Inlägg från: Celines Essence |Visa alla inlägg
  • Celines Essence

Vems är problemet?

Först och främst tror jag det ofta inte ens handlar om lust i ordets bemärkelse. Orsaken att man inte vill ha sex i en relation behöver inte alls bero på att det är sexlusten som brister.

Många gånger tror jag att avsaknad av sex och närhet är ett SYMTOM på att något inte står rätt till i relationen.

Det kan vara allt mellan himmel och jord. Allt ifrån att partnern blivit kär i någon annan, eller tom är otrogen, till att man har konflikter i relationen som tar uttryck i minskad lust till sex. Jag tror allt hänger ihop mer än man tror, därför blir det då fel när man plockar ut "sexproblem" ur en relation när orsakerna kanske inte ens är sexuella i grunden.

Med mitt ex låg problemen överallt i relationen. Utan att snöa in på det kände jag mig förminskad i hans närhet.Jag blev osäker på mig själv. När jag förstod hur mycket han påverkade mig och mitt sätt att vara på ett negativt sätt, började jag tappa känslor för honom. Trots att jag aldrig haft bristande sexdrift, ville jag inte längre ha sex.(eller närhet) Jag fortsatte att onanera och upptäckte då hur mycket jag kunde njuta. Visst fick jag orgasm med honom också, men det kändes ofta stressigt och framtvingat att pressa fram orgasmen under våra samlag.

Här kan man tänka sig att vi skulle kunna gått i terapi eller något, men jag hade ingen lust, ingen motivation, och det hade bara blivit ett spel för galleriet om vi försökt oss på något sådant. För vissa andra kanske det hade funkat, men inte för mig. När vi sedan hade bestämt oss för att skiljas och jag började göra mig fri funkade vi mycket bättre ihop som vänner och gemensamma föräldrar.

Om man ska prata om minskad lust som orsak till att inte vilja ha sex måste man ju dessutom förutsätta att sex med, ens partner ger sexuell tillfredsställelse. Så är det inte alltid. Många gånger blir sex en prestation. Särskilt om partnern, vi säger mannen, (kan ju vara kvinnan som vill ha mer sex) börjar be om sex, eller tjata, och berätta hur viktigt det är för honom. Jag tror sådant verkligen kan få lusten att sina . Jag tror mycket sällan att det är rätt väg att gå.

Jag tror att båda parter måste VILJA ha sex. Har man en partner som inte vill ha sex bör man försöka ta reda på varför. Är hon trött, stressad eller orolig, måste partner först bemöta henne i de känslorna, bekräfta hennes känslor, SEDAN kan han låta närheten utvecklas till sex. Han måste vara lyhörd. Han måste våga ställa frågor som "är det något jag kan göra för att ge dig njutning " . Tex kan han fråga hur hon tänker sig ett bra sexliv, hur hennes drömsexliv ser ut och varför hon tror att de inte är där. Visa omsorg, visa intresse.

Är det verkligen den grundläggande sexdriften, sexintresset, som skiljer bör man ta ställning till om man vill leva kvar i relationen. Väljer man att stanna har man själv också prioriterat ner sex... Och då får man stå för det.

Öppna relationer kan säkert funka för vissa, men jag tror de relationerna ofta kräver att man har en bra relation i grunden. Att man känner tillit och är bra på att kommunicera. Jag tror många har en förenklad bild av det som lösningen i relationer utan sex. Man ska inte heller underskatta att många lätt får känslor för någon man har bra sex med och kanske ofta vill dela massa annat med den personen.

Är man den som inte vill ha sex bör man ta tag i det som känns fel i relationen.. För jag tror oftast det grundar sig på något... (Kanske är skilsmässa det rätta).Man kan gärna fråga sig själv hur man vill ha sitt sexliv och hur man kan nå dit. Om man verkligen inte har det minsta lust till sex, trots försök att få igång lusten, kan man inte ha sex för sin partners skull. Man måste VILJA. Allt annat är bara en en tillfällig uppskjutning av problemen.

