• Anonym (Vem?)

Vems är problemet?

Här på FL kan man ofta läsa om par med osynk i sexlivet. Den ena vill mer än den andra. Den ena vill och den andra vill inte alls.

Här på FL är det oftast den som vill mer som lyfter frågan, men vems är problemet. 

Hur många anser att sex skall finnas i ett förhållande för att det skall anses som ett kärleksförhållande? Visst, om man har sex en gång per år så har man sex. Visst är det så. 

Den som inte har lust känner sig ofta trängd och otillräcklig, och anser att partnern inte tänker på annat än sex. Den kanske tycker att sex inte är särskilt viktigt och anser sig ha sin fulla rätt att säga nej. 

Den som har lust känner sig frustrerad, oälskad, värdelös, osv. Den känner att de egna behoven har väldigt lite prioritet i förhållandet. 

Kan ni inte fritt berätta er syn på vem som har problem (om man får uttrycka sig så)?

Visst har båda problem. Men om lusten sviker för den ena så innebär det att båda har problem. Skall då den med lust trycka bort sin lust eller skall den utan lust försöka få tillbaka lusten?

Det skulle vara intressant att se hur ni ser på saken.

• Svar på tråden Vems är problemet?
  • Anton Chigurh
    MrFlex skrev 2015-07-01 13:20:36 följande:
    Absolut men kan du bevisa motsatsen

så lyssnar jag gärna.
    Jag påstår dock inte att det gjort 100% rätt (om det nu finns något rätt) men de har i alla fall försökt. "Den som lider driver..."

Och nej, jag vill inte kyssa dig i röven eller någon annanstans heller.

Jag finner det ytters oattraktivt med makalöst korkade personer (och jag tror inte på gud).

HELT UTAN VÄNLIG HÄLSNING //MrFlex

Mmm, kan du, MrFlex, bevisa att ditt påstående är korrekt, till ens 5 % !!!

"Kyss du mig i röven" är ett talesätt, MrFlex, men att begära att du skulle förstå det....det vore att begära väldigt, väldigt mycket, så....ja, bara du är nöjd å glad. 

KRAM för helvete.  //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • MrFlex
    Anton Chigurh skrev 2015-07-01 14:24:10 följande:
    Mmm, kan du, MrFlex, bevisa att ditt påstående är korrekt, till ens 5 % !!!

"Kyss du mig i röven" är ett talesätt, MrFlex, men att begära att du skulle förstå det....det vore att begära väldigt, väldigt mycket, så....ja, bara du är nöjd å glad. 

KRAM för helvete.  //Anton
    Jag refererar till mitt förra förhållande och de två aktuella trådarna jag länkade i inlägget ovan. Det finns fler men jag tänker inte bemöda mig besväret att leta upp dessa innan du styrker ditt påstående. 

Du vinner inget i att försöka diminuera mig eller min förmåga att förstå, allt du uppnår är att själv framstå som mindre begåvad (och det blir inte bättre för att du lyckats list ut alla funktionerna i texteditorn:)

• Anonym (viktor)

Det kanske är dom som är svältfödda på sex som är dom bästa älskarna egentligen? Dom som har en kåt partner behöver liksom inte anstränga sig så mycket -  men dom som har en partner med låg lust måste anstränga sig till det yttersta för att försöka väcka den lilla lustlågan som finns hos partnern...

• Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-07-01 13:13:58 följande:

Jag tycker det framgår i de flesta trådarna att männen verkligen försöker på ett respektfullt sätt.

För att ge några färska exempel:

www.familjeliv.se/forum/thread/75475110-min-fru-tar-aldrig-initiativ-till-sex

www.familjeliv.se/forum/thread/75142266-efter-20-ar-skiljas

Beskriv gärna vad du tycker att dessa männen gjort fel och varför det är deras ansvar att få till en förändring.

Jag tillhör tack och lov inte de männen som tycker att de får för lite sex (även om jag absolut har noterat förändringar i min partners lust efter 3 år i förhållandet).

