• Jamas

Första barnet 2016 (Stockholm)

Hej!

Har precis läst igenom hela (!) tråden och vill gärna haka på här! Är 30 år, bor i Sthlm och är i v 13. Inte helt planerat men en välkommen överraskning :) Har delvis mått så illa att jag nästan blivit deppig, men har nu inte kräkts på fyra hela dagar (med hjälp av Lergigan nen ändå) så håller tummarna att det är över nu! KUB nästa vecka...har ni fått svar på era ännu?

• Jamas

Haha Eckma, vi letar också boende :) Vår hyrestid går ut en månad innan BF...inte optimalt. Hur ser det ut för er?

• Jamas
    Joni skrev 2015-09-17 08:40:23 följande:

Du är ju vid den tiden det brukar kunna släppa :)

Jag gjorde aldrig KUB men allt har sett bra ut på ultraljud iaf :) har du varit på något tidigt ultraljud eller blir det första nästa vecka?

Grattis i alla fall! :)

Tack så mycket! Och grattis till dig också :) Du har kommit en bit längre, visst? Har du gjort RUL? Tror mer på det än på KUB måste jag säga.

Just som jag trodde illamåendet gått över blev jag jättedålig igen idag. Ja, har faktiskt slagit rekord i antal gånger jag fått rusa till toaletten...ska man skratta eller gråta?

Vi fick tidigt ul och den var frisk och sprattlig därinne...vi grät en skvätt :)
  • Jamas
    Eckma skrev 2015-09-17 08:43:35 följande:

Vi har en bostadsrätt.. Men en tvåa på 40 m2, 3e våningen utan hiss.. ;)

Oj ???? Kanske blir en Baby Björn för er då?
  • Jamas

Vad märkligt, jag gjorde en smiley men det blev en massa frågetecken! Så skulle det alltså inte stå.

• Jamas
    Joni skrev 2015-09-17 14:47:32 följande:

Är i vecka 23 så gjorde RUL för några veckor sedan.. Bland det häftigaste jag varit med om då man får se lillen länge eftersom de går igenom hela kroppen :)

Vet hur du känner, även om det antagligen är mycket värre för dig då du haft det så länge. Jag blev nästan deprimerad av att må så konstant dålig men när det väl släpper är det en gudagåva :)

Det går inte att använda telefonens smileys tyvärr, då blir det bara frågetecken :)

Åh vad underbart, längtar dit! Vad roligt att ert RUL gick bra, grattis!!

Tack för stödet. Ja det ska bli så jäkla skönt när det släpper! Hoppas innerligt att jag inte har det här hyperemesis (även om jag försöker intala mig att det är osannolikt..)

Good to know :) Får bli oldschool smileys då :)
  • Jamas
    Nils-Eric skrev 2015-09-17 14:52:06 följande:

Välkommen hit :) Var i Stockholm bor du och när har du BF? 

Tråkigt med illamående. Hoppas det går över snart!

Jag har också KUB nästa vecka. Var går du?

Tack så mycket! :) Jag bor i Sundbyberg och har BF runt 28/3. På det tidiga ul i vecka 11 sprattlade den lille så mkt att den inte riktigt gick att mäta :) Och du?

Jag går på Prima Liv på Danderyds och tycker de är jättebra. Hade gärna haft lite bättre möjligheter till telefonkontakt med bm, men i övrigt kan jag inte klaga. Var går du?
  • Jamas
    Eckma skrev 2015-09-17 16:28:35 följande:

Haha bra tips ;) bromma-bo för övrigt.. Hoppas du börjar må bättre snart! Jag börjar känna igen mig själv mer och mer..

Trevligt område. Hoppas ni hittar nåt som passar er bättre snart :)

Tack...gårdagen blev min hittills värsta dag (fick inte ens behålla vatten - helt omöjligt att få i sig Lergigan eller annat) men nu är jag back on track :) Hoppas jag också känner mig som mig själv snart igen. I vilken vecka började du känna så?
  • Jamas
    Nils-Eric skrev 2015-09-17 16:57:33 följande:

Jag går på Mama Mia söder. Har än så länge bara haft inskrivning och är inte hundra nöjd... men jag hoppas att det blir bättre.

Tycker att de är lite dåliga på att svara på mail trots att de hänvisar en till att maila.

Nästa besök är KUBen nästa vecka. Då ska sambon med så får vi se hur det känns!

Skönt att du är nöjd :)

Jag har BF enligt Natural Cycles den 4/4, enligt inskrivningen hos barnmorskan den 31/3.

Hmm. Till Prima Liv kan man nog inte ens maila faktiskt, men kanske du ska fundera på att byta? Tråkigt med låg tillgänglighet, de borde förstå att vi är överdrivet oroliga :)

Kul! Är det första gången sambon är med?
  • Jamas
    Nils-Eric skrev 2015-09-17 16:57:33 följande:

Jag går på Mama Mia söder. Har än så länge bara haft inskrivning och är inte hundra nöjd... men jag hoppas att det blir bättre.

Tycker att de är lite dåliga på att svara på mail trots att de hänvisar en till att maila.

Nästa besök är KUBen nästa vecka. Då ska sambon med så får vi se hur det känns!

Skönt att du är nöjd :)

Jag har BF enligt Natural Cycles den 4/4, enligt inskrivningen hos barnmorskan den 31/3.

Skumt med diskrepansen i BF. Personligen hade jah valt att utgå från bm:s bedömning :)
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)