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    HäckHäxan skrev 2015-06-30 21:04:49 följande:

Ibland blir jag nästan lite kär i dig   Jag tror allt det du skriver är viktigt och logisk, även om jag tror att det finns människor vars lust dalar och förändras också, kanske har de till och med pressat sig till att ha sex oftare i början än de egentligen ville och redan där svikit sig själva och bedragit partnern istället för att satsa på att bara vara som de är lustmässigt, bara en tanke alltså.

Annars tror jag som dig att när något med dynamiken i relationen rubbats eller ändrats så påverkar det helheten också, om bara så enkla saker som att vänja sig vi den ny kropp efter att ha fått barn och hitta tillbaka till sin gamla känsla och lust igen, får man press där mer än kärlek och hjälp och kraft så kan man nog sabba mycket tänker jag spontant.

Vet precis vad du menar med att stressa och pressa fram orgasmer, så har jag också levt, inte av samma skäl men principen blir väl samma en kroppslig reaktion där hjärnan och själen inte alls är med helt, eller det är min upplevelse iaf.

... Och jag blir nästan kär i dig också charmiga Häckis

Jo. Det är sant som du skriver, visst kan lusten dala i perioder, i livet.. Men ibland är det kanske bara ett reslutat av livssituation, eller av relationen, som liksom egentligen inte har sin grund i sexlusten.

Under en period nyligen hade jag en mindre dipp i min annars ganska höga sexdrift. Orsaken var en ovanligt hög press och stress jag hade på mig i mitt övriga liv, och sexuella reaktioner från min kropp satt plötsligt lite längre in. Nu har mitt liv lugnat sig lite och jag börjar känna igen mig själv Jag berättade i alla fall för Anton precis hur jag kände(och han hanterade det på ett underbart sätt) och även om vi inte haft en jättelång relation, tror jag det är bra att kunna berätta sådant där, för precis som du skriver tror jag det kan vara så att man kanske vill leva upp till den initialt höga sexlusten och fortsätter med det så att man kanske tom lurar sig själv. Det gäller att vara ärlig både mot sig själv och sin partner.

Jag tror det där med att pressa fram orgasmer, eller pressa tillbaka, för all del, i vissa fall kan ta så mycket energi att själva upplevelsen av sexet blir lidande. Jag tror det är rätt vanlig orsak att sex blir "jobbigt".

Jag och Anton har en skön och avslappnad inställning till orgasm. Det där med att komma för snabbt eller för långsamt är liksom inga problem. Det är bara olika från gång till gång... Och vi tycker inte ens att all sex behöver ge orgasm...Vi kan hålla på med varandras kroppar, varandras kön, utan att man riktigt kan kalla det sex alltid. Då är det lätt. När allt är kravlöst.

Sedan tror jag också dynamiken mellan par kan förändras i samband med barn och föräldraskap. För mig var inte den perioden svår. Jag tror att småbarnstiden lättare fick mig att acceptera stunder av snabbt och trist sex. Och våra roll som mamma och pappa förenade oss tillräckligt för att det skulle funka...Uppenbarligen fungerar vi alla olika och olika relationer olika.. .
  • Celines Essence
    sextiotalist skrev 2015-06-30 21:30:03 följande:

Så sant så sant och detta med att pressa fram orgasmer. Jag fattade aldrig vad det var så fantastiskt med orgasm innan jag träffade min sambo. Över15 års sexliv utan att riktigt kunna njuta, såklart man funderade på om man var asexuell

Ja och tänk att många av de män som klagar över för lite sex, kanske har en kvinna som du! Det är ju inte konstigt att man inte vill ha sex när det knappt ger en något...

Ofta när jag läser inlägg från män som klagar över för lite sex, brukar jag tänka "ja, och jag skulle antagligen vara lika ointresserad av sex om jag vore din fru" ... Ja, det gäller ju inte alla så klart.