Jag har dock levt i många år med en kvinna som inte verkade njuta så mycket av vårt sex och hade låg lust (efter några år). Jag kämpa på alla möjliga sätt med att väcka hennes lust och berika vårt sexliv genom att kommunicera med henne utan resultat. Jag pratade (utan att ställa krav och lägga press) men fick aldrig några vettiga svar, antagligen för att hon inte förstod själv.

Jag är övertygad om att hon genom åren tappade sexuell attraktion till mig utan att själv riktigt förstå varför. Kärleken från henne var absolut kvar och hon var helt förkrossad när jag började prata om separation. I samband med detta kom även hennes lust tillbaka till 100% vilket märktes tydligt genom onani, sexuellt beteende och sexuella initiativ. Plötsligt var hon återigen som den tjejen jag inledde ett förhållande med 15 år tidigare. Mitt fel? Mitt ansvar? Jag är säkerligen inte utan ansvar men ingen kan säga att jag inte arbetade och försökte.

Det skulle vara ytters förargande för mig om hon nu skrev här på FL och beskrev att hennes nya partner är så mycket bättre, att sexet är så mycket skönare OM hon samtidigt förde ett resonemang om att det var mitt fel, att hon var helt oskyldig i vårt gemensamma sexliv. Det skulle kännas väldigt orättvist.

Jag vidhåller till 100% att sexlivet och dess problem är båda parternas ansvar. Det går inte helt att lägga ansvaret på ena personen.

Jag har aldrig sagt att sexlivet bara är den ena personens ansvar. Vad jag skriver är att det finns många orsaker till att det inte funkar...

Inte i något av trådarna du länkar till har mannen ställt frågan hur kvinnan ser på sitt "drömsexliv".(eller liknande fråga) I inget att fallen har mannen frågat vad han kan göra för att ge henne njutning. I ett av fallen var orsaken amning(och här får man nog ha lite förståelse), andra gången stress. I så fall bör mannen bekräfta hennes problem. Kanske jobba på en lösning. Kanske känns sex som en ytterligare press. Vad kvinnan känner kommer inte fram. Samtalen om sex verkar handla om att mannen ger uttryck för ett missnöje med sexlivet. Det är ett dåligt sätt att möta problemet. I stället bör mannen intresserat och kärleksfull visa intresse för hennes njutning och vad hon skulle vilja sexuellt. Annars blir sex lätt kravfyllt.

Du skriver att du tidigare haft en kvinna som inte VERKADE njuta. Redan där börjar problemet. Om man misstänker att ens partner inte verkar njuta av sex måste man ta reda på varför. Hur kan man nöja sig med att det "verkar" som något. Dessutom att det verkar som att hon INTE njuter...

På något sätt måste era samtal i samband med separationsplanerna däremot varit bra.

Vissa gånger är för övrigt skilsmässa det som krävs. Det finns 1000 tals individuella orsaker till att man vill skiljas, och om en av parterna vill skiljas är det ju inte konstigt att inte sexlivet fungerar.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • MrFlex
    Celines Essence skrev 2015-07-01 15:40:43 följande:
    Jag har aldrig sagt att sexlivet bara är den ena personens ansvar. Vad jag skriver är att det finns många orsaker till att det inte funkar...

Inte i något av trådarna du länkar till har mannen ställt frågan hur kvinnan ser på sitt "drömsexliv".(eller liknande fråga) I inget att fallen har mannen frågat vad han kan göra för att ge henne njutning. I ett av fallen var orsaken amning(och här får man nog ha lite förståelse), andra gången stress. I så fall bör mannen bekräfta hennes problem. Kanske jobba på en lösning. Kanske känns sex som en ytterligare press. Vad kvinnan känner kommer inte fram. Samtalen om sex verkar handla om att mannen ger uttryck för ett missnöje med sexlivet. Det är ett dåligt sätt att möta problemet. I stället bör mannen intresserat och kärleksfull visa intresse för hennes njutning och vad hon skulle vilja sexuellt. Annars blir sex lätt kravfyllt.

