• Jamas

Första barnet 2016 (Stockholm)

Vilket fint babygym! Och ptroligt bra pris. Tack för tips :) Har ni allt framme i lägenheten eller fär det ligga i tex förrådet sålänge?

Nu är det äntligen dags för mig också att börja shoppa, hade RUL idag! Som jag längtat! Låg vaken halva natten och oroade mig, och fick panik när läkaren först var helt tyst. När jag förstod att bebisen levde och mådde fint började jag storböla. Läkaren undrade om det var något hon sagt :

• Jamas

Grattis till lyckade RUL och TUL!! Och lycka till imorgon Bebisfeber84 :)

Vårt RUL förra veckan var verkligen stort för oss, nu har vi greppat att detta verkligen kommer att hända. Blir ni också liksom plötsligt påminda då & då och måste ta in nyheten på nytt? Det är en positiv känsla alltså :)

Än så länge har vi bara sammanställt en shoppinglista och ordnat barnsäng (arvgods), lite kläder, mm men tänker unna oss att gå kika i lugn o ro framöver :) Hur gör ni andra?

Spännande med förlossningskurs Joni! :D Och så många deltagare, wow. Tänkte försöka delta i både föräldrautbildning och profylaxkurs, men lite tidigt än kanske. Prick halvvägs idag, hurra!

• Jamas

Vi gravida rekommenderas att vaccinera oss mot säsongsinfluensan (om man inte har vissa sjukdomar eller tillstånd som junibarn förstås) för att skydda både oss själva och bebis. Jag vaccinerade mig också på jobbet igår; väldigt smidigt!

• Jamas
    topaz. skrev 2015-11-12 17:45:03 följande:

Eller 18+6 menar jag ju :)

Grattis till pojken!! :)
  • Jamas

Grattis till sparkarna! Otroligt att du lyckats fånga på video dessutom. Har börjat känna av lite men det är nog ett tag kvar innan detta kan filmas(!) mht att moderkakan ligger i framvägg :)

Nils-Eric skrev 2015-11-14 17:09:43 följande:

Idag för tredje dagen i rad kan sambon känna att Lilleman sparkar. Sån magisk känsla!

• Jamas

Har du gått ned i vikt i övrigt? Kanske bara att magsmältningen funkar bättre nu eller liknande? Skulle fråga bm men eftersom de inte börjar mäta magen förrän om rätt många veckor, säger nog inte magmåttet i v17 så mycket...hoppas hon kan lugna dig.

camillis86 skrev 2015-11-16 09:32:05 följande:

åh vad jag längtar tills jag kan känna rörelser/sparkar... v 17+3 idag...! Men alltså tjejer måste få fråga, tycker det känns som att min mage blivit mkt mindre, kunde t om knäppa min jacka igår som jag inte kunnat knäppa på flera veckor... blir lite nojig, nån som varit med om liknande? gissar att det kanske är tarmarna som inte är så svullna längre, men känns lite märkligt, visst ser jag fortfarande gravid ut men magen känns betydligt mindre än för några dagar sedan....

Ang influensavaccin, Har lite svårt att tro att en tandinfektion skulle bero på vaccinet, man kan absolut känna sig sjuk, få ont i armen mm men aldrig hört talas om problem med tänderna relaterat till vaccinet...tom kollat i bipacksedeln nu på jobbet och det nämns en uppsjö av biverkningar men inget om tänder.... ! Nä jag kommer ta vaccinet, ingen lust att bli supersjuk! Visst, det skyddar inte till 100% men förhoppningsvis blir det iaf mkt lindrigare om man nu åker på det! Jobbar inom vården och träffar en massa sjuka människor så jag vill inte riskera nåt! :)

• Jamas
    junibarn19 skrev 2015-11-19 14:29:41 följande:

Är det någon mer än jag som börjat läcka bröstmjölk? Har läckt två kvällar i rad. Är i v.27

Oj, det måste kännas märkligt? Har hört att det ska vara vanligt men det har inte hänt mig (ännu). Gör det ont?
  • Jamas

Nils-Eric, gick läkarundersökningen bra?

Välkommen Rebeccadenise! Jag lider med dig. Har haft jättemycket problem med illamående och kräkningar och är i v22 nu. Har inte kräkts på en vecka men varit nära, så har nu ställt in mig på att må illa och kräkas tiden ut i värsta fall. Vad tar du för läkemedel?

Mirakelspektakel, oj vad länge. Bra kämpat! Hoppas illamåendet avtagit lite sen första tiden ändå? Är det hyperemesis? Har du kunnat jobba?

Ha en fin helg alla!

Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)