Jag upplever för övrigt också helt nya nivåer av njutning numera
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-06-30 22:35:50 följande:

Jag tolkar era inlägg som att kvalitén på sexet helt är männens ansvar. Är det inte bådas intresse och ansvar att göra sexet så man vill ha det?

Du förstår inte

Tänk dig " sextiotalist " Hon trodde ju att hon var asexuell. Inte så lätt att gå vidare då... Om man inte har en man som hjälper en att tänka nytt. Sex är ett gemensamt ansvar.

Jo jag gjorde allt jag kunde för att komma när vi hade sex, mitt ex och jag . Jag avstod onani för att öka längtan efter sex och öka möjligheten att komma. Jag köpte lustsalvor för ökad stimulering . Jag trodde att det var mig det var fel på. Att jag inte var tillräckligt bra sexuellt. Jag var rädd att han skulle bli avtänd om han såg mina små bröst hänga... Så jag red honom inte. Jag ville ju inte att han skulle bli avtänd.Jag ville inte att han skulle behöva hålla tillbaka sin orgasm, så jag tränade knipövningar, jag tränade upp förmågan att komma... Och lärde mig det. .duktig som jag är....

Du förstår inte. Orsakerna att sexet inte blev bra låg på ett helt annat plan. Jag kände inte att jag räckte till. Jag kände inte att jag dög. Jag kände mig inte trygg ... Och så var det i många andra delar av livet...problemen låg på ett annat plan, men avspeglade i sexlivet. Problem i sänghalmen utgjorde ett av fler symtom på brister i vår relation Jag sa tex till honom att jag hellre vill ha sex på kvällen, men han var för trött då så han satte på mig på morgonen för det passade honom bättre.

Vad gäller många män här som skrivet att de inte får sex, så uttrycker det sig på ett så trist och själviskt sätt, och inte sällan med dålig kvinnosyn. .
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-07-01 09:48:44 följande:

Då läser du helt andra trådar än vad jag gör. Jag tycker att flertalet trådar om sexuell obalans är skrivna av män som verkar vara genuint besvärade och uppgivna, inte bittra, anklagande och krävande. Väldigt ofta har även den parten med lägre lust ändrat sitt beteende över tiden, gått från hög/normal lust till näst intill obefintlig lust.

Visst kan det vara så att själva sexet är orsaken till den minskade lusten (även om jag tror det är undantagsfall) men i så fall har ju den personen att ansvar att informera sin partner om sina önskemål och inte bara tiga och svara med minskad lust. Det verkar vara så svårt att kommunicera om sex. 

Vidare så tror jag att du har fel om att sex och känslor hänger ihop "mer" för kvinnor än för män. Många kvinnor verkar övertygade (och vilja tro) att det är kärlek som driver sexlust men det tror inte jag.

Människors grundläggade sexdrift drivs av hormoner, både för män och kvinnor, och detta kan givetvis påverkas av vårt allmänna välbefinnande och humör.

Resten drivs av sexuell attraktion. Detta är ett område för sig som är ganska komplext men det baseras definitivt inte på kärlek.

Min personliga åsikt är att det just är den sexuella attraktionen som försvinner för de som drabbas av låg sexlust under en längre tid i förhållandet. Kärleken kan bestå vilket säkerligen förvirrar många eftersom de själva tror att just dessa känslor hör ihop. Dessa kvinnor har troligtvis svårt att sätta fingret på vad de är som gör att de känner annorlunda kring sex, varför de inte njuter lika mycket längre, varför de inte får orgasm så lätt. Det är då lätt att beskylla mannen för detta.

Det låter som "Been there" beskriver just det jag försöker förklara.

Hon verkade ha tappat den sexuella attraktionen till sitt ex, hade svårt att komma och njöt inte så mycket. Kanske var han självisk och värdelös i sängen men det är troligtvis inte grundorsaken till hennes problem.