Du skriver att du tidigare haft en kvinna som inte VERKADE njuta. Redan där börjar problemet. Om man misstänker att ens partner inte verkar njuta av sex måste man ta reda på varför. Hur kan man nöja sig med att det "verkar" som något. Dessutom att det verkar som att hon INTE njuter...

På något sätt måste era samtal i samband med separationsplanerna däremot varit bra.

Vissa gånger är för övrigt skilsmässa det som krävs. Det finns 1000 tals individuella orsaker till att man vill skiljas, och om en av parterna vill skiljas är det ju inte konstigt att inte sexlivet fungerar.
    Givetvis försökte jag tala med henne när hon minskade i initiativ, lust och även i sitt sexuella beteende i sängen. Vi pratade en hel del men jag fick aldrig några vettiga svar förutom - "Jag är helt enkelt inte kåt längre, jag vet inte varför. Jag tänker aldrig på sex och jag drömmer inte heller om sex. Det är jättekonstigt"

Jag förslog att hon skulle beställa en tid hos en doktor för att kolla sin hormoner osv men hon tyckte inte det behövdes. Hon led ju inte och tiden gick.

Oavsett om jag väntade 6 månader eller mer mellan diskussionerna så kallades det alltid tjat när jag väl ville göra ett nytt försök att prata. Det är väldigt svårt att föra en saklig diskussion när ena parten inte är intresserad.

Till slut så slutade jag helt att försöka ha sex med henne. Det var helt enkelt inte värt besväret och att konstant bli nobbad är påfrestande för självkänslan.

När det gäller skilsmässan så hade vi verkligen inga bra samtal. Jag förklarade helt enkelt att jag ville skiljas och att jag inte var beredd att jobba mer på relationen. Hon grät konstant i flera veckors tid och jag skötte allt det praktiska som en separation innebär. Vi mer eller mindre tvingades att bo tillsammans under ca 6 månader pga problem med flyttarna. Det var under denna tiden hon helt ändrade sexuell karaktär igen, till något som jag kände igen från våra första år tillsammans. Vi hade ingen sex under denna tiden men oj vad hon försökte.

• Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-07-01 17:07:04 följande:

Givetvis försökte jag tala med henne när hon minskade i initiativ, lust och även i sitt sexuella beteende i sängen. Vi pratade en hel del men jag fick aldrig några vettiga svar förutom - "Jag är helt enkelt inte kåt längre, jag vet inte varför. Jag tänker aldrig på sex och jag drömmer inte heller om sex. Det är jättekonstigt"

Jag förslog att hon skulle beställa en tid hos en doktor för att kolla sin hormoner osv men hon tyckte inte det behövdes. Hon led ju inte och tiden gick.

Oavsett om jag väntade 6 månader eller mer mellan diskussionerna så kallades det alltid tjat när jag väl ville göra ett nytt försök att prata. Det är väldigt svårt att föra en saklig diskussion när ena parten inte är intresserad.

Till slut så slutade jag helt att försöka ha sex med henne. Det var helt enkelt inte värt besväret och att konstant bli nobbad är påfrestande för självkänslan.

När det gäller skilsmässan så hade vi verkligen inga bra samtal. Jag förklarade helt enkelt att jag ville skiljas och att jag inte var beredd att jobba mer på relationen. Hon grät konstant i flera veckors tid och jag skötte allt det praktiska som en separation innebär. Vi mer eller mindre tvingades att bo tillsammans under ca 6 månader pga problem med flyttarna. Det var under denna tiden hon helt ändrade sexuell karaktär igen, till något som jag kände igen från våra första år tillsammans. Vi hade ingen sex under denna tiden men oj vad hon försökte.

Men frågade du om det fanns något du kunde göra för att hon skulle kunna njuta?

Vet du om hon skulle önskat att hon hade sexlust. Hade ni någon annan närhet?

