio!

Amningsnapp är verkligen att rekommendera!! Kör med det hela tiden, han hade svårt att få tag på mina inåtvända bröstvårtor och både han och jag blev frustrerade och ledsna att det inte funka. Nu tar han bröstet direkt och vi slipper hysteriska skrik och en mamma som gråter :)
  • Tessie83

Hej!

Oj, nu var det längesedan någon skrev på denna tråd. Hur går det för er alla?

Själv är allt fantastiskt. Lilla Ellen hade bråttom ut och kom redan 23/2, 5 veckor för tidigt. Men allt har gått jättebra, hon växer och är helt underbar. Njuter fullt ut av att få vara hennes mamma :)

• Jamas
    Tessie83 skrev 2016-04-02 18:53:54 följande:

Hej!

Oj, nu var det längesedan någon skrev på denna tråd. Hur går det för er alla?

Själv är allt fantastiskt. Lilla Ellen hade bråttom ut och kom redan 23/2, 5 veckor för tidigt. Men allt har gått jättebra, hon växer och är helt underbar. Njuter fullt ut av att få vara hennes mamma :)

Åh vad härligt! Grattis till lilla Ellen :) Var ni på neo i början eller klarade hon sig själv redan från början? Var det en bra förlossning?

Jag slutade äntligen kräkas när jag kom in i nionde månaden - att vara gravid är nog inte min grej :) Men nu är det inte långt kvar. BF+4 idag och både sambon och jag sover med ett öga öppet haha.
  • Jamas

Hur går det för er andra? Är jag sist med att få bebis? :)

• Tessie83

Vattnet gick och blev snittad (ett snitt var redan inplanerat). Hon var en stor tjej redan från början (3 kg) och även väldigt stark. Hon behövde inga hjälpmedel och vi behövde inte ligga på neo utan vi var kvar på vanliga BB i 6 nätter.

Nu växer hon så det knakar, ligger redan på normalkurvan för bebisar som föds i fullgången tid. Samt att hon även utvecklingsmässigt är som en fullgången bebis i ögonkontakt, hålla nacken etc. Så det är skönt :)

Vad spännande att din lilla snart kommer jamas. Du är ju mamma vilken dag som helst nu. Ett stort lycka till <3

• Jamas
    Tessie83 skrev 2016-04-03 23:08:27 följande:

Vattnet gick och blev snittad (ett snitt var redan inplanerat). Hon var en stor tjej redan från början (3 kg) och även väldigt stark. Hon behövde inga hjälpmedel och vi behövde inte ligga på neo utan vi var kvar på vanliga BB i 6 nätter.

Nu växer hon så det knakar, ligger redan på normalkurvan för bebisar som föds i fullgången tid. Samt att hon även utvecklingsmässigt är som en fullgången bebis i ögonkontakt, hålla nacken etc. Så det är skönt :)

Vad spännande att din lilla snart kommer jamas. Du är ju mamma vilken dag som helst nu. Ett stort lycka till <3

Åh vad bra! Måste vara så skönt att se. Låter som att hon helt enkelt var redo tidigare och gjorde slag i saken med vattnet där :)

Tack snälla Tessie <3 Idag är det BF+6 och jag hoppas så att hen kinmer ut självmant den här veckan redan!
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)