Den nya mannen hon träffade på konferensen gav bekräftelse, spänning och detta triggade säkerligen hennes lust till max. Att hon njöt och fick flera orgasmer beror troligtvis mest på hennes egna starka kåthet än den nya mannens teknik i sängen.

Att då säga - "Det är inte fel på mig, det är fel på min man" tycker jag är väldigt naivt.

Been there - Förlåt om jag misstolkar ditt inlägg och felaktigt använder din historia som ett exempel.

Sexuell njutning och grand finale orgasm påverkas mycket mer av vårt lust än av korrekt stimulans av nerver. Om lusten inte finns eller är väldigt låg kan man gnugga ihjäl sig utan att något händer. Att då skylla på den som gnuggar, att han kanske gnuggar på fel sätt är inte schysst.

I flera trådar där män klagar på för lite sex saknar jag att mannen aldrig försökt fråga hur kvinnan vill ha det. Vad hon längtar efter, njuter av, saknar. Det är extremt sällan man läser något sådant.

Jag har även pratat med rätt många sexuellt frustrerade män, men INGEN av dem har frågat vad kvinnan skulle vilja ändra på för att njuta mer av sex. Aldrig har mannen frågat vad han kan göra för att det ska bli bättre för henne. Några gånger har mannen däremot klagat på kvinnan för att hon inte vill ha sex.

Visst kan kanske spänning öka sexuell lust, men för mig har det varit svårare att komma tidigt på en relation. Jag njuter mycket mer nu, än i början av Antons och mitt sexliv,så det kan vara olika. Jag tror att orsakerna till problem i sexliv kan vara väldigt olika.

Jag kunde smeka mig till orgasm med min förre man(när vi hade sex) ...Men orgasmen gav mig inte mycket. Jag kände mig stressad, för jag upplevde att han tyckte att jag var jobbig. Det hela handlade om min inre känsla. Kåt kunde jag vara... Jättekåt, men tillsammans med honom minskade lusten och övergick i stress.

"gnugga"... Suck...
  • Celines Essence
    Anders 386 skrev 2015-07-01 09:51:58 följande:

Det där är ett problem som också kan diskuteras, kanske skulle ha en egen tråd egentligen.

I många fall är det så att kvinnan lägger ansvaret på bådas njutning på mannen. Kvinnan överlåter till mannen att styra hela händelseförloppet och förväntar sig att han ska göra ett bra jobb som slutar med att båda får orgasm. Man ser massor av exempel här på FL hur mannen värderas som älskare, ofta förväntas han veta utan att någon berättat för honom hur det fungerar.

Och då blir problemet för mannen att han inte blir nöjd förrän kvinnan fått sin orgasm - vilket naturligtvis får till följd att kvinnan känner sig pressad att få orgasm för att mannen ska känna att han klarat av sitt jobb...

Det bästa skulle vara om kvinnan kunde ta mer ansvar för sin egen orgasm - men då uppkommer lätt problemet att mannen måste ta kritik - och att ge kritik eller ta kritik är nåt av det svåraste som finns oavsett om det gäller män eller kvinnor. Speciellt när det gäller sex.

Sex är inte enkelt!  Och jag tror att 99% av problemen egentligen beror på bristande kommunikation.

Bristande kommunikation kan säkert ofta vara ett problem i sexlivet , men jag anser att orgasmer är BÅDAS ansvar och intresse.

Jag skulle absolut inte vilja ha en man som ansåg att min orgasm var mitt ansvar.
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-07-01 11:14:24 följande:

Men om kvinnan nu längtar och saknar, varför kan hon inte säga det då? Varför måste hon tiga, tappa lusten och lägga ansvaret på mannen?

Jag är övertygad om att männen i trådarna vi pratar om faktiskt gjort det de har kunnat för att öka kvinnans lust, om inte annat för att de ligger i deras intresse.

