Inlägg från: junibarn19 |Visa alla inlägg
  • junibarn19

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej :)
    Jag vill gärna vara med, har bf 22/2 så är i v. 12 just nu :)

Jag går också på Mamma Mia söder, hade en äldre bm vid inskrivning i v.9, sedan gjorde jag ett ultraljud med en manlig läkare Rickard när jag var i 10+0 var skönt att få se hjärtat slå :)

Har även jag Viktoria som kommer vara vår barnmorska men har tyvärr inte träffat henne :) på första inskrivningsmötet bokas RUL i v.19-20 in och ett till besök hos bm veckan efter. Det tog också blodprov, blodtryck och mätte socker i urinet, samt ställde många frågor om både mig och min sambo :)

Blivit väldigt trevligt bemött av samtliga :)

• junibarn19
    Nils-Eric skrev 2015-08-05 18:03:33 följande:
    Hej!

Välkommen hit smile1.gif

Vad kul att du också ska gå till Victoria. Jag hoppas och tror hon är bra. Har än så länge inte läst något dåligt. Men det kan ju alltid vara personkemi som inte stämmer!

Ska till Nina på Kub under v.539!

Bad du om tidigt ultraljud eller hur kom det sig att du gjorde det?

Var bor du och hur gammal är du? smile1.gif
    Tack så mycket :)
    Sa att jag var orolig att hjärtat inte skulle slå, har även väldigt mycket tvillingar på min sambos sida :) så det var inga problem att få :)

Jag bor i närheten av Huddinge och är 24år
  • junibarn19

Jag äter tillskott från Apoteket som det står Gravid på, min läkare sa att det räckte :)

Hur mår ni? Mitt illamående och trötthet avtog nästan helt runt 9+5, nu har jag knappt några känningar mer än extremt stora bröst och ibland väldigt trött (sällan). är nu 11+3!

Så till er som mår dåligt, det blir bättre!! :)

• junibarn19

Nu har vi berättat för min familj och mamma blev så glad att hon fällde en tår och sa att ikväll ska de firas med vin :)

Var lite orolig över reaktionen då jag och min sambo endast varit tsm några månader :)

Är i v.13 och mår väldigt bra, knappt några symtom alls, någon som har liknande? Magen börjar även komma nu och det går att se att jag är gravid om man vet om de :)

• junibarn19

Hade slagit in en body där jag skrev - hej mormor och morfar kan i ta hand om denhär tills jag kommer i februari :)

Jättebra tips! Funkade kanon, och de förstod direkt :)

• junibarn19

Hur går det för er? Har ni fått någon mage än? Vilken vecka är ni i?

Min börjar komma nu, går imorgon in i v.14 såå mysigt!! :)

• junibarn19

Om några veckor är det dags att prioritera vilket BB vi vill föda på.

Jag som inte ens kommer från Stockholm tycker det är så svårt att veta hur jag ska välja.

Funderar på Danderyd som jag hört mycket bra om .. Eller Huddinge som ligger närmast.

Hur resonerar ni?

• junibarn19

Mina symtom försvann också där.nu har både jag och min sambo känt när bebis rör på sig inne i magen :) såå mysigt! Var också väldigt orolig innan :) är i v.17.

Har fastnat för bugaboos vagnar!! Dyra men smidiga och snygga! :)

• junibarn19

Angående brio smile så har de erbjudande på den nu på barnens hus i Barkarby 4990kr för ligg+sittdel, tror även man fick med adaptern till babyskyddet! Det gällde tills på torsdag, så passa på om ni är ute efter den vagnen :)

Har själv fastnat för Emmaljunga eller bugaboo, rekommenderar er att åka till babyproffsen i Barkarby där de säljer de flesta märken och det är lätt att jämföra vagnarna :)

Kul med inskrivning :) min mage kom i v.15-16 nu ser andra att jag är gravid om jag bär tajta kläder v.18 imorgon :) har en liten mage, vilket är väldigt skönt :)

• junibarn19

Det kollade jag inte, men det var en helt ny du kunde välja färger på så antar 2015 :)

De hade så bra att du lägger en handpenning på 30% när du beställer, sen bestämmer du datum du vill hämta vagnen (ex 2veckor innan beräknad förlossning) då betalar du resten.

OM det mot förmodan skulle hända något under din graviditet som gör att det inte blir en förlossning så får du alla pengar tillbaka (innan du hämtat vagnen).

Väldigt bra och smidigt :)

Kan ta en bild på magen och lägga upp :)

Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)