En skilsmässa är skrämmande och de flesta relationer innehåller något man kommer att sakna. Allt som ofta förekommer det sorg. Kanske ville hon bara ha sex med dig för att hon var skrämd över att förlora dig. Ni HADE ju aldrig sex så du kan ju inte veta om hennes lust verkligen var på riktigt, utan bara ett desperat försök att få ha kvar dig. Hur vet du att hon plötsligt började onanera?

Oavsett orsak passade ni inte ihop sexuellt så det var ju bra att du skilde dig.
  • Celines Essence
    Anders 386 skrev 2015-07-01 14:11:12 följande:

Och då är det viktigt att han får svar på tal också...

Jag tror att många kvinnor är dåliga på att utforska sin egen sexualitet - dom vet inte själv vad dom egentligen njuter av utan förväntar sig att mannen ska "hitta" rätt sätt. (Här på FL:s sexsidor finns nog dom kvinnor som är intresserade av sex - men ute i riktiga världen finns massor av kvinnor som inte är lika engagerade i ämnet.)

Många? Hur många kvinnor har du haft sex med?

Att utforska sin sexualitet själv är inte lika kul som med en partner... Men det ställer en del krav på partnern och relationen.

Jag startade en tråd ang hur man är sexuellt mot olika personer och många svarade att de faktiskt är olika sexuellt mot olika personer. Det är flera faktorer som påverkar. Säkerligen påverkar livssituation och ålder, men bortsett från det tror jag att många är olika sexuellt mot olika personer.

Jag släpper loss mycket mer nu än jag tidigare gjort och den viktigaste orsaken är känslan av total kravlöshet och öppenhet, samt kärleken.

Om jag inte ska jämföra med mitt långa äktenskap(för det blir kanske inte en rättvis jämförelse) kan jag jämföra med en man som jag var väldigt förälskad i och attraherad av. Men med honom kunde jag inte riktigt slappna av trots att det inte var något fel på honom ... Jag var rädd att inte vara tillräcklig bra i sängen bland annat. Men med min Anton spelar inte det någon roll vad som än händer, hur min kropp än reagerar. Det går inte att förklara men vi pratar verkligen om allt och jag känner mig så trygg i allt vi provar. Det kan inte bli fel. Vissa saker blir inte som man tänkt, men det spelar ingen som som helst roll.

Tycker man att sex är viktigt, men väljer en kvinna som bryr sig mer om heminredning är det ett val man gjort. Jag tycker iofs man i första hand bör försöka lära känna sin kvinnas sexualitet, verkligen våga möta henne i de frågorna, men är det tvärstopp är det ett medvetet val att prioritera ner sex.

Vad har du ställt för frågor till din fru då, som hon inte svarar på? Hur och när har du ställt dem?
  • HäckHäxan
    Celines Essence skrev 2015-06-30 21:39:58 följande:
    ... Och jag blir nästan kär i dig också charmiga Häckis smile5.gif
    Jo. Det är sant som du skriver, visst kan lusten dala i perioder, i livet.. Men ibland är det kanske bara ett reslutat av livssituation, eller av relationen, som liksom egentligen inte har sin grund i sexlusten.
    Under en period nyligen hade jag en mindre dipp i min annars ganska höga sexdrift. Orsaken var en ovanligt hög press och stress jag hade på mig i mitt övriga liv, och sexuella reaktioner från min kropp satt plötsligt lite längre in. Nu har mitt liv lugnat sig lite och jag börjar känna igen mig själv smile1.gif Jag berättade i alla fall för Anton precis hur jag kände(och han hanterade det på ett underbart sätt) och även om vi inte haft en jättelång relation, tror jag det är bra att kunna berätta sådant där, för precis som du skriver tror jag det kan vara så att man kanske vill leva upp till den initialt höga sexlusten och fortsätter med det så att man kanske tom lurar sig själv. Det gäller att vara ärlig både mot sig själv och sin partner.
    Jag tror det där med att pressa fram orgasmer, eller pressa tillbaka, för all del, i vissa fall kan ta så mycket energi att själva upplevelsen av sexet blir lidande. Jag tror det är rätt vanlig orsak att sex blir "jobbigt".
    Jag och Anton har en skön och avslappnad inställning till orgasm. Det där med att komma för snabbt eller för långsamt är liksom inga problem. Det är bara olika från gång till gång... Och vi tycker inte ens att all sex behöver ge orgasm...Vi kan hålla på med varandras kroppar, varandras kön, utan att man riktigt kan kalla det sex alltid. Då är det lätt. När allt är kravlöst.