Visst är det bra om Kvinnan kan berätta självmant, men här tycker jag att en partner ska hjälpa till och visa att han bryr sig... Om hon inte klarar det själv tycker jag definitivt att partern bör fråga. Jag har ställt den specifika frågan till sexuellt frustrerade män, men har aldrig hört någon som faktiskt frågat. Har du? Jag gissar att du är en av de män som tycker att du får för lite sex.
  • Celines Essence
    Anders 386 skrev 2015-07-01 11:33:31 följande:

Intressant beskrivet - att män inte frågar vad kvinnan vill ha.

Men hallå ! - varför måste mannen fråga? Kan inte en kvinna öppna munnen och berätta utan att mannen frågar????  

Det är aldrig nån som frågar mig - jag får snällt be om det jag vill ha.

Visst är det bra om kvinnan berättar själv, men i de relationerna är säkert sex sällan ett problem... Men om hon inte berättar bör partner fråga. Vill han ändra situationen måste han våga fråga, våga möta kvinnan.
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-07-01 13:13:58 följande:

Jag tycker det framgår i de flesta trådarna att männen verkligen försöker på ett respektfullt sätt.

För att ge några färska exempel:

www.familjeliv.se/forum/thread/75475110-min-fru-tar-aldrig-initiativ-till-sex

www.familjeliv.se/forum/thread/75142266-efter-20-ar-skiljas

Beskriv gärna vad du tycker att dessa männen gjort fel och varför det är deras ansvar att få till en förändring.

Jag tillhör tack och lov inte de männen som tycker att de får för lite sex (även om jag absolut har noterat förändringar i min partners lust efter 3 år i förhållandet).

Jag har dock levt i många år med en kvinna som inte verkade njuta så mycket av vårt sex och hade låg lust (efter några år). Jag kämpa på alla möjliga sätt med att väcka hennes lust och berika vårt sexliv genom att kommunicera med henne utan resultat. Jag pratade (utan att ställa krav och lägga press) men fick aldrig några vettiga svar, antagligen för att hon inte förstod själv.

Jag är övertygad om att hon genom åren tappade sexuell attraktion till mig utan att själv riktigt förstå varför. Kärleken från henne var absolut kvar och hon var helt förkrossad när jag började prata om separation. I samband med detta kom även hennes lust tillbaka till 100% vilket märktes tydligt genom onani, sexuellt beteende och sexuella initiativ. Plötsligt var hon återigen som den tjejen jag inledde ett förhållande med 15 år tidigare. Mitt fel? Mitt ansvar? Jag är säkerligen inte utan ansvar men ingen kan säga att jag inte arbetade och försökte.

Det skulle vara ytters förargande för mig om hon nu skrev här på FL och beskrev att hennes nya partner är så mycket bättre, att sexet är så mycket skönare OM hon samtidigt förde ett resonemang om att det var mitt fel, att hon var helt oskyldig i vårt gemensamma sexliv. Det skulle kännas väldigt orättvist.

Jag vidhåller till 100% att sexlivet och dess problem är båda parternas ansvar. Det går inte helt att lägga ansvaret på ena personen.

Jag har aldrig sagt att sexlivet bara är den ena personens ansvar. Vad jag skriver är att det finns många orsaker till att det inte funkar...

Inte i något av trådarna du länkar till har mannen ställt frågan hur kvinnan ser på sitt "drömsexliv".(eller liknande fråga) I inget att fallen har mannen frågat vad han kan göra för att ge henne njutning. I ett av fallen var orsaken amning(och här får man nog ha lite förståelse), andra gången stress. I så fall bör mannen bekräfta hennes problem. Kanske jobba på en lösning. Kanske känns sex som en ytterligare press. Vad kvinnan känner kommer inte fram. Samtalen om sex verkar handla om att mannen ger uttryck för ett missnöje med sexlivet. Det är ett dåligt sätt att möta problemet. I stället bör mannen intresserat och kärleksfull visa intresse för hennes njutning och vad hon skulle vilja sexuellt. Annars blir sex lätt kravfyllt.

