• Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Jag fyller 30 i höst, bor i Stockholm och har precis plussat!
    Bf 2016-04-04

Något annan som är i samma situation och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-03 10:15
    IceIce
    28 år
    Bf 12/2

Joni
    30 år
    Bf mitten på jan

Miillaw
    26 år
    Bf 4/4

:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-04 11:33
    cassandrah
    27 år
    Bf 10/4

topaz.
    27 år
    Bf 10/4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-06 21:06
    Välkomna till vår gemensamma grupp: www.familjeliv.se/forum/group/123781
    (Heter som denna tråd om länken inte fungerar!)
    Gå gärna med där. Förutom att det är trevligt att samlas kan vi även prata privat där :)

junibarn19
    24 år
    Bf 22/2

Wadenholt
    25 år
    Bf 3/4

Roxie
    28 år
    Bf 6/2

Mlady
    24 år
    Bf 12/4

• Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)
  • Tessie83

Usch camillis vad trist. Får man ens göra så som chef? Du kan ju alltid ringa försäkringskassan och förklara läget. Sedan fattar jag inte hur din chef kan ta sig tid till en månads semester. Men annars får du väll göra så som hon skrev; sitta i telefonen mest hela tiden och boka in hälften så många patienter så du orkar. För har hon själv skrivit att det inte är fysiskt jobbigt ska det ju inte vara det heller :/

Men prata med din bm om sjukskrivning så bokar hon säkert in dej till läkare. Du ska ju inte gå runt och ha ont eller stressa ihjäl dej, varken bra för dej eller bebis. Ingen som tackar dej för det sen ändå. Läkare brukar tänka väldigt mycket på mamman och barnet (iaf alla de jag träffat) och skriver ihop något bra som FK oftast godkänner.

Styrkekramar till dej

• mirakelspektakel
    camillis86 skrev 2016-01-21 14:00:37 följande:

Skulle helst inte vilja göra det men får se öm jag kanske kan bli sjukskriven på slutet ist om jag skulle behöva då jag har väldigt mkt problem med min rygg... för lär ju aldrig få igenom graviditetspenning när hon skrev sådär, det var alltså allt hon skrev, att jag pratar mkt i tele och tar lite patienter i mellan, att jobbet inte är fysiskt tungt, thats it!!! *morr* sen att jag sliter ihjäl mig med diverse vaccinationer, hälsokontroller och sjukt mkt mottagningsarbete samtidigt som jag ska ha telefonrådgivningen, det är tydligen inte alls relevant, att vi är underbemannade ocha tt alla går på knäna föra ttd ets ka gå runt betyder tydligen inte heller någonting, blir så less bara! ska iaf bli gryyymt skönt att vara föräldraledig sen å slippa det här ett tag, tänker vara hemma så länge det bara går!!!!

fy fasen vad taskigt!
    Ang sjukskrivning så måste du få det i tid, efter v 37 så sjukskriver läkaren inte dig om du inte har vart sjukskriven under lång tid innan. 
  • Joni

Jaha, då har man gått en vecka över tiden och inga känningar alls att det är något på gång! Tur att man mår så bra för det är väldigt tråkigt att bara ligga hemma om dagarna och vänta! Vet att jag skulle vara först ut av alla här men börjar det närma sig för någon annan? :)

• junibarn19
    Joni skrev 2016-01-24 09:23:43 följande:

Jaha, då har man gått en vecka över tiden och inga känningar alls att det är något på gång! Tur att man mår så bra för det är väldigt tråkigt att bara ligga hemma om dagarna och vänta! Vet att jag skulle vara först ut av alla här men börjar det närma sig för någon annan? :)

För mig är det 25 dagar kvar till beräknat :) tycker att han ändrat rörelsemönster den senaste veckan = mer livlig :) också har jag endel sammandragningar/förvärkar hoppas det är pågång :)
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2016-01-24 09:23:43 följande:

jag har bf på fredag. känner typ ingenting.... lite fler sammandragningar bara....

har du provat hinnsvepning? eller detta:

startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html
  • Jamas

Vad spännande! Joni, din bebis kommer ju på ett eller annat sätt kommer att vara ute om en vecka :) Känner du fortfarande ingenting?

Har era bebisar fixerat sig? Min ligger med huvudet ner sen v29 men ingen fixering..har ni känt av förändringen?

Önskar ett stort lycka till! Minst två bebisar kan ju komma när som helst nu :)

• junibarn19
    Jamas skrev 2016-01-25 08:30:07 följande:

Vad spännande! Joni, din bebis kommer ju på ett eller annat sätt kommer att vara ute om en vecka :) Känner du fortfarande ingenting?

Har era bebisar fixerat sig? Min ligger med huvudet ner sen v29 men ingen fixering..har ni känt av förändringen?

Min bebis var fixerad väldigt djupt ned i bäckenet i vecka 35 (34+1) det var första gången hon kände efter.

Jag hade inte känt något alls och var ganska säker på att han låg i tvärläge.
  • Joni
    junibarn19 skrev 2016-01-24 10:25:51 följande:
    För mig är det 25 dagar kvar till beräknat :) tycker att han ändrat rörelsemönster den senaste veckan = mer livlig :) också har jag endel sammandragningar/förvärkar hoppas det är pågång :)
    Kanske sätter igång lite tidigare än beräknat för dig då :) var hos BM idag iaf och allt såg bra ut, blir igångsatt på måndag om han inte kommit :)
  • Joni
    Jamas skrev 2016-01-25 08:30:07 följande:

Fortfarande ingenting tyvärr, lite sammandragningar om jag rör på mig mycket men de slutar så fort jag sätter eller lägger mig ner.

Min bebis fixerade sig runt vecka 35. Fick mindre foglossningar efter det :)
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)