Sedan tror jag också dynamiken mellan par kan förändras i samband med barn och föräldraskap. För mig var inte den perioden svår. Jag tror att småbarnstiden lättare fick mig att acceptera stunder av snabbt och trist sex. Och våra roll som mamma och pappa förenade oss tillräckligt för att det skulle funka...Uppenbarligen fungerar vi alla olika och olika relationer olika.. .
    Tycker att ni moget skall överväga att adoptera mig faktiskt

Tycker nog det är logiskt att småbarnsåren kanske gör det lättare att vänja sig och acceptera trist snabb sex och så blir det liksom standarden efter det. Själv vande jag mig långt innan för när jag försökte förklara eller visa eller ja vad som helst så kunde jag lika gärna snackat med en vägg, det nådde aldrig in. Jag lärde mig helt enkelt komma fort och stressat istället, resultatet blir ju ingen större extas i skallen, men någonstans bättre än att inte komma alls. Så jävla dumt när jag tänker tillbaka även om jag finner det helt logisk.

Ibland undrar jag hur jag kunde dela livet med en man som jag hade WOW med och sen nöja mig med att dela livet med en man som bara fick WOW upplevelser av mig men inte hade kapaciteten att ge det tillbaka.

Många år senare så ger första mannen mig fortfarande WOW varje gång vi ses, trots att år av att vara isär och ingen intimitet, kärlek osv borde göra att det inte funkar kan jag tycka rent logiskt, men det räcker han tar i mig så funkar det eller för all del pratar i telefonen, min kropp och hjärna reagerar oavsett. Lite som knark fast han är bara en människa och jag är en köttsligt svag jävla människa. Allt är fel men känns alltid rätt just då, helt idiotiskt, går över mitt förstånd och är emot hela min moral, så gissningsvis är jag väl ett as då innerst inne eller bara svag eller bägge delar. Hoppas det går över iaf för det förstör andra delar av mitt liv och dränerar min energi enormt mkt!

Jag tror du är inne på något viktigt att berätta, det är viktigt och att det är okej att berätta att man faktiskt inte är på topp, att närhet kanske är viktigare än sex just där och då, men också att personen man talar med faktiskt förstår det och accepterar det. För jag tror någonstans att stress och press med sex bara är av ondo. Alltså inte om man både gladeligen kastar sig över varandra och tar en snabbis för att man vill just då, utan mer att det blir fel om det är den enda sortens sex man alltid har ihop, snabbt hetsigt eller jag inbillar mig det iaf, för vissa kanske det fungerar optimalt, men för mig gör det inte det. Jag älskar sex där timmarna bara liksom försvinner och ingen stress finns, för mig är det kvalitet, sen om den stunden bara är 30 minuter eller 4 timmar spelar ingen roll, det är just grundläget med ingen stress över det hela som gör det, fast nog fan föredrar jag ett race på 4 timmar framför 30 minuter

Tror även inställningen till orgasm är av vikt, att det inte är ett krav eller ett stress moment, innan jag ens kunde få orgasm ihop med någon så lärde jag mig absolut gilla sex iaf som helhet så jag har nog aldrig haft det som något grundkrav alls, förutom den där stressade relationen där jag fick hetsa fram dem, med facit i hand genomkorkat

Någonstans tänker jag att intimiteten och tilliten är av vikt men även att man har samma gemensamma mål lika njutning för båda.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (Vem?)

Tack för väldigt bra och givande diskussioner.

Jag har en fråga till tråden. Försök vara lite civiliserade i svaren. Jag undrar bara hur ni ser på det.