Du skriver att du tidigare haft en kvinna som inte VERKADE njuta. Redan där börjar problemet. Om man misstänker att ens partner inte verkar njuta av sex måste man ta reda på varför. Hur kan man nöja sig med att det "verkar" som något. Dessutom att det verkar som att hon INTE njuter...

På något sätt måste era samtal i samband med separationsplanerna däremot varit bra.

Vissa gånger är för övrigt skilsmässa det som krävs. Det finns 1000 tals individuella orsaker till att man vill skiljas, och om en av parterna vill skiljas är det ju inte konstigt att inte sexlivet fungerar.
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-07-01 17:07:04 följande:

Givetvis försökte jag tala med henne när hon minskade i initiativ, lust och även i sitt sexuella beteende i sängen. Vi pratade en hel del men jag fick aldrig några vettiga svar förutom - "Jag är helt enkelt inte kåt längre, jag vet inte varför. Jag tänker aldrig på sex och jag drömmer inte heller om sex. Det är jättekonstigt"

Jag förslog att hon skulle beställa en tid hos en doktor för att kolla sin hormoner osv men hon tyckte inte det behövdes. Hon led ju inte och tiden gick.

Oavsett om jag väntade 6 månader eller mer mellan diskussionerna så kallades det alltid tjat när jag väl ville göra ett nytt försök att prata. Det är väldigt svårt att föra en saklig diskussion när ena parten inte är intresserad.

Till slut så slutade jag helt att försöka ha sex med henne. Det var helt enkelt inte värt besväret och att konstant bli nobbad är påfrestande för självkänslan.

När det gäller skilsmässan så hade vi verkligen inga bra samtal. Jag förklarade helt enkelt att jag ville skiljas och att jag inte var beredd att jobba mer på relationen. Hon grät konstant i flera veckors tid och jag skötte allt det praktiska som en separation innebär. Vi mer eller mindre tvingades att bo tillsammans under ca 6 månader pga problem med flyttarna. Det var under denna tiden hon helt ändrade sexuell karaktär igen, till något som jag kände igen från våra första år tillsammans. Vi hade ingen sex under denna tiden men oj vad hon försökte.

Men frågade du om det fanns något du kunde göra för att hon skulle kunna njuta?

Vet du om hon skulle önskat att hon hade sexlust. Hade ni någon annan närhet?

En skilsmässa är skrämmande och de flesta relationer innehåller något man kommer att sakna. Allt som ofta förekommer det sorg. Kanske ville hon bara ha sex med dig för att hon var skrämd över att förlora dig. Ni HADE ju aldrig sex så du kan ju inte veta om hennes lust verkligen var på riktigt, utan bara ett desperat försök att få ha kvar dig. Hur vet du att hon plötsligt började onanera?

Oavsett orsak passade ni inte ihop sexuellt så det var ju bra att du skilde dig.
  • Celines Essence
    Anders 386 skrev 2015-07-01 14:11:12 följande:

Och då är det viktigt att han får svar på tal också...

Jag tror att många kvinnor är dåliga på att utforska sin egen sexualitet - dom vet inte själv vad dom egentligen njuter av utan förväntar sig att mannen ska "hitta" rätt sätt. (Här på FL:s sexsidor finns nog dom kvinnor som är intresserade av sex - men ute i riktiga världen finns massor av kvinnor som inte är lika engagerade i ämnet.)

Många? Hur många kvinnor har du haft sex med?

Att utforska sin sexualitet själv är inte lika kul som med en partner... Men det ställer en del krav på partnern och relationen.

Jag startade en tråd ang hur man är sexuellt mot olika personer och många svarade att de faktiskt är olika sexuellt mot olika personer. Det är flera faktorer som påverkar. Säkerligen påverkar livssituation och ålder, men bortsett från det tror jag att många är olika sexuellt mot olika personer.

Jag släpper loss mycket mer nu än jag tidigare gjort och den viktigaste orsaken är känslan av total kravlöshet och öppenhet, samt kärleken.

