Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

Första barnet 2016 (Stockholm)

Jag vill också gärna vara med här. Är 31 år gammal och har bf 29/1 och bor i Stockholm.

• mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-09-10 13:09:38 följande:
    Har sagt att jag är besviken och att jag tycker det är konstigt, de flesta håller med mig. Men har egentligen inga skäl att ifrågasätta beslutet. De tyckte väl helt enkelt mer om han som anställdes istället för mig. Det enda sköna nu är att jag inte behöver droppa bomben att jag är gravid när jag precis fått ett nytt jobb.

Jag tänker också Brio smile, eller baby jogger city gt. Mest för att de är små och jag har en liten bil :)

Är det fler än jag som "tvivlar" på att där är någonting i magen?
    Jag går in i vecka 12 på söndag och symptomen jag haft har i princip försvunnit.
    Är rädd att någonting hänt trots att jag egentligen inte alls har någon grund för det..
    Känner mig bara inte gravid! Och jag längtar efter den här bebisen så innerligt!
    Tycker att du ska kolla på en babyzen zen om du är ute efter en litenvagn. 

barnbutiken.com/swe/babyzen-zen-2037.html

bra pris och pytteliten :)
    det enda som är negativt med denna vagn som jag ser det är att sittdelen inte kan vändas åt båda hållen....
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2015-09-10 15:45:44 följande:
    Vad mysigt att du kan känna så tidigt, min moderkaka ligger i framkant så jag har börjat känna rörelser senaste veckan bara.. Är i v22.

Bugaboos vagnar är smidiga och just smidiga, varit och klämt på dem i affären. Så sinnessjukt dyra bara, finns ju en massa begagnade med dock om man kan tänka sig det :)
    Jag funderar på att importera från Holland, då får man ner priset några tusen-lappar iaf. Man kanske kan få ner priset ytterligare om man går ihop och köper flera vagnar samtidigt?
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2015-09-10 22:04:15 följande:
    Det är möjligt att man kan få ner det lite mer då, men det är ändå betydligt mer än jag är villig att betala :) vilken bugaboo är du mest sugen på? :)
    buffalon :)

jag håller med om det är väldigt mkt pengar. Hade helst velat köpa en begad, men i och med att de säljs för 8000 (2013 modell) och en helt ny kommer gå på ca 10 000, så känns det mer lockande att köpa en ny.
  • mirakelspektakel
    junibarn19 skrev 2015-09-16 19:22:32 följande:

Har mitt RUL om två veckor, vecka 20. Efter det tänkte vi beställa vagn :)
    Är helt fast för Bugaboo Buffalo :) så det får det bli :) dyr men bra andra handsvärd om man vill sälja vidare :)

då kan jag som sagt rekommendera att importera från holland. www.babyplus.nl/en/c-bugaboo+buffalo-301

blir iaf några tusenlappar billigare.
    Själv har jag nog börjat komma till mina sinnens fulla rätt igen och insett att en begade brio go modell 2013, kommer bli superbra för oss och har man tur så kommer man undan med ca 4000 kr för både ligg, sitt del och babyskydd +adapter. 
  • mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-09-22 16:58:03 följande:

Åh!
    Har KUB på torsdag och jag är SÅ nervös! inte för eventuella kromosomfel utan för att få veta att fröet verkligen mår bra där inne. Jag vågar liksom inte tro på att allt är bra där inne fören jag sett hjärtat slå. Säkert bara för att detta är första gången. Men man läser helt enkelt för många skräckhistorier... Men det är trots allt vanligare än man tror med MA.

En nära vän fick en MA. Hjärtat hade slutat slå i vecka 8 men det var först i vecka 13 hon fick reda på det när hon gjorde ultraljud. Det var hemskt.

Är jag ensam om dessa känslorna?
    Jag tror faktiskt att det kommer att kännas bättre efter torsdag. Även om man nog aldrig kommer att sluta oroa sig helt!

Jag var nervös för kub och för rul med för den delen, jag tror att det är rätt vanligt. Jag är så tacksam över att allt var som det skulle på båda uln.Tycker dock att du kanske ska sluta läsa skräckhistorierna om du blir väldigt påverkad av dessa. Det är vanligt med MA, men det är bra mkt vanligare att allt går som det ska. Försök njut av att du är gravid.

Det är lättare att förstå att det är verkligt nu när jag känner bebisen sparka nästan varje dag (är i v 22, men med moderkakan i framkant, så det tog till v 19 innan jag kände något.)
  • mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-09-22 20:01:17 följande:
    Tack!

Det kanske lät så men jag går inte runt och tänker på det hela tiden, och jag söker heller inte efter sådana historier. Men nu man läser om graviditet och bloggar och sånt i ämnet, så får man det på köpet.

Efter torsdag ska jag bara njuta. När jag vet att det tickar ett litet hjärta där inne! Det känns helt enkelt för overkligt nu. Behöver det där kvittot
    Det kommer det med största sannolikhet att göra! Det är magiskt att få se hur bebisen fäktar omkring i magen! Jag tror inte att vi fick höra hjärtslagen på kub, dock fick man se hjärtat slå, på rul fick vi både se och höra dock. 

Tror även att du kommer få möjlighet att köpa bilder digitalt så att du har något att titta på om du blir osäker sen :) 
  • mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-09-24 11:56:47 följande:

Det gick jättebra på KUBen. Plutten hackade, vinkade och levde runt! Fick 1:20 000 och även om Barnmorskan sa att man inte skulle kunna se könet i början, var det tydligt när vi fick se en bild på rumpan tagit nedifrån benen (då tittade hon roat på oss och sa "ja som ni ser så är det ganska uppenbart trots allt"). Vi ska dock dubbelkolla på RUL. Som det är nu beräknas vår lilla pojk den 28 mars <3

Världens största grattis!! känns det verkligt nu? :) Så fin han är!

Fick du inga digitala bilder? Intressant att veta hur mkt de olika mama mia ställerna skiljer sig åt.
  • mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-09-24 13:28:27 följande:
    Nej inga digitala tyvärr. Min sambo filmade lite i början men inte när man kunde se att det var en pojke (satan). Fick fem bilder utskrivna bara!

Tack! Jag är överlycklig och från och med nu njuter jag av varje sekund
    intressant, jag fick ca 15 bilder digitalt både från kub och Rul, eller fick och fick man fick välja om man ville köpa bilderna... så då är det olika beroende på om man går på söder eller city.

fick du höra hjärtljudet?
  • mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-09-24 14:16:38 följande:
    Nej vi bara såg det!

Har för mig att jag läst att det bara finns digitalaatt få på vissa av deras mottagningar. Sen har man så många frågor men ställer typ inga. Jag känner mig sjukt blyg! Ville säga till sambon att fota skärmen när man såg att det var en gosse, istället låg jag där blyg och tyst. Och gråtandes! Oj vilka glädjetårar som började rinna när jag såg min lilla plutt vinka och sprattla <3

Avundsjuk på dig och dina digitala bilder!
    du ska inte alls vara avundsjuk på mina bilder, så här efteråt vet jag inte varför jag köpte bilderna på rul:et. det är mkt häftigare att få en spark i magen än att titta på bilderna :) och snart kommer du känna din lilla kille. vart har du moderkakan?
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)