Min fru är ju tyvärr en person med låg lust. Jag har många gånger frågat henne vad jag kan göra för att hon skall få mer lust till sex och mer njutning under sex. Tyvärr svarar hon bara att "När vi har sex tycker jag det är perfekt" och på lustbristen vill hon bara att jag aldrig någonsin skall prata om sex. 

Det kan alltså gå länge mellan gångerna. Nu hade vi sex i fredags och sen igen i måndags och så ofta är extremt ovanligt, nu kan det dröja allt från 2 veckor till 3 månader till nästa gång.

Det finns en sak som jag tycker är suuuupersexigt och det är när min fru går i t-shirt eller linne och utan bh. Fråga inte varför men det är suuuuupersexigt och jag går igång på det stenhårt. Detta vet min fru om.

Om det nu inte blir så att vi har sex förrän i mitten av augusti (fullt möjligt) är det ju tyvärr så att man är desperat och det räcker med en vindpust för att man skall få stånd. I det läget kan min fru i flera dagar på raken gå omkring hemma i ett linne och med brösten lösa under. Det har hon sin fulla rätt att göra, men ibland kan jag känna att måste hon göra det? Det blir ju rent plågsamt för mig att se det. Jag har inte sagt detta till henne, men kan hon inte tänka sig för lite?

• Celines Essence
    Anonym (Vem?) skrev 2015-07-02 22:24:33 följande:

Tack för väldigt bra och givande diskussioner.

Jag har en fråga till tråden. Försök vara lite civiliserade i svaren. Jag undrar bara hur ni ser på det.

Min fru är ju tyvärr en person med låg lust. Jag har många gånger frågat henne vad jag kan göra för att hon skall få mer lust till sex och mer njutning under sex. Tyvärr svarar hon bara att "När vi har sex tycker jag det är perfekt" och på lustbristen vill hon bara att jag aldrig någonsin skall prata om sex. 

Det kan alltså gå länge mellan gångerna. Nu hade vi sex i fredags och sen igen i måndags och så ofta är extremt ovanligt, nu kan det dröja allt från 2 veckor till 3 månader till nästa gång.

Det finns en sak som jag tycker är suuuupersexigt och det är när min fru går i t-shirt eller linne och utan bh. Fråga inte varför men det är suuuuupersexigt och jag går igång på det stenhårt. Detta vet min fru om.

Om det nu inte blir så att vi har sex förrän i mitten av augusti (fullt möjligt) är det ju tyvärr så att man är desperat och det räcker med en vindpust för att man skall få stånd. I det läget kan min fru i flera dagar på raken gå omkring hemma i ett linne och med brösten lösa under. Det har hon sin fulla rätt att göra, men ibland kan jag känna att måste hon göra det? Det blir ju rent plågsamt för mig att se det. Jag har inte sagt detta till henne, men kan hon inte tänka sig för lite?

Det känns som att du har rätt så bra förutsättningar. Jag skriver ner saker jag kommer på. Alla är ju olika så det kanske inte passar er, men ändå...

Om det stämmer att hon verkligen gillar sexet när ni har det, kan du kanske satsa ännu lite mer på de tillfällena som blir, när ni väl har bra sex, när hon är kåt och positiv kanske du kan passa på att hitta på något nytt. Tex kan du fråga henne om hon vill prova någon sexleksak, eller säg åt henne att hon måste ligga helt still medan du tar hand om hennes kropp på ett lite extra sätt, kanske tom binda henne.

En bra och rätt oemotståndlig leksak(enligt mig) är en magic wand . Om sexet blir ännu bättre och kanske mer spännande, varierande kanske hon vill ha sex oftare.