Om jag inte ska jämföra med mitt långa äktenskap(för det blir kanske inte en rättvis jämförelse) kan jag jämföra med en man som jag var väldigt förälskad i och attraherad av. Men med honom kunde jag inte riktigt slappna av trots att det inte var något fel på honom ... Jag var rädd att inte vara tillräcklig bra i sängen bland annat. Men med min Anton spelar inte det någon roll vad som än händer, hur min kropp än reagerar. Det går inte att förklara men vi pratar verkligen om allt och jag känner mig så trygg i allt vi provar. Det kan inte bli fel. Vissa saker blir inte som man tänkt, men det spelar ingen som som helst roll.

Tycker man att sex är viktigt, men väljer en kvinna som bryr sig mer om heminredning är det ett val man gjort. Jag tycker iofs man i första hand bör försöka lära känna sin kvinnas sexualitet, verkligen våga möta henne i de frågorna, men är det tvärstopp är det ett medvetet val att prioritera ner sex.

Vad har du ställt för frågor till din fru då, som hon inte svarar på? Hur och när har du ställt dem?
  • Celines Essence
    Anonym (Vem?) skrev 2015-07-02 22:24:33 följande:

Tack för väldigt bra och givande diskussioner.

Jag har en fråga till tråden. Försök vara lite civiliserade i svaren. Jag undrar bara hur ni ser på det.

Min fru är ju tyvärr en person med låg lust. Jag har många gånger frågat henne vad jag kan göra för att hon skall få mer lust till sex och mer njutning under sex. Tyvärr svarar hon bara att "När vi har sex tycker jag det är perfekt" och på lustbristen vill hon bara att jag aldrig någonsin skall prata om sex. 

Det kan alltså gå länge mellan gångerna. Nu hade vi sex i fredags och sen igen i måndags och så ofta är extremt ovanligt, nu kan det dröja allt från 2 veckor till 3 månader till nästa gång.

Det finns en sak som jag tycker är suuuupersexigt och det är när min fru går i t-shirt eller linne och utan bh. Fråga inte varför men det är suuuuupersexigt och jag går igång på det stenhårt. Detta vet min fru om.

Om det nu inte blir så att vi har sex förrän i mitten av augusti (fullt möjligt) är det ju tyvärr så att man är desperat och det räcker med en vindpust för att man skall få stånd. I det läget kan min fru i flera dagar på raken gå omkring hemma i ett linne och med brösten lösa under. Det har hon sin fulla rätt att göra, men ibland kan jag känna att måste hon göra det? Det blir ju rent plågsamt för mig att se det. Jag har inte sagt detta till henne, men kan hon inte tänka sig för lite?

Det känns som att du har rätt så bra förutsättningar. Jag skriver ner saker jag kommer på. Alla är ju olika så det kanske inte passar er, men ändå...

Om det stämmer att hon verkligen gillar sexet när ni har det, kan du kanske satsa ännu lite mer på de tillfällena som blir, när ni väl har bra sex, när hon är kåt och positiv kanske du kan passa på att hitta på något nytt. Tex kan du fråga henne om hon vill prova någon sexleksak, eller säg åt henne att hon måste ligga helt still medan du tar hand om hennes kropp på ett lite extra sätt, kanske tom binda henne.

En bra och rätt oemotståndlig leksak(enligt mig) är en magic wand . Om sexet blir ännu bättre och kanske mer spännande, varierande kanske hon vill ha sex oftare.

