• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2016-02-04 12:10:05 följande:
    Det gick faktiskt väldigt bra att bli igångsatt. Min kropp behövde bara liten skjuts sen startade den igång själv :) det dom är
    Skönt med att bli igångsatt är att du är övervakad hela tiden och behöver inte vara stressad över om mms ska åka in eller inte.. Samt riskera bli hemskickad.
    tack för de positiva tankarna ang igångsättning!! :)
  • Joni
    mirakelspektakel skrev 2016-02-04 12:32:30 följande:
    tack för de positiva tankarna ang igångsättning!! :)
    Hur gick det på ultraljudet idag? :)
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2016-02-05 21:37:33 följande:
    Hur gick det på ultraljudet idag? :)
    det gick bra. får en vecka till på mig innan igångsättning :)
    Hur går det i babybubblan? Ska du amma? hur går det isf med det?
  • Joni
    mirakelspektakel skrev 2016-02-05 23:51:48 följande:
    det gick bra. får en vecka till på mig innan igångsättning :)
    Hur går det i babybubblan? Ska du amma? hur går det isf med det?
    Spännand! Vilket sjukhus ska du föda på? :)

Jag ammar, vilket är både härligt oxh frustrerande. fick köpa en amningsnapp igår till mitt ena bröst som gjorde sjukt ont. Det fungerar toppen! Bra stöd för rygg och armar är att rekommendera ;)
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2016-02-06 15:08:39 följande:
    Spännand! Vilket sjukhus ska du föda på? :)

Jag ammar, vilket är både härligt oxh frustrerande. fick köpa en amningsnapp igår till mitt ena bröst som gjorde sjukt ont. Det fungerar toppen! Bra stöd för rygg och armar är att rekommendera ;)
    BB sophia. Just nu är jag så sjukt frustrerad över att inget händer dock...

Skönt att ni fått amningen att fungera.
  • Tessie83

Nils-Eric var ni på förlossningskursen på Danderyd igår? Var den bra i så fall?

Eftersom jag ska göra KS tyckte min bm det var onödigt att jag gick på förlossningskursen så ska gå på amningskursen på Huddinge nästa tisdag istället.

Hoppas ni alla mår bra <3

• Nils-Eric
    Tessie83 skrev 2016-02-08 12:03:09 följande:

Nils-Eric var ni på förlossningskursen på Danderyd igår? Var den bra i så fall?

Eftersom jag ska göra KS tyckte min bm det var onödigt att jag gick på förlossningskursen så ska gå på amningskursen på Huddinge nästa tisdag istället.

Hoppas ni alla mår bra <3

Den var sådär faktiskt. Det var lite för spretigt för min och sambons svar. hade velat ha lite mer konkreta svar, tips och tricks. Föreläsaren var väldigt utsvävande i sina tankar och började på ett ställe för att sedan hamna nån helt annanstans. Lärde mig ändå mycket har jag märkt när jag pratat med en vän som väntar barn men är långt bakom mig.
    Mer orolig nu än innan och känner att jag vill få mer info.

Hur är det med er tjejer?

Med bebislyckan Joni?

Och med att det är så nära nu Mirakelspektakel? :)

• Joni
    Nils-Eric skrev 2016-02-10 12:42:37 följande:

Den var sådär faktiskt. Det var lite för spretigt för min och sambons svar. hade velat ha lite mer konkreta svar, tips och tricks. Föreläsaren var väldigt utsvävande i sina tankar och började på ett ställe för att sedan hamna nån helt annanstans. Lärde mig ändå mycket har jag märkt när jag pratat med en vän som väntar barn men är långt bakom mig.
    Mer orolig nu än innan och känner att jag vill få mer info.

Hur är det med er tjejer?

Med bebislyckan Joni?

Och med att det är så nära nu Mirakelspektakel? :)

Initialt har bebislyckan och bebisbubblan varit rätt tuff, sömnbrist och en inte helt smärtfri amning påverkar mig mer än vad jag hade kunnat tro. Men vad jag har förstått är det inte ovanligt att det tar några veckor innan man kommer in i det bättre :)
  • junibarn19

Jag vaknade av att jag läckte fostervatten i sängen vid 6.30.. sen gick bitar av slemproppen och nu ligger jag med värkar var 5-7 min.. Hoppas de är pågång på riktigt och att det snart blir mer värkar så vi kan ringa förlossningen och åka in :)

• Joni
    junibarn19 skrev 2016-02-13 12:15:48 följande:

Jag vaknade av att jag läckte fostervatten i sängen vid 6.30.. sen gick bitar av slemproppen och nu ligger jag med värkar var 5-7 min.. Hoppas de är pågång på riktigt och att det snart blir mer värkar så vi kan ringa förlossningen och åka in :)

Åh vad spännande! Hopps du är på förlossningen nu då! :)
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)