Jag vet ett par där kvinnan njuter mycket av sex , men sällan känner spontan lust mellan gångerna . De har löst problemet så att de har kommit överens om att han ska vara mer ledande,( dominant) med sexinitiativen. Fråga om hon skulle vilja att du tog mer initiativ. Om jag känner mig lite trögare sexuellt gillar jag att bli bunden och så får min kärlek "ta hand om mig".. . Dock känner jag aldrig att det måste sluta med sex, men det är underbart att bara ligga och slappna av och njuta av beröring...Att det sedan väcker min sexlust är ju en annan sak .. . (Nu har nog jag rätt lätt att gå igång iofs, men jag vill ändå dela med mig )

Vad gäller kläderna tycker jag att du bara ska njuta av vad du ser. I bland kanske du får onanera. När hon är på rätt humör kan du nog gärna berätta hur sexig hon är. Är hon jättestressad och upptagen med annat kanske hon inte är mottaglig för sådana kommentarer , men annars tror jag att hon tycker om att du ser henne som sexig och vacker.
  • Celines Essence
    HäckHäxan skrev 2015-07-01 20:26:01 följande:

Tycker att ni moget skall överväga att adoptera mig faktiskt

Tycker nog det är logiskt att småbarnsåren kanske gör det lättare att vänja sig och acceptera trist snabb sex och så blir det liksom standarden efter det. Själv vande jag mig långt innan för när jag försökte förklara eller visa eller ja vad som helst så kunde jag lika gärna snackat med en vägg, det nådde aldrig in. Jag lärde mig helt enkelt komma fort och stressat istället, resultatet blir ju ingen större extas i skallen, men någonstans bättre än att inte komma alls. Så jävla dumt när jag tänker tillbaka även om jag finner det helt logisk.

Ibland undrar jag hur jag kunde dela livet med en man som jag hade WOW med och sen nöja mig med att dela livet med en man som bara fick WOW upplevelser av mig men inte hade kapaciteten att ge det tillbaka.

Många år senare så ger första mannen mig fortfarande WOW varje gång vi ses, trots att år av att vara isär och ingen intimitet, kärlek osv borde göra att det inte funkar kan jag tycka rent logiskt, men det räcker han tar i mig så funkar det eller för all del pratar i telefonen, min kropp och hjärna reagerar oavsett. Lite som knark fast han är bara en människa och jag är en köttsligt svag jävla människa. Allt är fel men känns alltid rätt just då, helt idiotiskt, går över mitt förstånd och är emot hela min moral, så gissningsvis är jag väl ett as då innerst inne eller bara svag eller bägge delar. Hoppas det går över iaf för det förstör andra delar av mitt liv och dränerar min energi enormt mkt!

Jag tror du är inne på något viktigt att berätta, det är viktigt och att det är okej att berätta att man faktiskt inte är på topp, att närhet kanske är viktigare än sex just där och då, men också att personen man talar med faktiskt förstår det och accepterar det. För jag tror någonstans att stress och press med sex bara är av ondo. Alltså inte om man både gladeligen kastar sig över varandra och tar en snabbis för att man vill just då, utan mer att det blir fel om det är den enda sortens sex man alltid har ihop, snabbt hetsigt eller jag inbillar mig det iaf, för vissa kanske det fungerar optimalt, men för mig gör det inte det. Jag älskar sex där timmarna bara liksom försvinner och ingen stress finns, för mig är det kvalitet, sen om den stunden bara är 30 minuter eller 4 timmar spelar ingen roll, det är just grundläget med ingen stress över det hela som gör det, fast nog fan föredrar jag ett race på 4 timmar framför 30 minuter

Tror även inställningen till orgasm är av vikt, att det inte är ett krav eller ett stress moment, innan jag ens kunde få orgasm ihop med någon så lärde jag mig absolut gilla sex iaf som helhet så jag har nog aldrig haft det som något grundkrav alls, förutom den där stressade relationen där jag fick hetsa fram dem, med facit i hand genomkorkat

Någonstans tänker jag att intimiteten och tilliten är av vikt men även att man har samma gemensamma mål lika njutning för båda.

Så sant Häckis. Jag tror vi skickar in adoptionsansökan omedelbart

Jag känner så väl igen mig i stycket om att acceptera snabbt sex... Man kan lätt bli hemmablind!
Svar på tråden Vems är problemet?