Jag vet ett par där kvinnan njuter mycket av sex , men sällan känner spontan lust mellan gångerna . De har löst problemet så att de har kommit överens om att han ska vara mer ledande,( dominant) med sexinitiativen. Fråga om hon skulle vilja att du tog mer initiativ. Om jag känner mig lite trögare sexuellt gillar jag att bli bunden och så får min kärlek "ta hand om mig".. . Dock känner jag aldrig att det måste sluta med sex, men det är underbart att bara ligga och slappna av och njuta av beröring...Att det sedan väcker min sexlust är ju en annan sak .. . (Nu har nog jag rätt lätt att gå igång iofs, men jag vill ändå dela med mig )

Vad gäller kläderna tycker jag att du bara ska njuta av vad du ser. I bland kanske du får onanera. När hon är på rätt humör kan du nog gärna berätta hur sexig hon är. Är hon jättestressad och upptagen med annat kanske hon inte är mottaglig för sådana kommentarer , men annars tror jag att hon tycker om att du ser henne som sexig och vacker.
  • Celines Essence
    HäckHäxan skrev 2015-07-01 20:26:01 följande:

Tycker att ni moget skall överväga att adoptera mig faktiskt

Tycker nog det är logiskt att småbarnsåren kanske gör det lättare att vänja sig och acceptera trist snabb sex och så blir det liksom standarden efter det. Själv vande jag mig långt innan för när jag försökte förklara eller visa eller ja vad som helst så kunde jag lika gärna snackat med en vägg, det nådde aldrig in. Jag lärde mig helt enkelt komma fort och stressat istället, resultatet blir ju ingen större extas i skallen, men någonstans bättre än att inte komma alls. Så jävla dumt när jag tänker tillbaka även om jag finner det helt logisk.

Ibland undrar jag hur jag kunde dela livet med en man som jag hade WOW med och sen nöja mig med att dela livet med en man som bara fick WOW upplevelser av mig men inte hade kapaciteten att ge det tillbaka.

Många år senare så ger första mannen mig fortfarande WOW varje gång vi ses, trots att år av att vara isär och ingen intimitet, kärlek osv borde göra att det inte funkar kan jag tycka rent logiskt, men det räcker han tar i mig så funkar det eller för all del pratar i telefonen, min kropp och hjärna reagerar oavsett. Lite som knark fast han är bara en människa och jag är en köttsligt svag jävla människa. Allt är fel men känns alltid rätt just då, helt idiotiskt, går över mitt förstånd och är emot hela min moral, så gissningsvis är jag väl ett as då innerst inne eller bara svag eller bägge delar. Hoppas det går över iaf för det förstör andra delar av mitt liv och dränerar min energi enormt mkt!

Jag tror du är inne på något viktigt att berätta, det är viktigt och att det är okej att berätta att man faktiskt inte är på topp, att närhet kanske är viktigare än sex just där och då, men också att personen man talar med faktiskt förstår det och accepterar det. För jag tror någonstans att stress och press med sex bara är av ondo. Alltså inte om man både gladeligen kastar sig över varandra och tar en snabbis för att man vill just då, utan mer att det blir fel om det är den enda sortens sex man alltid har ihop, snabbt hetsigt eller jag inbillar mig det iaf, för vissa kanske det fungerar optimalt, men för mig gör det inte det. Jag älskar sex där timmarna bara liksom försvinner och ingen stress finns, för mig är det kvalitet, sen om den stunden bara är 30 minuter eller 4 timmar spelar ingen roll, det är just grundläget med ingen stress över det hela som gör det, fast nog fan föredrar jag ett race på 4 timmar framför 30 minuter

Tror även inställningen till orgasm är av vikt, att det inte är ett krav eller ett stress moment, innan jag ens kunde få orgasm ihop med någon så lärde jag mig absolut gilla sex iaf som helhet så jag har nog aldrig haft det som något grundkrav alls, förutom den där stressade relationen där jag fick hetsa fram dem, med facit i hand genomkorkat

Någonstans tänker jag att intimiteten och tilliten är av vikt men även att man har samma gemensamma mål lika njutning för båda.

Så sant Häckis. Jag tror vi skickar in adoptionsansökan omedelbart

Jag känner så väl igen mig i stycket om att acceptera snabbt sex... Man kan lätt bli hemmablind!
Svar på tråden Vems är problemet?